de
door dejah Jan 20, 2006 om 20:03
Garantie & verzekeringen

Hoe lang laat reactie verzekering op zich wachten?

Begin december heb ik telefonisch een offerte gevraagd bij Zilveren Kruis voor de ziektekostenverzekering.  Op 3 januari nogmaals via Internet hetzelfde. Bovendien op die laatste datum van een andere verzekering (ander familielid) een wijziging telefonisch doorgegeven (deel  bestaande verzekering laten vervallen). Tot dusver geen enkele reactie, behalve op de e-mail een automatische ontvangstbevetiging. Is het gebruikelijk dat een offerte zo lang op zich laat wachten of moet ik mijn toevlucht nemen tot aangetekende brieven? Ik weet wel dat dit een hectische tijd is voor de verzekeraars, maar voor ons zit er een deadline op voor het wijzigen van de verzekering, en die wil ik wel graag halen. Meer mensen die lang wachten?<script language="javascript">postamble();

582 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zal inderdaad dringen zijn bij de meeste verzekeraars nu. U kunt ook nog elders kijken. Mijn verzekeraar De Friesland is zeer snel met offertes en wijzigingen (kwestie van een weekje).


Als u per se bij ZK wilt blijven, stuur dan idd een brief.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2006 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Verzekeraars hebben topdrukte te verwerken. Een groot deel van de Nederlandse bevolking heeft nog niet definitief besloten waar zij zich willen verzekeren en vragen nog steeds offertes op.


De mensen die wel een aanvraag hebben ingediend, wachten ook met smart op een polis ....


Het gaat dus om duizenden aanvragen per verzekeraar, die meer zijn dan andere jaren en vaak met hetzelfde aantal personeel moeten worden behandeld.


U zou voor een goede offerte uw toevlucht kunnen zoeken tot een goede tussenpersoon. Die kunnen u vaak in 1 keer alle premies en voorwaarden voorleggen van de verschillende verzekeraars. Dat bespaart u een hoop moeite en zoeken. Het intermediair kan u vaak ook direct de verschillen in voorwaarden voorleggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer