Eind december paardrij laarzen gekocht, nu voor de 2e keer kapot, winkel wil niet geld terug geven
Eind december heb ik een paar paardrij laarzen gekocht. In februari was het stiksel bij de rits al los en kapot, kan gebeuren dacht ik en de winkel stuurde deze terug naar de leverancier en ze zijn netjes gemaakt, al was ik de laarzen wel een maand kwijt daardoor. Nu is de rits eind april stuk gegaan en heb ik weer contact opgenomen met de winkel. Ik denk dat het een productie fout is, 'maandag-ochtend productie' dus ik gaf aan een nieuw paar of mijn geld terug te willen. Twee keer kapot binnen 5 maanden lijkt mij immers niet kloppen. De winkel wil de laarzen echter alleen maar repareren, zonder tussen oplossing in de maand dat ik ze dan weer kwijt zo zijn. Ik heb aan gegeven dat ik ze niet kan missen, omdat ik ze voor mijn werk nodig heb. De winkel wil geen geld terug geven of een nieuw paar, alleen een reparatie. Heeft de winkel het recht om geld teruggave te weigeren?
Ja. U moet de winkel de gelegenheid geven de laarzen te repareren. Hoewel dat niet zo in de wet staat geschreven wordt als vuistregel 2 reparaties aangehouden.
Hallo Riva Geerars ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
Topantwoord
Als u ze voor uw werk nodig heeft, is het logisch dat u minimaal 2 paar laarzen heeft. Een verpleegster heeft ook niet slechts 1 uniform.
Waar heeft u de laarzen gekocht? Is dit bij een officiële winkel op het gebied van ruitersportartikelen of bent u voor de prijs gegaan?
Ik gebruik ze voor mijn eigen beginnende onderneming, daardoor kan ik het niet permitteren om 2 paar laarzen van €500 aan te schaffen.
Ik heb ze gekocht bij een officiële ruitersport winkel, die ze rechtstreeks bij het merk/leverancier inkopen.
Als u de laarzen weer terug heeft, laat ze dan even beoordelen door een echte schoenmaker.
in principe heeft u recht op reparatie, en de winkel bepaald wat men wil doen, geld terug, als de reparatie te duur word of repareren!
In mijn periode als fotograaf voor trouwerijen enz had ik toch echt (zeker) 2 camera's bij me, je moet overal op voorbereid zijn. Is mij ooit één keer gebeurd dat de fllts synchronisatie ging hemelen, Andere camera gepakt, niemand iets gemerkt. Daarom zou ik u toch een tweede paar rijlaarzen adviseren omdat u die volgens uzelf voor uw werk nodig hebt.
Ja dat mag de winkel inderdaad en is reeds door andere reageerders goed onderbouwd.
Als de laarzen echt van belang zijn om uw werk uit te voeren moet u zelf zorgen voor een backup mogelijkheid.
Geachte Riva,
Om welke winkel gaat het?
Om welk merk en model laarzen gaat het?
Omdat u ondernemer bent,geef ik u de link voor een ondernemersforum :
https://www.higherlevel.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer