Ri
door Riva Geerars May 7, 2023 om 12:11
Garantie & verzekeringen

Eind december paardrij laarzen gekocht, nu voor de 2e keer kapot, winkel wil niet geld terug geven

Eind december heb ik een paar paardrij laarzen gekocht. In februari was het stiksel bij de rits al los en kapot, kan gebeuren dacht ik en de winkel stuurde deze terug naar de leverancier en ze zijn netjes gemaakt, al was ik de laarzen wel een maand kwijt daardoor. Nu is de rits eind april stuk gegaan en heb ik weer contact opgenomen met de winkel. Ik denk dat het een productie fout is, 'maandag-ochtend productie' dus ik gaf aan een nieuw paar of mijn geld terug te willen. Twee keer kapot binnen 5 maanden lijkt mij immers niet kloppen. De winkel wil de laarzen echter alleen maar repareren, zonder tussen oplossing in de maand dat ik ze dan weer kwijt zo zijn. Ik heb aan gegeven dat ik ze niet kan missen, omdat ik ze voor mijn werk nodig heb. De winkel wil geen geld terug geven of een nieuw paar, alleen een reparatie. Heeft de winkel het recht om geld teruggave te weigeren?

2390 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - May 7, 2023 om 12:29
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Ja. U moet de winkel de gelegenheid geven de laarzen te repareren. Hoewel dat niet zo in de wet staat geschreven wordt als vuistregel 2 reparaties aangehouden.

Topantwoord

sira
door sira - May 7, 2023 om 13:05
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Als u ze voor uw werk nodig heeft, is het logisch dat u minimaal 2 paar laarzen heeft. Een verpleegster heeft ook niet slechts 1 uniform.

Waar heeft u de laarzen gekocht? Is dit bij een officiële winkel op het gebied van ruitersportartikelen of bent u voor de prijs gegaan?

Ri
door Riva Geerars May 7, 2023 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik ze voor mijn eigen beginnende onderneming, daardoor kan ik het niet permitteren om 2 paar laarzen van €500 aan te schaffen.

Ik heb ze gekocht bij een officiële ruitersport winkel, die ze rechtstreeks bij het merk/leverancier inkopen.

sira
door sira May 7, 2023 om 15:09
2421 Antwoorden / 24 Vragen

Als u de laarzen weer terug heeft, laat ze dan even beoordelen door een echte schoenmaker.

1paul
door 1paul - May 7, 2023 om 16:17
3216 Antwoorden / 0 Vragen

in principe heeft u recht op reparatie, en de winkel bepaald wat men wil doen, geld terug, als de reparatie te duur word of repareren!

mahadma
door mahadma - May 7, 2023 om 18:17
11617 Antwoorden / 51 Vragen

In mijn periode als fotograaf voor trouwerijen enz had ik toch echt (zeker) 2 camera's bij me, je moet overal op voorbereid zijn. Is mij ooit één keer gebeurd dat de fllts synchronisatie ging hemelen, Andere camera gepakt, niemand iets gemerkt. Daarom zou ik u toch een tweede paar rijlaarzen adviseren omdat u die volgens uzelf voor uw werk nodig hebt.

sw
door swat1500 - May 7, 2023 om 19:03
3808 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag de winkel inderdaad en is reeds door andere reageerders goed onderbouwd.
Als de laarzen echt van belang zijn om uw werk uit te voeren moet u zelf zorgen voor een backup mogelijkheid.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 7, 2023 om 21:34
1826 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Riva,

Om welke winkel gaat het?

Om welk merk en model laarzen gaat het?

Omdat u ondernemer bent,geef ik u de link voor een ondernemersforum :

https://www.higherlevel.nl/