co
door coleta Feb 18, 2016 om 09:05
Garantie & verzekeringen

Kopie identiteitsbewijs

In het verleden heb ik (verzekeringsnemer) een overlijdensverzekering voor mijn zoon (verzekerde) bij Reaal afgesloten. Omdat deze nu premievrij is,  heb ik de verzekering verzocht alle correspondentie mbt tot deze verzekering te sturen naar het gewijzigde thuisadres van mijn zoon. De verzekering wil nu dat ik tegelijk met een ingevuld en ondertekend adreswijzigings-formulier ook een kopie  van een legitimatiebeijs, per post of per mail meestuur. Mogen ze dit eisen (kopie legitimatie). Ik heb gelezen dat dit volgens de wet verboden is. Bovendien vind ik het risicovol dit te versturen. Denk aan identiteitsfraude enz.
Wie heeft daarover een goed advies zodat er geen discussie over welles/nietes met de verzekering ontstaat.
Bij voorbaat dank,
CK

3173 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2016 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp uit uw verhaal dat het een zogenaamde begrafenispolis is. Als zo'n polis is volbetaald, wordt daar over het algemeen helemaal geen correspondentie over gevoerd. Geef gewoon die polis aan uw zoon en dan is het klaar.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2016 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou gewoon de polis aan zoon geven.
Deze kan (eventueel) aan de verzekeringsmaatschappij z'n adres doorgeven.
Klaar.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2016 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u moet niet vergeten dat zfij anders op geen enkele manier kunnen controleren of dat verzoek wel van u komt. De bode komt tenslotte niet meer aan de deur.

co
door coleta - Feb 22, 2016 om 15:37
4 Antwoorden / 4 Vragen

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik ga met de info die ik ontvangen heb aan de slag.
Gr.
Coleta