na
door nagtekoos Aug 13, 2008 om 17:14
Garantie & verzekeringen

Eigen Risico

ik krijg nu al van het zilverenkruis een rekening van 132,95 euro

voor eigen risico/bijdrage. Hoe kan dat als er nog geen 150 euro opgebruikt zijn en het is nog niet eens het einde van het jaar.

Bovendien zouden chronisch zieken compensatie krijgen. Als je langer als een half jaar een medicijn slikt voor dezelfde aandoening (reuma

in mijn geval) . Hier hoor ik niets meerover. Rekening is gebaseerd op een eemalig bezoek voor controle bij de reuma/arts 95 euro, dit terwijl ik om het half jaar moet komen, en bijkomende medicijnkosten die niet worden vergoed.

349 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit ligt echt aan welke verzekering mij u zit, ik kreeg hem pas toen de 150 euro vol was maar ze kunnen elke post die onder eigen risico valt bij gelijk declareren, en de compensatie krijg u niet vna de verzekering maar via een andere weg als ik het goed heb is dat ongeveer aan het eind van het of iets eerder.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 47,- euro compensatie wordt inderdaad pas aan het eind v.h. jaar uitbetaald.

De 1e 150,- euro is voor rekening v.d. klant. Wat maakt het uit, dat je nu een rekening van 132,95 krijgt? Betalen moet je toch, of het nu in 1 keer is of in meerdere keren.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is, heb je in september een brief van het CAK gehad met daarin het bericht dat je vanwege chronisch medicijngebruik van een aantal minimum dagen recht hebt op compensatie van 47 euro per maand. Deze wordt ergens in november gestort (mijn man krijgt dit namelijk ook, vandaar). Op de brief staat ook een bank/girorekening die bij hen bekend is, staat er niets of klopt het rekeningnummer niet? Dan had je het goede nummer even door moeten geven. Anders krijg je ook niets.

Wat het eigen risico betreft: die moeten we allemaal betalen, TOT AAN 150 EURO per persoon per jaar. Je haalt dus de 250 euro retour die voorheen gold en het betalen tot aan 150 euro door elkaar, als ik dat zo lees.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is, heb je in september een brief van het CAK gehad met daarin het bericht dat je vanwege chronisch medicijngebruik van een aantal minimum dagen recht hebt op compensatie van 47 euro per maand. Dit vetgedrukte klopt niet, het moet zijn 47 euro per jaar.

Sorry van deze fout, kwam er pas achter toen ik het later terug las...

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog geen brief van CAK (weet niet eens wat dat is) gekregen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kun je meer info vinden over compensatie v. chronisch zieken; je moet dan wel de medicijnen hebben gebruikt die op het lijstje staan in de jaren 2006 en 2007.
http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=60528

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn de medicijnen (stofnaam!):

ABATACEPT (Orencia®)

ADALIMUMAB

ANAKINRA

AURANOFINE

AUROTHIOGLUCOSE

ETANERCEPT

HYDROXYCHLOROQUINE

INFLIXIMAB

LEFLUNOMIDE

METHOTREXAAT

NATRIUMAUROTHIOMALAAT

PENICILLAMINE

SULFASALAZINE

Heb je andere medicijnen gebruikt dan bovenstaande (in 2006/2007), kom je niet in aanmerking voor die 47,- euro.

Anders even het formulier downloaden die je bij de vorige link kunt vinden, uitprinten, invullen en opsturen naar het CAK.