ap
door apiejoepie Mar 2, 2009 om 12:05
Garantie & verzekeringen

IZA

geacht forum

daar ik bij zorgverzekeraar iza zit wil ik wten of er meer mensen zijn die hun ingediende rekeningen heel erg laat terug betaald krijgen ik zit zelf al een week of acht te wachten!

je kan het callcentrum wel bellen en als je na een lange wachttijd aan de beurt bent dan weet de telefoonmiep ook niet meer te vertellen dan ja we hebben achterstand.

ik heb al een officiele klacht ingediend maar verder als de ontvangstbevestiging met daarin binnen twee weken reageren wij (u raad het al niets meer van gehoord) ben ik niet gekomen.misschien als er meerder klachten komen dat vara/kassa iets kan ondernemen

met vr.gr.dick

1650 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dick,

Tot en met januari jl. heb ik niet gemerkt, dat IZA er langer dan normaal over doet om ingediende declaraties af te handelen en de vergoedingen uit te betalen. In februari had ik niets te declareren. Tot dusver heb ik niet anders meegemaakt dan dat IZA binnen 3 weken alles correct afhandelde.

Vr.gr.

Berend

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste berend

ja zo ging het in het verleden. maar sinds ze aan het groter groeien meedoen begint het een aardige puinhoop te worden.

bedankt voor je reageren

dick

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een medewerkster van het callcenter zei dat ze een achterstand van een half jaar hebben. Als je een probleem hebt met een rekening/administratie en bellen en mailen niet helpt dan kan je het beste naar een van de kantoren gaan.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie

ik kan wel naar een regiokantoor gaan

maar daar heb je je centjes nog niet mee terug dus dat heeft geen zin.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan heb ik ook nog een leuke

stel u heeft een rekening van de tandarts ingediend ter grootte van 800 euro

nu is het zo. ik kan dat niet zomaar even voorschieten en ik denk met mij nog heel veel anderen.

dus door het gegoochel van de verzekering krijgt u vanzelf aanmaningen binnen.

en die worden steeds hoger bij wie kan u dan de hogere kosten neer leggen?

ik heb zo het idee dat dat niet de verzekering is maar jan met de korte achternaam

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is erg vervelend. In dat geval zou ik de tandarts bellen en vertellen dat U de rekening heeft ingediend maar dat IZA nog niet betaald heeft. Waarschijnlijk bent U niet de enige.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij betaald IZA dat eerst toch, waarna je al naar gelang je verzekering een rekening van IZA krijgt in plaats van de ' tandarts' .

Of zit ik nu een heel eind mis

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

japio

nou ik heb een tandarts die dus niet de rekening doorstuurt naar de verzekering

maar die moet je zelf opsturen naar de verzekering

met het gevolg dat je weleens heel lang kan wachten.en dan maar hopen dat de tandarts clementie met je hebt

maar ik heb het idee dat de tandarts daar toch niet in mee gaat

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Smiley ik heb inderdaad het zelfde

dat komt door groter groeien  CENTJES verdienen

de klanten wachten maar een maandje of wat.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wacht ook al 5 weken op mijn centjes en kreeg de mededeling dat de declaraties door een ander bureau worden verwerkt, omdat de iza een achterstand heeft. Normaal stond het met 3 weken op je rekening, maar die vlieger gaat nu niet op. Ik mag wel voor de overheid werken, maar dat houd niet in dat ik eenvette pot verdien!

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar hoe gaat u nu om met aanmaningen en evt. incassokosten?

want ook ik zit met hetzelde probleem

ik heb al een klacht ingediend 2 maanden terug.

behalve de ontvangstbevestiging en de mededeling binnen twee weken reageren wij.

u raad het al totaal NIETS meer van gehoord,Smiley

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de IZA en nog niks gehoord. Misschien wordt het tijd om weer eens aan de telefoon te hangen.

