Fc
door Fcv156 Jan 30, 2020 om 15:05
Garantie & verzekeringen

Kan iemand mij helpen mijn zoon is geroyeerd door zijn auto verzekering !! Help!

Nadat mijn zoon achterstallig was met zijn premie betaling heeft interpolis hem geroyeerd. Ondertussen is mijn zoon betrokken geraakt bij een ongeluk op 15 jan  Nu krijgt hij een brief op 18 jan dat hij 7 jan uit de verzekering is gezet. Ik begrijp volledig dat hij moet betalen!! Maar om hem uit de verzekering te knikkeren zonder persoonlijk even contact te zoeken en dan 14 dagen later een brief in de bus krijgen je bent uit de verzekering gezet. Nu is hij dus verantwoordelijk en bedankt interpolis ! Zijn leven naar de klote voor €200 euro. Ik ben bang dat hij zich zelf of een ander nog iets aandoet. Hij snapt er niks van en is nu helemaal de weg kwijt. Verzekeringspremie innen is geen probleem geweest vanaf zn 16de was hij daar al verzekerd met zijn scooter en nu dit. Wie weet raad???

5746 25 Rapporteer

1paul
door 1paul - Jan 30, 2020 om 15:19
3148 Antwoorden / 0 Vragen

TJA, niemand, raad is, betaal op tijd, dit is een dure les voor hem om te ondergaan maar in de grote mensen wereld moet je betalen en betaal je niet dan heb je ook niets, ook geen verzekering dus zoals uw zoon nu gemerkt heeft...

hij zal nu de kosten veroorzaakt door hem zelf moeten gaan betalen en euhhhhhhh, dat persoonlijke kontakt heeft ie gekregen middels de brief en ja, die zijn meestal even onderweg evenals de reaktie van de verzekeraar...

KIJK dus niet naar Interpolis, die heeft gedaan wat iedere verzekeraar doet maar kijk naar uw zoon die verzuimd heeft op tijd zijn rekening te voldoen omdat ie zijn geld liever aan iets anders uitgaf!!!

Dit heet of word ook wel genoemd, je verantwoordelijkheid nemen...

Gr
door Grunn1 - Jan 30, 2020 om 15:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Die brief van 18 januari is vast niet de eerste brief die hij heeft gehad. Voordat men iemand uit de verzekering zet is er vooraf gewaarschuwd over de premie achterstand en de gevolgen hiervan. Als men daar geen gehoor aan geeft wordt de verzekering terecht opgezegd. Hopelijk wordt diegene aan wie schade is toegebracht wel door uw zoon schadeloos gesteld want anders is diegene de dupe door de overantwoordelijkheden van uw zoon.

me
door mein33 - Jan 30, 2020 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

" Nu is hij dus verantwoordelijk en bedankt Interpolis".

@Fcv,

Uw zoon was er altijd al zelf verantwoordelijk voor om goed verzekerd  te zijn en daar hoort het tijdig betalen van de premie ook bij.
Wat ik mis in uw verhaal is het 'negeren van de aanmaningen om de premie alsnog te voldoen' , want niemand wordt zomaar uit een verzekering gezet.
Vraag uw zoon maar eens wat hij met de meldingen van de verzekeraar heeft gedaan ?
En niet de 'zwarte piet' toespelen aan Interpolis !!

Kennelijk heeft uw zoon een schade met schuld veroorzaakt en zal hij het schadebedrag uit eigen zak moeten vergoeden !

En ook een nieuwe verzekering afsluiten zal niet eenvoudig zijn en als dat al lukt, dan betaald hij pas echt de premie 'hoofdprijs' !

" U helpen" dat zal niet lukken naar het zich laat aanzien, het ziet er eerder naar uit dat u uw zoon zult moeten helpen.

scherpslijper
door scherpslijper - Jan 30, 2020 om 15:25
70 Antwoorden / Vragen

Zodra de premie niet op tijd betaald is wordt ook de dekking opgeschort. Uiteindelijk wordt dan de verzekering geroyeerd als er ook na herinnering niet wordt betaald. Vervelend, maar zoiets kan gebeuren. Wat erger is, is dat uw zoon - ondanks dat de premie niet op tijd was betaald - willens en wetens toch aan het verkeer heeft deelgenomen. Los van het feit, dat dat een misdrijf is heeft dit nu ook nog deze andere gevolgen. Zijn eigen (gebrek aan) verantwoordelijkheid, dus ook zijn eigen probleem en niet dat van Interpolis.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2020 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt eerst nog een herinnering gestuurd, dus er wordt niet meteen geschorst.

