Extra tussenpersoon bij verzekeringen
Via mijn verzekeringsagent bij de SNS bank heb ik een autoverzekering bij ASR.
Sinds kort is daar nog weer een tussenpersoon tussengeplaatst met volmacht van ASR.
ik krijg nu een nieuwe polis voor mijn auto van de nieuwe tussenpersoon.
Waarom een extra tussenpersoon ?? Deze werkt echt niet gratis dus volgens mij extra kosten.
En het extra risico op fouten en vergissingen.
Kan iemand mij vertellen wat het doel hiervan is en wat dit extra gaat kosten en ben ik verplicht hier aan mee te werken ??
Nee, u bent niet verplicht hier aan mee te werken. Maar ik vind het toch al wonderlijk wat u hebt . U hebt een verzekeringsagent bij een bank? Die brengt de verzekering onder bij ASR. Kunt u dat niet rechtstreeks doen? Die schuift het weer door naar een gevolmachtigde, schiet lekker op.
Moet u nog aan iemand "servicekosten" of "abonnementskosten" betalen voor het "beheren" van uw verzekering?
Spit op internet naar een autoverzekering die u past en stap dan over. Hou wel de opzegtermijnen in de gaten.
Een gevolmachtigde treedt feitelijk op namens de verzekeraar(s), hij krijgt zoals ze dat noemen de pen en de portemonnee van de verzekeraar om bepaalde risico's te verzekeren. Het is niet echt een extra-schakel, maar een schakel die in de plaats komt van (in dit geval ASR).
Wanneer het product en de voorwaarden exact hetzelfde blijven wordt dit als het goed is NIET duurder voor u. De gevolmachtigde ontvangt van de verzekeraar waar hij volmacht van heeft wel een vergoeding (tekencommissie), maar daar staat tegenover dat de verzekeraar kosten uitspaart.
Totaal zal de eindprijs doorgaans dan hetzelfde blijven.
De gevolmachtigde is vaak een andere entiteit van dezelfde partij die u als tussenpersoon kent. Bij SNS is dat ook het geval. Of u daarmee beter af bent?? SNS heeft nu immers belang bij het schadeverloop op uw polis, terwijl zij dat niet had toen de polis nog bij ASR liep. Er kan dan zo maar sprake zijn of komen van belangenverstrengeling.
Hoeft niet, maar is wel een extra risico. Staat tegenover dat de lijnen korter zijn, want uw tussenpersoon is nu ook min of meer uw verzekeraar en kan dus sneller schakelen. Dat kan een voordeel zijn.
Mocht u met uw autopolis blijven bij SNS, let in de toekomst dan goed op.
Gevolmachtigden hebben namelijk nogal eens de neiging van risico-dragers te wissselen en daar zie je weinig van op de polis, maar des te meer in de polisvoorwaarden. Daar kan onverwachts ineens een verschil optreden, niet altijd in uw voordeel. In die zin wordt het voor de gemiddelde klant soms wat minder duidelijk (en dat in tijden waar men "transparantie" predikt).
Kortom, voelde en voelt u zich prima bij SNS en is de premie netjes en naar uw zin. Dan geen reden om zomaar over te stappen, maar wel om in de toekomst alert te blijven op wijzigingen.
Beste aad3,
Ik lees net je vraag en begrijp dat er enige verwarring is ontstaan over je autoverzekering. In principe heb je maar één tussenpersoon. Als je voor de zekerheid wilt checken welke polis op dit moment de beste optie voor je is, mail dan je gegevens (adres, huisnummer en telefoonnummer) naar webcare@sns.nl. Wij kijken dit graag voor je na.
Met vriendelijke groet,
Nanda
SNS Bank Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer