swiepie
door swiepie May 18, 2014 om 11:26
Garantie & verzekeringen

Finbox en zilveren kruis achmea eigen risico

Goedemorgen. Ik heb Finbox genomen omdat ik geen aut.betalingen wil en ook niet extra betalen voor acceptgirokaarten. Nu moet ik in 1x 360,- eigen risico betalen( ziekenhuis) naast een maandpremie van een kleine 240,-. Logisch dat ik een betalingsregeling aanvraag. Verdien geen bakken met geld helaas. Echter wordt deze geweigerd door het Zilveren Kruis. Ik moet eerst Finbox opzeggen en hun daarvan berichten zodat zij voortaan en de premie alsook de afbetalingsregeling voor het eigen risico accepteren. Klopt deze gang van zaken?

788 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 18, 2014 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Logisch dat ik een betalingsregeling aanvraag.......

Nou, zo logisch vind ik dat niet. Je zou maandelijks 30,- euro apart moeten/kunnen zetten voor het komende jaar. Bovendien is een gedeelte van de zorgtoeslag een tegemoetkoming in het eigen risico.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2014 om 13:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U wilt een betalingsregeling, dat is een extra service, en daar mogen ze voorwaarden aan stellen.
Lees anders ook nog eens klik hier door, een vergelijkbare vraag.

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2014 om 14:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bekijk de voorwaarden is waar onder de verzekering is af gesloten.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2014 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft dat eigen risico betrekking op 2013? Dan had u dat allang kunnen en moeten reserveren.

me
door mein33 - May 18, 2014 om 22:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om een betalingsregeling te krijgen zal de zorgverzekeraar voorwaarden m.b.t. het incasseren van de maandbedragen stellen.
Eén van die voorwaarden is om te betalen middels een automatische incasso, zodat de zorgverzekeraar zo weinig mogelijk kosten maakt om de betalingen te verwerken en (bijna) zeker weet dat de maandbedragen op tijd worden voldaan zodat hierin geen achterstand ontstaat.
U zal aan die voorwaarde moeten voldoen om een betalingsregeling te krijgen.
Indien niet automatisch kan worden geïnd of als er sprake zal zijn van storneren komt de betalingsregeling meestal te vervallen en zal de zorgverzekeraar het gehele bedrag alsnog ineens opeisen.

swiepie
door swiepie - May 18, 2014 om 22:39
15 Antwoorden / 11 Vragen

dank allen voor het meedenken, ik begrijp nu hoe het werkt, ,en nee tijger 1, het betreft het eigen risico van 2014.Dat van 2013 was al in maart 2013 op en doorberekend en direct na nota ontvangst netjes betaald. "

aurora1
door aurora1 - May 21, 2014 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het berichtje, het lijkt me een wijs besluit.