ek
door ekostelijk Dec 22, 2015 om 11:22
Garantie & verzekeringen

Een apotheek berekend kosten voor niet plaatsgevonden begeleidingsgesprek

Een andere apotheek dan mijn eigen apotheek die medicijnen heeft geleverd aan De Bergman Kliniek in Utrecht berekend kosten door voor gewone 1e uitgifte (6,47 EURO) én kosten voor een begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel (6,43 EURO).

Dit gesprek heeft duidelijk NIET met mij plaatsgevonden daar de medicijnen aan Bergman Kliniek zijn geleverd. Zelfs voor een medicijn (prednison, 1 pil) van 0,03 EURO zijn in totaal 12,90 EURO aan deze kosten berekend!

Dit lijkt mij belachelijk veel.

Mijn zorgverzekeraar heeft dit gewoon uitbetaald aan deze Apotheek (lairesse apotheek te Utrecht) en berekend dit natuurlijk door aan mij. Wat kan ik doen om hiertegen te protesteren?

Ik verneem graag.

Vriendelijke groet,
E. Eggenhuizen

8423 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2015 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De apotheker staat in zijn recht. Protest is zinloos. Zo zijn de regels voor een nieuw medicijn.

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2015 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat kan ik doen om hiertegen te protesteren?

Niets.

Lees wat info hier.

me
door mein33 - Dec 22, 2015 om 13:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ekostelijk,

Het maakt geen verschil welke apotkeek u uw medicatie heeft verstrekt.
De rekening klopt als een "zwerende vinger" aangezien het om een eerste uitgifte van dit medicijn gaat.
Dat de rekening voor één pilletje van € 0,03  belachelijk veel is ben ik met u eens, maar zo zijn nou éénmaal de spelregels en daar zullen we het allemaal mee moeten doen.
U kunt protesteren bij "Hare exelentie" Mw. E. Schippers, maar ook dat zal niets aan de rekening veranderen.

dr
door dragstar - Dec 23, 2015 om 16:41
35 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is nu precies wat er bedoeld word met "Legale Diefstal" andere worden zijn er niet voor.

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2015 om 16:50
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, per 1 Januari 2016 hoeft u niets meer te betalen, hoor! ☻ Worden het weer verstopte kosten.

lo
door lopaka - Dec 23, 2015 om 16:51
70 Antwoorden / 47 Vragen

Voorheen kregen de apothekers +/- 700 miljoen van de farmacie nu dat niet meer mag halen ze het bij de verzekerden d.m.v. deze heffing. Het wordt tijd dat die Minister Schippers oprot zeker nu ze te kennen geeft dat ze met de PVV verder wilt regeren in een volgend kabinet.

ma
door manwijf Dec 30, 2015 om 09:28
574 Antwoorden / 1 Vragen

Niemand hoeft in dit land op te rotten omdat ie met welke partij dan ook wil samenwerken! Ook al zou het in dit geval het allerbeste zijn, wanneer VVD en PvdA nog een aantal jaren door kunnen regeren en uit eindelijk verantwoording moeten afleggen voor de gigantische puinhoop die zij nu nog steeds aan het veroorzaken zijn. Nog een paar jaar en u zult lachen om die 6 euro, want de zorgkosten zullen onbetaalbaar worden. Waarvan akte.

Li
door Lizzy55 - Dec 23, 2015 om 19:19
1 Antwoorden / Vragen

Mij is hetzelfde overkomen, ik heb bij de zorgverzekeraar geklaagd dat ik dit een onterechte declaratie vind, waarop de zorgverzekeraar actie ondernam.
Hoe meer mensen dit aankaarten hoe eerder deze idiote zogenaamde begeleidende gesprekskosten verdwijnen.

holiday
door holiday - Dec 23, 2015 om 19:32
102 Antwoorden / 12 Vragen

We kunnen natuurlijk wel allemaal roepen, daar kan je niets aan doen, maar dan gebeurt er ook nooit iets aan. Gewoon een schriftelijke klacht indienen bij de zorgverzekering met een cc naar de tweede kamer en de minister van gezondheid.

pe
door pebk - Dec 24, 2015 om 11:19
581 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik weet het zo net nog niet. U geeft aan dat er geen contact tussen u en de apotheek is geweest. De Apotheek heeft u dus ook niet verteld dat u voor het gesprek moet betalen. Zij zijn verplicht dit vooraf te doen, volgens de site van radar. (Link naar Radar) Bovendien moet het gesprek voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze zijn terug te vinden op genoemde link.

U kunt met uw klacht terecht bij de brancheorganisatie van apothekers, KNMP. U zou echter eerst contact op moeten nemen met de apotheek of de Bergman kliniek. De zorgverzekeraar voert alleen uit wat zij aangeleverd krijgen.

Aan de andere kant, los van het onrecht, is het de energie die u er in steekt waard om het geld terug te krijgen?
Maar dat is natuurlijk uw eigen keus. Ik kan niet in uw portemonee kijken.