Ve
door Versluis28 Jan 22, 2016 om 15:37
Garantie & verzekeringen

Kaiser bakblik na gebruik niet schoon te krijgen. Pas tweemaal gebruikt.

Afgelopen woensdag een groententaart gemaakt volgens koopmansrecept en gebakken in een Kaiser bakvorm.
De bakvorm pas voor de tweede keer gebruikt.
Na het bakproces wilde én de vorm niet open gaan én lukte het mij niet om het aangekoekte deeg en uitgelopen eimengsel van het bakblik los te weken.
Waardoor de bakvorm niet meer gebruikt kan worden en zelfs meer dan 24 uur in het water heeft gelegen..
Hoe kan dat opgelost worden?
Een nieuwe bakvorm, gekocht in 2015. .
Vandaag bij Blokkerwinkel om hulp gevraagd, vandaar deze mail aan u.

12725 9 Rapporteer

getty
door getty - Jan 22, 2016 om 15:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zeiden ze bij de blokker dan?

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2016 om 16:02
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als het zo erg is dan is er duidelijk iets niet goed gegaan. Heeft u het blik goed ingevet alvorens het deeg er in te doen. De oven niet te heet geweest waardoor het is ingebrand. Probeer het eens met een flinke scheut dreft in warm water en het blik daar geruime tijd in te laten. Gebruik zelf zo'n springvorm en deze ziet er na ongeveer 26 taarten (van appel tot prei) nog als nieuw uit. Sputtert ook niet tegen als ik hem open wil maken en laat zijn inhoud dan met gemak los.

lovebird
door lovebird - Jan 25, 2016 om 12:53
36 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met cola, daarmee krijg je alle aangekoekte pannen schoon.
laat hem gerust een dag goed weken.
Cola doet wonderen.
veel succes.

ma
door marleenvanh - Jan 25, 2016 om 12:59
452 Antwoorden / 1 Vragen

Officieel mag ie niet in de afwasmachine, denk ik? Mijn reden om nooit meer iets van Kaiser te kopen trouwens, (ik vind de producten echt niet geweldig) want doe je dat wel (afwasmachine) dan roest het daarna inderdaad onder je handen weg, omdat de bovenlaag niet tegen dat afwasmiddel kan. Ik zou zeggen toch nog maar eens lang in een grote bak goed warm water met wat gewoon hand-afwasmiddel zetten om de zaak los laten weken, dat moet toch een keer lukken. In het vervolg goed invetten met boter want dat blijft zitten EN daarna met meel bestrooien voor het deeg erin gaat. Al zou het netjes zijn van Blokker wanneer ze u gratis een nieuwe vorm zouden geven (wellicht met een kleine bijbetaling een van een ander -beter!- merk..... Succes.

lp
door lpaard1981 - Jan 25, 2016 om 13:26
50 Antwoorden / 1 Vragen

Soda helpt meestal tegen aangekoekte pannen e.d Zout wil ook helpen of heet water met een flinke scheut citroensap.
bakblikken met een antiaanbaklaag mogen trouwens nooit in de vaatwasser van welk merk dan ook.

kriekra
door kriekra - Jan 25, 2016 om 13:34
204 Antwoorden / 64 Vragen

Er zijn meerdere opties die u nog kan proberen:
De bakvorm een nachtje laten weken met: ovenreiniger, of water met soda, of water met een vaatwastablet.
Of een tijdje (zie verpakking) met Dreft losweekspray.
En voor wanneer u de volgende keer iets wilt bakken, is het raadzaam de bakvorm bekleden met bakpapier, zo is de vorm beschermd.
Veel succes en bakplezier toegewenst!

el
door elsvanheusden - Jan 25, 2016 om 16:53
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dasty van Wibra doet wonderen.
verkrijgbaar in spuitflacon en navulfles van 1 liter.

fr
door francbalck - Jan 25, 2016 om 22:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe alle producten die in de oven zijn geweest en dus meestal wel aanbrandresten hebben 24 uur in een vuilniszak met een flinke scheut ammoniak. Deze buiten neerleggen i.v.m. ammoniakgeur. Na deze tijd buiten openmaken ammoniaklucht niet inademen en rooster, ovenvorm of glazen schaal is in de wasbak eenvoudig te ontdoen van de meest zware zwarte brandplekken. Werkt prima, lucht is iets minder.

pe
door pebk - Jan 26, 2016 om 09:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien helpt dit. Het is eigenlijk voor een bakplaat, maar misschienw werkt het ook bij een bakblik.
https://omaweetraad.nl/keuken/bakplaat

Of deze voor een pan:
https://omaweetraad.nl/keuken/aangebakken-pan