scherpslijper
door scherpslijper Jan 30, 2020 om 19:51
70 Antwoorden / Vragen

Dat er een herinnering verstuurd wordt klopt. Dat laat echter onverlet, dat er in de polisvoorwaarden staat, dat er geen dekking is vanaf het moment dat er niet meer betaald is. De dekking blijft dus niet van kracht na de vervaldatum van de 1e niet betaalde premie maar wordt ingaande die datum van rechtswege opgeschort.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@scherpslijper
Nog maar eens de polisvoorwaarden doorlezen over wat er gebeurd bij te late betaling en de gevolgen daarvan.

va
door vanlotjegetikt - Jan 30, 2020 om 15:27
809 Antwoorden / Vragen

Uw zoon is zelf verantwoordelijk voor de huidige gang van zaken
Hij is door Interpolis voorafgaand aan het royement schriftelijk daarvan op de hoogte gebracht.
Een nieuwe auto en een verzekeraar kan hij voorlopig wel vergeten. De Verenigde weet aardig de premies te berekenen.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2020 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker bij een jonkie, dan is de verzekering duurder dan de auto.

va
door vanlotjegetikt Jan 30, 2020 om 15:45
809 Antwoorden / Vragen

TIjger1 ;-)

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2020 om 18:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dat is maar goed ook.

Fc
door Fcv156 Feb 1, 2020 om 13:15
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is genieten aurora1 ? En dat is maar goed ook? Omdat  jij en je hele familie en kennisenkring perfect zijn ? Afstraffen die onverantwoordelijk en dom gehandelde jongeren. 1x een fout altijd in de fout toch? Ga lekker verder Miss perfect en denk eraan afstraffen zodra je kan.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fcv156

Als zoonlief dan zo onverantwoord is zijn premie niet te betalen ook niet na herinneringen, dan moet hij het maar bij een fiets houden, want hij is blijkbaar niet volwassen genoeg om voor zijn eigen zaakjes te zorgen.

Maar zijn moeder mag hem best beklagen, dat hij nu in ieder geval 8 jaar aan een superdure verzekering vastzit als hij nog wil autorijden, plus dat hij de schade van die tegenpartij moet vergoeden, plus uiteraard de schade aan zijn eigen auto en wellicht nog de boete van de RDW.

aurora1
door aurora1 Feb 2, 2020 om 19:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, het is eigenlijk niet meer dan een falende opvoeding waarbij geen verantwoordelijkheidsgevoel is bijgebracht. Dat blijkt ook uit de toon waarop steeds door TS op iedereen wordt gereageerd: niets geleerd. En ook niet als iedereen gelijkluidende reacties heeft, dat schijnt ook geen lichtje te doen branden.

getty
door getty - Jan 30, 2020 om 16:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In de aanmaningsbrieven heeft ongetwijfeld gestaan wat de consequentie was (einde verzekering) van het niet betalen!!

hutch
door hutch - Jan 30, 2020 om 16:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoezo 'persoonlijk' contact?? Hij heeft dus meerdere waarschuwingen gekregen en heeft deze genegeerd. Waarom zou een verzekeringsmaatschappij dan nog 'persoonlijk' contact moeten zoeken?

Een positief puntje in dit geheel is dat u begrijpt dat hij voor de schade op moet draaien. Nu moet dat nog tot hem doordringen (wegens wanbetaling van de premie). Daarnaast staat hem, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, nog een boete te wachten van € 600,-- voor het onverzekerd rijden.

Een raad mijnerzijds is: probeer hem financieel te helpen om weer uit deze (verzekerings)put te komen en dat hij eerder bij u noet aankloppen voor hulp, op welk gebied dan ook. Verder kunt u, op financieel gebied, weinig hulp verwachten, tenzij er een filantroop dit topic leest........

Sterkte verder.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2020 om 18:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Raad? Dat zoonlief zijn premies hoorde te betalen, dat niet deed en aanmaningen kennelijk genegeerd heeft?
Ik heb te doen met de slachtoffers die vermoedelijk achter schadevergoeding aan moeten gaan. Raad? Laat zoonlief maar goed sparen en dat u hem toch maar verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengt? Wat voor persoonlijk contact? Rode loper uitleggen en met champagne ontvangen oid en "foei" zeggen?
U kunt zich met zoonlief beter druk maken over de slachtoffers van dat ongeluk. Je zult maar op die wijze met zo'n onverantwoordelijke clown kennis moeten maken. En hij kan maar beter voortaan gaan lopen of met het OV gaan.

me
door mein33 Jan 30, 2020 om 19:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het OV is ook niet 'gratis' en als je niet voor je ritje betaald, dan kan je ook het OV-bedrijf daarvan de schuld van de boete niet geven  !!   ;-))

Fc
door Fcv156 Feb 1, 2020 om 14:06
Antwoorden / 1 Vragen

Doe maar denigrerend stelletje brave voorbeeldige verantwoordelijke perfecte burgers hebben jullie enig idee hoe machteloos je staat als je zoon dit laat gebeuren. Veel geluk met julliie vooroordelen

aurora1
door aurora1 Feb 1, 2020 om 18:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe niet zo dramatisch svp. Stel anders niet dergelijke vragen als u niet tegen de terechte en leerzame reacties kunt.

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2020 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben niet op de hoogte van de premie bedragen, maar 200 euro zal niet de premie van één maand zijn?

Dus hij heeft een betalingsachterstand van waarschijn 2 maanden of meer, moet meerdere herinneringen hebben ontvangen én gaat toch de weg op.

Wat gebeurt er als ik niet op tijd kan betalen?

U krijgt een herinnering. In deze brief staat welke premie u niet betaalde en hoe u het bedrag kunt overmaken. Ook staat er in de brief een datum waarop het bedrag betaald moet zijn.

Als u de premie na deze datum niet betaalt, krijgt u een 2e herinnering. In deze brief staat welke premie u niet betaalde en hoe u het bedrag kunt overmaken. Ook staat er in de brief een datum vermeld waarop het bedrag betaald moet zijn.

Als u de premie na deze datum niet betaalt, krijgt u een laatste herinnering met een uiterste betaaldatum. Ook in deze brief staat welke premie u niet betaalde en hoe u het bedrag kunt overmaken. Als de premie na de uiterste betaaldatum in deze brief niet betaald is, stoppen wij alle verzekeringen binnen het pakket waar u deze premie voor betaalt.

https://www.interpolis.nl/service/algemeen/wat-gebeurt-er-als-ik-niet-op-tijd-kan-betalen

Maar vooral de schuld bij Interpolis leggen...

panter22
door panter22 - Jan 30, 2020 om 19:05
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft hij een ongeluk gehad op zijn scooter?
Het is natuurlijk een schok betrokken te zijn bij een ongeluk en te merken dat hij niet verzekerd was ook nog.
Hij heeft zich kennelijk niet gerealiseerd dat het niet betalen van de premie, zulke grote gevolgen zou kunnen hebben.
Maar het is gebeurd en nu verder. Zijn leven is niet naar de klote, maar hij moet wel betalen als het zijn schuld is.
Je zoon kan dus niet meer op zijn scooter rijden en zal er voor moeten zorgen dat hij het geld bij elkaar krijgt.
Als ouder kun je hem daar bij helpen. Heeft hij al contact gehad met degene die hij aangereden heeft?

diumenge
door diumenge Jan 30, 2020 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Autoverzekering...

panter22
door panter22 Jan 30, 2020 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

O jee, dat wordt voorlopig geen auto meer rijden. En als de auto nog wat opbrengt, verkopen om de rekening te betalen.

Le
door LeCorbeau Feb 1, 2020 om 11:45
38 Antwoorden / Vragen

@panter, waarom hem uit de shit helpen?Bedoel als je volwassen genoeg bent om in de auto te rijden dan ben je volwassen genoeg om je broek op te houden. Als ouder hoef je je kinderen niet telkens uit de shit te halen. Als de ouders wegvallen zullen ze het echt zelf moeten doen. Zelf oplossen of gaan lopen in dit geval. Dit wordt een dure les, want je betaalt je blauw aan een autoverzekering als je iets hebt mispeuterd.

panter22
door panter22 Feb 1, 2020 om 11:47
6599 Antwoorden / Vragen

Ach weet je, het is je zoon.  Als je die kunt helpen waarom niet.

aurora1
door aurora1 Feb 1, 2020 om 18:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Omdat hij dan niets leert?

lo
door lovewinnie Feb 4, 2020 om 09:53
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ze dan niks leren. Lekker op zijn blaren laten zitten en los je shit op. Het gaat hier niet over een 10 jarige. Naar een volwassenen . Woonde toen al op mezelf haha . Zou wat zijn als je nog zo afhankelijk bent van mama en papa. Dat komt vaak juist omdat iedereen je uit de shit trekt. Sorry maar dit zijn de gevolgen van zijn daden en heeft dat te accepteren

Ka
door Kassagebruiker - Jan 30, 2020 om 22:16
683 Antwoorden / 5 Vragen

Premie verzekering niet betaald

Een ongemerkte en onbedoelde betalingsachterstand - bijvoorbeeld door een foutje met de post, een gewijzigd rekeningnummer of mislukte incasso - kan zorgen voor royement van je verzekering.

Als een premieachterstand te lang duurt, schorsen verzekeraars de dekking. Je bent dan niet meer verzekerd. Pas als alle achterstallige bedragen zijn voldaan, wordt de schorsing opgeheven. De dekking in de tussenliggende periode wordt niet hersteld. Als de achterstallige betaling te lang open blijft staan, wordt je door de verzekeraar geroyeerd.

Advertentie
www.probleemverzekering.nl/

Wie elders niet geaccepteerd kan worden, krijgt bij ons een nieuwe kans! In vrijwel alle gevallen kunnen wij er voor zorgen dat u weer een verzekering krijgt. Direct een offerte. Wij denken in oplossingen. Altijd een verzekering. Services: Rijontzegging, Wanbetaling, Strafrechtelijk verleden, Fraude, Schade / Malusregistratie.

Wanbetaling

Is uw autoverzekering of andere verzekering geroyeerd wegens wanbetaling? Neem dan telefonisch contact met ons op via Tel. 085 2100 104 ma. | zat. 09:00 - 17:00. Wij bieden wij u de mogelijkheid om de verzekering( -en ) opnieuw bij ons aan te vragen. Wij stellen de offerte samen met u op .

IDEAL > betaling > verzekering > dekking
Zodra de verzekering is geoffreerd zullen wij u vervolgens de betaalgegevens e-mailen. De betaling doet u middels iDEAL. Wanneer de betaling dezelfde dag ( binnen kantoortijden ) heeft plaatsgevonden dan zullen wij de dekking tijdens werkdagen aan u bevestigen. Wij accepteren ook zakelijke wanbetalingsaanvragen van uw bedrijf. U kunt dus voor alle verzekeringen bij Probleemverzekering terecht.

Verzekering aanvragen na wanbetaling ( online )

Voor het aanvragen van een autoverzekering n.a.v. wanbetaling gelden de volgende voorwaarden:

  • U voldoet 3 maanden premie vooruit.
  • U betaalt een waarborgsom van € 268,-.
  • U voldoet de premie middels iDEAL. ( u ontvangt de betaalgegevens van ons per e-mail )
  • De dekking gaat dezelfde dag in. ( mits tijdens werktijden is voldaan )
  • De dekking gaat pas in nadat wij u dit aan u hebben bevestigd.
bron bovenstaand: https://probleemverzekering.nl/wanbetaling?gclid=EAIaIQobChMI69yisZ6s5wIVhuN3Ch0PdQxUEAAYAiAAEgLv3_D_BwE

Beps
door Beps - Jan 30, 2020 om 23:26
75 Antwoorden / Vragen

Ik kan niets meer toevoegen aan de hier al geopperde reacties. Het enige dat ik nog als advies geef: Als hij weer een verzekering heeft regel dan een automatische incasso met de bank want zulke belangrijke dingen hoor je gewoon op tijd te betalen, net als de huur enz.

me
door mein33 Jan 31, 2020 om 08:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Echter, als er geen of onvoldoende saldo op de rekening staat, dan........!

Le
door LeCorbeau Feb 1, 2020 om 11:47
38 Antwoorden / Vragen

Dan moet diegene geen auto rijden Mein, maar gaan fietsen,lopen. Eten,dak boven je hoofd s vele malen belangrijker dan een auto rijden.

justmeagain
door justmeagain - Jan 30, 2020 om 23:34
623 Antwoorden / 8 Vragen

Verzekeringspremie innen is geen probleem geweest

Schijnbaar toch wel!

diumenge
door diumenge Jan 31, 2020 om 07:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan nog. Het lijkt wel of de TS hier mee wil zeggen dat vanwege een normaal betaalgedrag (je premies op tijd betalen / laten innen is heel normaal) de verzekeraar coulant zou moeten zijn bij een betaalachterstand.

Ik zie mijn werkgever dat al als excuus gebuiken: "Sorry, deze maand geen salaris, maar vergeet even niet dat je jarenlang zonder problemen salaris hebt ontvangen, dus niet klagen hè.".

Fc
door Fcv156 Feb 1, 2020 om 13:01
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de goede vergelijking!! Voor u intellectueel niet elke mens van 21 is perfect en verantwoordelijk zoals van hem verwacht word. Dus nee ik klaag niet ik deel dit omdat ik een dom en onverantwoordlijk kind heb. Ga jij lekker verder met je perfecte leven. En niet klagen hè

diumenge
door diumenge Feb 1, 2020 om 13:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom dan de opmerking dat het innen van de verzekeringspremie geen probleem was, hoezo is dat relevant?

Geef eens een reactie op de vragen/opmerking over de betalingsachterstand en contactmomenten die er wél waren. Ik begrijp ook wel dat een 21 jarige niet perfect is en al zijn verantwoordelijkheden al kent. Maar de "vraag" is met name een klaagzang richting de verzekeraar en nauwelijks een erkenning van waar het probleem werkelijk ligt. Perfecte levens bestaan niet, maar ik betaalde ook toen ik 21 was al mijn rekeningen.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

J@fcv156 Ja, het helpt echt goed om zoonlief te blijven beklagen, schiet hij wat mee op. Trek uw portemonnee maar.

lo
door lovewinnie - Jan 31, 2020 om 07:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niet een brief. Rest heeft hij waarschijnlijk verstopt of weggegooid. Weglopen voor de feiten. Flink wat leergeld dus . Er zit niks anders op dan de schade zelf te betalen.
Daarnaast kan hij nog een rekening verwachten van meen RDW. Voor het hebben van een voortuig zonder verzekering. Denk aan paar honderd euro .
Er zit niks anders op dan betalen. Er is maar een schuldige hierin en dat is u zoon. Is hij meerderjarig  is de volledige verantwoordelijkheid voor hem en onder de 18 zullen ze bij u komen halen

me
door mein33 Jan 31, 2020 om 08:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Met het RDW instaan problemen na 26dgn niet als verzekerde te zijn aangemeld. Het boetebedrag is slechts € 400,00

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een autoverzekering op naam van een nog niet volwassene?

lo
door lovewinnie Feb 2, 2020 om 21:31
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het over voertuig. Niet persee auto. Brommer moet ook verzekerd zijn en ben je nog geen 18. Dus voertuig niet verzekeren is boete

me
door mein33 - Jan 31, 2020 om 10:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@FCV156 ,    LET OP !!!

Met het RDW onstaan problemen indien het voertuig na 26 dgn niet als verzekerd is aangemeld door een verzekeraar.
De (niet) verzekerde kentekenhouder is overigens zelf verantwoordelijk voor om te zorgen dat er een WA verzekering wordt/is afgesloten en dat de verzekeraar deze ook daadwerkelijk bij het RDW heeft aangemeld.

Bij ingebreke blijven is het boetebedrag slechts € 400,00, maar wordt pas opgelegd als er op de herinnering van het RDW niet wordt gereageert.

M.a.w. sluit binnen 26 dgn. na het beëindigen van de verzekering een nieuwe verzekering af,  verkoop de auto of zet deze op een andere naam en laat die de auto verzekeren.
Alleen de verzekering op een andere naam afsluiten is geen optie aangezien de kentekenhouder ook de verzekering moet afsluiten !!

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2020 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van Fcv156 zullen we wel niets meer horen.

me
door mein33 Feb 1, 2020 om 10:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zij heeft niet de oplossing(en) aangedragen gekregen die zij voor haar zoon gewenst had !!  ;-))

Fc
door Fcv156 Feb 1, 2020 om 12:49
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben echt blij voor jullie omdat het een heerlijk gevoel moet geven om te genieten van de fouten van een 21 jarige. Ik mag u dan ook graag toewensen dat een van u naaste de fout ingaat waar u geen invloed op heeft omdat die niet onder u dak woont. En dan bij u komt uithuilen over zn domme fout en dan graag zeggen eigen schuld dikke bult. En daarna  zeggen had je niet verwacht dit antw en nu hoef ik je nooit meet te zien. Weet je krijg vooral wat je een ander niet gunt. Dank u voor je medeleven.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fcv156

Waarom leeft u niet mee met uw zoon? Trek uw portemonnee, betaal de schade van de tegenpartij, betaal de schade aan de auto van zoonlief. Zet die auto op uw naam en verzeker hem en betaal de premie. En laat hem daar dan af en toe, niet regelmatig, in rijden de eerste acht jaar.
Problemen opgelost.

Gr
door Grunn1 Feb 1, 2020 om 14:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@fcv156,

Een zeer kinderachtige reactie van u.
Er is door uw zoon niet 1 fout gemaakt maar meerdere fouten achter elkaar.
Het gunnen van iets soortgelijks is niet netjes van u.
Ik gun het u toch ook niet dat u wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is omdat deze persoon te laks was om zijn premie te betalen. Ik gun het u toch ook niet dat u zelf dan moet opdraaien voor de geleden schade.
Gezien uw antwoord snap ik ook wat meer hoe uw zoon blijkbaar zijn verantwoordingen niet kan nemen, een appel valt vaak niet van van de boom.

aurora1
door aurora1 Feb 1, 2020 om 18:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

+10

ne
door neodutchio Feb 1, 2020 om 18:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Medeleven? Wij moeten meehuilen met uw zoon? En waarom zouden wij genieten van de fouten van uw zoon? Uw zoon is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Uw zoon heeft zeer domme fouten gemaakt wat door anderen niet op te lossen is. Die schuld ligt bij niemand anders dan bij uw zoon en zal dus ook opgelost moeten worden door uw zoon.

Wellicht heel hard gezegd, maar als uw zoon niet weet dat verzekeringen betaald moeten worden en dat je aanmaningen en waarschuwingen niet mag negeren, dan schort er iets aan de opvoeding. Natuurlijk kan u niet de hele dag zijn hand vasthouden, maar dergelijke basiskennis zou iedereen mee moeten krijgen.

ne
door neodutchio - Feb 1, 2020 om 11:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wie weet raad?
Ga eens met uw zoon aan tafel zitten en ga een poosje terug in de tijd. Neem een schriftje of open excell. Schrijf daar alle inkomsten en uitgaven bij elkaar en het liefst op volgorde van datum. Dan krijgt uw zoon inzicht in wat er minimaal moet binnenkomen om alle rekeningen te kunnen betalen. Hou dit elke maand bij en het was dan opgevallen dat de verzekering niet betaald werd.
Zoals geopperd, laat alle betalingen via automatische incasso doen. De combinatie tussen inzicht en automatische incasso geeft rust en zekerheid. Altijd op tijd betalen, altijd het juiste bedrag betalen en beschermd door de wet.

Inhoudelijk op het andere probleem, €200 betalingsachterstand is een fors bedrag. Mijn vorige autoverzekering kostte enkele tientjes per maand. Dus hoeveel maanden is er al niet betaald en hoeveel berichten vanuit Interpolis zijn genegeerd? Dat uw zoon er niets van begrijpt is vreemd te noemen. Als hij al vanaf zijn 16de verzekeringen betaald moet dat toch wel bekend zijn. Tussen het moment van betaling en het royeren zitten een hoop contactmomenten. Dit in de vorm van brieven of mailings. U kunt mij niet wijs maken dat een herinnering, een eventuele 2de herinnering en de waarschuwing niet ontvangen zijn.

Le
door LeCorbeau Feb 1, 2020 om 11:50
38 Antwoorden / Vragen

Helaas zal zjn zoon dat niet kunnen bevatten zoals zovelen. Eerst je vaste lasten betalen daarna wat er overblijft kan je naar believen opmaken.Zoonlief/dochterlief denkt vaak dat geld aan bomen groeit en alles gratis is, ja zolang papa's en mama's bijspringen.

me
door mein33 Feb 1, 2020 om 15:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Denkelijk zullen de uitgaven voorlopig groter zijn dan de inkomsten.
Achterstallige verzekeringspremie.
Schade kosten aan tenminste twee voertuigen.
Mogelijk een boete van het RDW voor onverzekerd zijn.
Mogelijk boete justitie voor onverzekerd rijden.
Hoge premie voor een nieuwe autoverzekering.
En misschien zie ik nog wel iets over het hoofd   ;-))

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2020 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De oude premie moet ook nog betaald worden.

Ka
door Kassagebruiker Feb 2, 2020 om 20:21
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bij en bestuurder met geen no claim en 21 jaar zit je al snel op 50 euro per maand of meer, dus 200 euro kan van 2 of 3 maanden zijn. Het advies an excell of een a 4 tje en een rekenmachine is zo gek nog niet.

va
door vanlotjegetikt - Feb 1, 2020 om 14:53
809 Antwoorden / Vragen

De raad van Neodutchio is helemaal niet verkeerd.
Ben nl bang dat niet alleen de autoverzekering niet betaald wordt en dat er nog meer lijken uit de kast komen.

Haagees1
door Haagees1 - Feb 1, 2020 om 15:59
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat hij zich zelf of een ander nog iets aandoet. Hij snapt er niks van en is nu helemaal de weg kwijt.

Wat bedoeld u daarmee. Alle andere reacties op dit forum hebben al naar zijn verantwoordelijkheid gewezen.

ne
door neodutchio - Feb 1, 2020 om 18:43
5152 Antwoorden / 12 Vragen

FCV156, wat verwacht u van ons op het forum? Wij mogen schijnbaar niet zeggen dat uw zoon een hele domme en dure fout gemaakt heeft. Natuurlijk, u weet het en uw zoon ook. Maar raad? Die is niet te geven. Als de premie niet betaald wordt, dan vervalt de verzekering. Dat geldt voor nieuwe klanten, maar ook voor diegene die al 100 jaar klant zijn.
Wij kennen uw zoon en de situatie niet. Als hij hiervan de weg kwijt geraakt is en u bang bent dat hij zichzelf iets aandoet, dan moet u bij uzelf ten rade gaan of uw zoon wel zelfstandig genoeg is om op zichzelf te wonen. Het klinkt harder dan het is, maar als iemand niet zelfstandig is is zelfstandig wonen niet de beste zet.

Vaak is het wel zo dat iedereen een keer nat moet gaan om er van te leren. Geen idee hoeveel schade aan de tegenpartij aangebracht is, maar deze financiele pijn voelen kan er wel voor zorgen dat uw zoon inzicht krijgt en dit geen tweede keer laat gebeuren.
Blijf dus in gesprek met uw zoon en kijk of hij ook daadwerkelijk leert van zijn fout. Zo lang het om materiele schade gaat is het maar geld.

me
door mein33 - Feb 1, 2020 om 19:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"je kan altijd nog beter door een strontkar worden overreden dan door de onverzekert rondrijdende zoon van deze allervriendelijkste Ts."

Ondanks de, overigens onterechte, retirade die moeders meent over de hoofden van enkele panelleden te moeten doen uitstorten, hoop ik toch dat zij alle waarschuwingen die zijn gegeven m.b.t het onverzekert rondkarren van zoonlief, ter harte zal nemen en hem hierover zal informeren.
Al was het alleen maar om zoonlief voor nog meer financiële- en daaraan gerelateerde problemen te behoeden.  ;-))))))))))))

Fc
door Fcv156 Feb 3, 2020 om 21:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je prima advies.

lo
door lovewinnie - Feb 4, 2020 om 09:58
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zou trouwens meteen even overige rekeningen controleren. Zorg bijv. Betaald hij dat wel netjes?
Is hij echt onbekwaam dan wellicht als ouder beschikken over zijn geldzaken.
Inkomen beheren, vaste lasten eraf en eventueel weekgeld op andere pas en dat mag hij opmaken.

panter22
door panter22 - Feb 8, 2020 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je zoon kan de kosten van het ongeluk niet in een keer betalen en zo te lezen jij ook niet voor hem.
Je moet proberen te voorkomen dat de schuld oploopt door extra kosten van incassoburo's en deurwaarders.
Wat je kunt doen is contact opnemen met een sociaal wijkteam in je woonplaats, het maatschappelijk werk of als je zoon al schulden heeft, de gemeente.
Mogelijk kan een van die instanties je zoon helpen met het opstellen van een betalingsregeling. Er ligt geen zak geld klaar, maar op deze manier kun je overzicht krijgen.