er
door erwin777 Jan 29, 2005 om 12:31
Garantie & verzekeringen

Gezamenlijke annulerings verzekering met vrienden

Wij gaan binnenkort met 2 gezinnen op vakantie maar hebben beide een doorlopende annuleringsverzekering, echter bij verschillende maatschappijen. Stel dat in het eerste gezin iets gebeurd waardoor ze recht hebben om te annuleren (bijvoorbeeld vader/opa overlijdt) heeft het andere gezin dan ook het recht te annuleren? De postbank meld dat zolang we met allemaal op één boeking staan vermeld het andere gezin ook recht heeft om te annulreren, Interpolis geeft aan dat dit alleen het geval is als we allemaal op dezelfde polis staan vermeld. Tevens geeft de postbank aan dat de gezamelijke verzekeraars dit zo hebben afgesproken en hebben vastgelegd in artikel 15.17 van een bepaalde clausule. Weet iemand hoe dit precies zit?

848 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

denis
door denis - Jan 29, 2005 om 14:22
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erwin,



De postbank en interpolis hebben verschillende bepalingen hierover. Bij
de Postbank heeft u wel het recht te annuleren als het andere gezin
iets overkomt.

Bij Interpolis is er alleen dekking als de bij Interpolis verzekerde daardoor alleenreizend wordt.



De vraag over de afspraken tussen de gezamenlijke verzekeraars kan ik nu niet beantwoorden, daar kom ik nog op terug.









in
door interpolis - Feb 8, 2005 om 16:57
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Edwin,


Namens Interpolis reageer ik hierbij op je vraag over de dekking op de annuleringsverzekering. Interpolis vraagt alle verzekerden die samen reizen en ten opzichte van elkaar verzekerd willen zijn bij annulering van de reis, zich allemaal bij Interpolis te verzekeren. Dat kan op een Doorlopende Annuleringsverzekering, of op een Kortlopende Annuleringsverzekering. De Postbank stelt deze voorwaarde niet.


Het is niet zo dat verzekeraars hierover overkoepelende afspraken hebben gemaakt en dat die ergens zouden zijn vastgelegd.


Voor meer informatie over dit onderwerp of de reden waarom Interpolis voor dit beleid kiest, verwijs ik je graag door naar onze afdeling Verkoopservice, telefoon 013-462 12 00.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

pa
paulinarij - May 9, 2024 om 17:00
Voeding & gezondheid

Is botox gevaarlijk voor rimpels

Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer