aa
door aad3 Oct 22, 2013 om 20:22
Garantie & verzekeringen

Extra tussenpersoon bij verzekeringen

Via mijn verzekeringsagent bij de SNS bank heb ik een autoverzekering bij ASR.
Sinds kort is daar nog weer een tussenpersoon tussengeplaatst met volmacht van ASR.
ik krijg nu een nieuwe polis voor mijn auto van de nieuwe tussenpersoon.
Waarom een extra tussenpersoon ?? Deze werkt echt niet gratis dus volgens mij extra kosten.
En het extra risico op fouten en vergissingen.
Kan iemand mij vertellen wat het doel hiervan is en wat dit extra gaat kosten en ben ik verplicht hier aan mee te werken ??

801 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2013 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u bent niet verplicht hier aan mee te werken. Maar ik vind het toch al wonderlijk wat u hebt . U hebt een verzekeringsagent bij een bank? Die brengt de verzekering onder bij ASR. Kunt u dat niet rechtstreeks doen? Die schuift het weer door naar een gevolmachtigde, schiet lekker op.

Moet u nog aan iemand "servicekosten" of "abonnementskosten" betalen voor het "beheren" van uw verzekering?

Spit op internet naar een autoverzekering die u past en stap dan over. Hou wel de opzegtermijnen in de gaten.

si
door simonkabelfoon - Oct 22, 2013 om 22:23
72 Antwoorden / 0 Vragen

Een gevolmachtigde treedt feitelijk op namens de verzekeraar(s), hij krijgt zoals ze dat noemen de pen en de portemonnee van de verzekeraar om bepaalde risico's te verzekeren. Het is niet echt een extra-schakel, maar een schakel die in de plaats komt van (in dit geval ASR).
Wanneer het product en de voorwaarden exact hetzelfde blijven wordt dit als het goed is NIET duurder voor u. De gevolmachtigde ontvangt van de verzekeraar waar hij volmacht van heeft wel een vergoeding (tekencommissie), maar daar staat tegenover dat de verzekeraar kosten uitspaart.
Totaal zal de eindprijs doorgaans dan hetzelfde blijven.

De gevolmachtigde is vaak een andere entiteit van dezelfde partij die u als tussenpersoon kent. Bij SNS is dat ook het geval. Of u daarmee beter af bent?? SNS heeft nu immers belang bij het schadeverloop op uw polis, terwijl zij dat niet had toen de polis nog bij ASR liep. Er kan dan zo maar sprake zijn of komen van belangenverstrengeling.
Hoeft niet, maar is wel een extra risico. Staat tegenover dat de lijnen korter zijn, want uw tussenpersoon is nu ook min of meer uw verzekeraar en kan dus sneller schakelen. Dat kan een voordeel zijn.

Mocht u met uw autopolis blijven bij SNS, let in de toekomst dan goed op.
Gevolmachtigden hebben namelijk nogal eens de neiging van risico-dragers te wissselen en daar zie je weinig van op de polis, maar des te meer in de polisvoorwaarden. Daar kan onverwachts ineens een verschil optreden, niet altijd in uw voordeel. In die zin wordt het voor de gemiddelde klant soms wat minder duidelijk (en dat in tijden waar men "transparantie" predikt).

Kortom, voelde en voelt u zich prima bij SNS en is de premie netjes en naar uw zin. Dan geen reden om zomaar over te stappen, maar wel om in de toekomst alert te blijven op wijzigingen.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Oct 23, 2013 om 11:29
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aad3,

Ik lees net je vraag en begrijp dat er enige verwarring is ontstaan over je autoverzekering. In principe heb je maar één tussenpersoon. Als je voor de zekerheid wilt checken welke polis op dit moment de beste optie voor je is, mail dan je gegevens (adres, huisnummer en telefoonnummer) naar webcare@sns.nl. Wij kijken dit graag voor je na.

Met vriendelijke groet,

Nanda
SNS Bank Webcare