ronald12
door ronald12 Apr 1, 2018 om 10:44
Garantie & verzekeringen

Foutieve schadevrije jaren autoverzekering terug dienen

Ik heb 9 schade vrijejaren, en al 3 jaar bij Unive verzekerd met mijn huidige auto.
Bekijk ik net mijn polis, zie ik dat ik 3 schade vrije jaren heb. Ik betaal nu 35,-

Maar als ik een nieuwe verzekering afsluit bij hun, betaal ik 17,- voor WA. omdat ik al 9 jaar schade vrij rijd.
Dus ik betaal al 3 jaar teveel premie. Kan ik deze terug vragen?

1802 8 Rapporteer

Franske1958
door Franske1958 - Apr 1, 2018 om 10:50
429 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn verzekerings maatschappijen die uw aantal schadevrije jaren niet mee overnemen als U overgaat naar een andere maatschappij.
dus als U 3 jaar verzekerd bent bij Unive, kan het best kloppen dat er 3 jaar op uw polis staat.
Kijk eens op hun website wat daar staat wat er gebeurd met de bij een ander opgebouwd aantal jaren, waarschijnlijk staat het daar uitgelegd.

ronald12
door ronald12 Apr 1, 2018 om 11:00
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik lees dat ze 3 jaar van een andere maatschappij overnemen. Dan nog betaal ik teveel..

Omdat voordat ik deze auto in mijn bezit had en bij unive de verzekering afsloot. Mijn vorige auto ook bij hun verzekerd was. Ik bekijk net daarvan de polis en er staat 4 schade vrij jaren op. Mochten ze maar 3 meenemen, dan had ik nu 7 jaar moeten hebben.

4 jaar vorige auto, en 3 jaar huidige auto.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alke schadevrije jaren worden overgenomen.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2018 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schadevrije jaren worden door de verzekeraars opgenomen in het Roydata systeem. Hebt u wellicht een jaar helemaal geen autoverzekering gehad? Dan vervallen de schadevrije jaren.

Blijkbaar hebt u bij de overstap van uw vorige verzekeraar naar Unive niet echt de nota bekeken, dat u daar op 0 begonnen bent. Het viel u niet op dat u veel meer moest gaan betalen?

Ik zou maar alsnog contact opnemen met Unive over deze kwestie.

Elke verzekeraar neemt de schadevrije jaren over.

ro
door ron503 - Apr 1, 2018 om 11:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dus ik betaal al 3 jaar teveel premie. Kan ik deze terug vragen?.  Het antwoord dient nee te zijn want u heeft de voorwaarden geaccepteerd met de aangeboden korting op de premie.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin. Als er een fout gemaskt is, dient dat hersteld te worden.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2018 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem contact daarover op met uw verzekering. Naar het lijkt is er een fout gemaakt. Doe het niet telefonisch.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2018 om 15:01
16869 Antwoorden / 202 Vragen

U sluit bij HEN (of bij hun wat dan?? van hen) een nieuwe verzekering af? Betent dat dan dat u de polis heeft gewijzigd van all risk naar alleen WA of WA met casco?

sv
door svdende - Apr 4, 2018 om 16:42
11 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is het uw eigen verantwoordelijkheid om te kijken of uw schadevrije jaren correct zijn. De verzekeraar kijkt in de Roy data en heet data vanaf 2007. Wellicht dat die jaren voor die tijd zijn opgebouwd? Hier staat wat alles over de schadevrije jaren informatie. Je kan ook je schadevrije jaren opvragen zoals bekend in de Roy data . Je kan altijd de verzekeraar aanschrijven om het verschil terug te betalen. Geef desnoods aan dat u anders zult overstappen naar een andere verzekeraar! Dan zijn ze meestal wel bereid een "korting" te geven. Succes ermee!

hansje klein
door hansje klein - Apr 4, 2018 om 16:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Roy-data zijn al een tijdje universeel voor alle verzekeraars verplicht.

Jaarlijks staat er een vermelding van het aantal schadevrije jaren op uw rekening, máár ...

Autoverzekeraars houden wel de vrijheid om gedurende de looptijd van een verzekering eigen voorwaarden te hanteren zoals 'bonusbeschermers' of eigen bonus-malusladders. Deze 'extra's' kunnen bij het opzeggen van een polis niet naar een andere verzekeraar worden meegenomen.

PS .Ik heb ooit over het verschil kunnen 'verhandelen', maar die maatschappij namens INEAS is uit de markt verbanned.

tijger1
door tijger1 Apr 4, 2018 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn dan ook geen schadevrije jaren.