Uiteraard blijven wij zelf verantwoordelijk voor de tijdige betalingen, maar we kunnen niet blijven voorschieten.Rond de E600 heb ik nog van de IZA tegoed en dat is in mij beleving een hoop geld.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste dickSmiley

ik heb net contact gehad met het callcentrum en die wisten mij te vertellen dat het 35 werkdagen duurt tegenwoordig of te wel 7 WEKEN!!!! met de vraag van mijn kant of de IZA denkt dat ik ROCKEFELLER heet kreeg ik geen antwoord want ja je zou maar een hele hoge rekening hebben.en van wie de rekening is die gaat ook geen 7 weken wachten op zijn centjes.

dus dat betekent dat wij de aanmaningen gaan krijgen en de daarop volgende hogere aanmaningen en ik heb een donkerbruin vermoeden dat de IZA dat niet gaat betalen

nu kunnen we wel degene inlichten van wie de rekening afkomstig is maar die zal daar wel geen genoegen mee nemen denk ik

dus op zijn Hollands gezegd je ligt met je BALLEN op het blok

met dank aan deze immer groter groeiende VERZEKERAAR IZA/UNIVE etc.Smiley

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een achterstand van een half jaar kan niemand u ooit hebben gezegd!!!!

Dat is niet waar namelijk, een achterstand van een aantal weken wel!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2009 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

die zorgverzekeraars kunnen er wat van. bij mij schreven ze 1300 euro af, zonder begeleidend schrijven. Een dag later wel een brief. Onderaan de brief een summier overzicht:
ambulance 650 euro
ggz 650 euro
facturen moest ik zelf maar opvragen. en dan jaarlijks steeds meer betalen.
ze hadden zelfs geen factuur (tape)
nu wil ik best betalen als; ik vooraf geinformeerd werd. door een geneesmiddelen onderzoek werd ik dood ziek, 3 dagen op de IC, ambulance kosten 805 waarvan 650 eigen risico. Site zorgverzekeraar:
100% ambulance kosten vergoeding, Min VWS site: betaalbare ambulance tarieven, na dat was dus ruim 70 euro per kilometer enkele reis, zonder dit mij te melden. Wilt u dit? Nee laat u mij maar sterven hier. Bel een taxi *kuch*. Gelukkig kreeg ik van het letselschade buro maar liefst, jawel, 1000 Euro, voor pijn lijden bijna overleden, een arrest van een vrouw die valt in een Action winkel, kreeg al 2000 Euro. Ach geneesmiddelen fabrikanten verdienen ook geen miljoenen aan patenten...
Maar goed, dan het GGZ verhaal. Mijn partner in Therapie, indicatiestelling 2004, dezelfde als in 2008, huiswerk nooit gecontroleerd, vrijstelling eigen bijdrage, opeens wel in 2008 een rekening ook van ruim 800, eigen risico. Dus bij een netto maand inkomen van 1080 euro werd 1300 euro afgeschreven. Nu ben ik startend ondernemer, maar mocht ik mijn klanten maar zonder tariefvermelding, veel later achteraf, zonder telefoon fatsoenlijk te beantwoorden, en kastje naar muur sturen, gewoon even een ruim maandinkomen incaseren. Dus zorg: niks te transparantie, vrije keus, lagere prijzen, openheid. De zorgautoriteit zag het nog niet als 'signaal', ik hoop dat er een paar ambtenaren wakker worden. Ze reageerden wel maar maanden later, omdat er wel intern over gepraat was. Dat is uiteraard wel een goed teken, maar Jet en Ab, dit kan toch niet.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2009 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou toch een bepaalde kwaliteit werknemers verwachten, als dat fonds tot voor kort gewend was aan ambtenaren als klanten. Hoe heeft het in zo'n korte tijd zulk een afgetrapte status kunnen bereiken?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is makkelijk te beantwoorden

groter groeien samen gaan met oa.unive/ triasSmiley

ve
door verwijderd - Nov 25, 2009 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ze zijn wel veranderd en niet ten goede bij de oude iza duurde het wel eens maar meestal had je het binnen 3 weken op je rekening staan.
Maar sinds dus dat de verzekeringen zin verplicht heb ik nog ggeen declaraties hoeven in te dienen, het is allemaal direct door gestuurdt naar IZA.