ro
door robert schreiner Dec 20, 2019 om 11:28
Garantie & verzekeringen

Kroonzetten wanneer geoorloofd bij VGZ tandarts verzekering?

VGZ overlegt eerst met je tandarts hoe je gebit eruit ziet..., na 2 jaren krijg je het deels vergoed?????????????

1897 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2019 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.????????

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2019 om 11:33
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dank voor de mededeling,  maar wat is uw vraag. En wist u dat toetsenborden maar één vraagtekentoets hebben.

Magnum007
door Magnum007 - Dec 20, 2019 om 11:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Robert,

Heb je een aanvullende verzekering voor de tandarts ?
Wat is de maximum vergoeding per jaar?

marita5
door marita5 - Dec 20, 2019 om 11:57
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert Schreiner ,

U kunt de vergoedingen/ en voorwaarden hier lezen , klik op de rode regels .

https://www.vgz.nl/vergoedingen/tandarts-en-mondzorg/tandartszorg-vanaf-18-jaar-b

https://www.vgz.nl/service-en-contact/downloaden/voorwaarden-en-reglementen/

Wachttijd ,

https://www.vgz.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen/wachttijd

Als u de duurste tandartsverzekering heeft , dan heeft u een wachttijd van 1 jaar , dus geen 2 jaar .

https://www.vgz.nl/zorgverzekering/tandartsverzekering

Tandartstarieven 2020 ,

 https://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2020/#VIII

va
door vanlotjegetikt - Dec 20, 2019 om 12:13
809 Antwoorden / Vragen

Iets met wachttijden(brandend huis) Meestal zit er meer achter dit soort vreemde vragen.
Dus, ts wees eens zo netjes en zet het hele verhaal hier eens neer.
Kunen wij wat makkelijker goede antwoorden geven.
Nu is het alleen maar gissen of speculeren.

lo
door lovewinnie - Dec 20, 2019 om 12:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt. Dat noemen ze wachtjaren. Aanvullende is geen verplichte verzekering en daarom mogen ze navraag doen of er hoge kosten verwacht worden. Denk aan kronen, beugel etc etc.

Veel mensen gaan pas voor aanvullend als het echt nodig is en dus zijn de kosten hoger dan de verdienste. Met een of wachtjaren proberen ze zo de kosten te dekken . Logisch ok.
Huis wat al aan het afbranden is kun je ook niet meer verzekeren.

Voor kinderen die moeten beugelen of leeftijd hebben om te beugelen kom je ook niet zomaar in tand aanvullend of met jaar wachttijd .
Meestal is het een jaar.
Stel u gaat volgend jaar voor de aanvulling dan gaat vergoeding voor grote behandelingen en bijv beugel pas in vanaf 2021

panter22
door panter22 - Dec 20, 2019 om 12:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt bijna nooit de volledige kosten van kronen vergoed van de tandartsverzekering.
Hier staan de tarieven die de tandarts mag rekenen:
https://www.detandartsengroep.nl/dtg/fs3_site.nsf/281E233367EB7D43C1257EDD002AE758/$File/tandartstarieven-2019.pdf
Je kun hier checken wat VGZ vergoedt:

https://www.vgz.nl/vergoedingen/tandarts-en-mondzorg/offertechecker
D
e eerste 2 jaar betaal je €44 x 24 maanden= €1056. En je krijg max €1000 vergoed.

mi
door miepje58 - Dec 20, 2019 om 14:46
208 Antwoorden / 6 Vragen

Toen mijn tandarts me in oktober liet zien dat ik ergens dit jaar twee implantaten moet laten plaatsen, met evenzoveel kronen, heb ik dit jaar juist maar geen verzekering afgesloten... heb ik dat alvast verdiend. Tandartsverzekeringen zijn nu eenmaal duur en helaas overkwam het me dit jaar dat ik op advies van mijn verzekeraar er een afsloot die uiteindelijk zoveel kostte en niets opleverde, dus ik heb mijn les geleerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2019 om 19:13
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp dat u een aanvullende tandartsverzekering wenst en die nu nog niet heeft, of beperkter dan wat u nu heeft. In dat geval is het niet meer dan normaal en gebruikelijk dat ALLE ziektekostenverzekeraars dan navraag doen naar de te verwachten kosten. Als er dan sprake is van het al vooraf goed bekend zijn met de te verwachten kosten kan en mag de aanvullende verzekering zoals u die wenst worden geweigerd.
Dit soort zaken zijn een vaker voorkomend probleem bij wijziging of aanvulling van een polis of veranderen van verzekeraar.

Als u een lopende polis heeft met daarin de vergoedingsvoorwaarden zoals bijv. bij VGZ ad. max. € 500,00 wordt dat gewoonweg zonder problemen vergoed.

marita5
door marita5 Dec 20, 2019 om 19:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Er is ook een tandartsverzekering : tand werkt beter € 25,50 p/m , vergoeding €650, - https://www.vgz.nl/zorgverzekering/collectieve-zorgverzekering/vgzwerkt

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2019 om 01:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn dat 13 (dertien) vraagtekens?
Waarom? Denkt u dat daarmee uw vraag meer gewicht krijgt? Hier werkt dat tegenovergesteld.
Ik zou denken: lees de voorwaarden van uw verzekering eens door, dan weet u vast het antwoord op 13 vraagtekens. Of dat u het ze vraagt?
En wat vertelt u hier niet? Vertel eens precies wat er aan de hand is, ik vermoed nl dat u zelf het antwoord op uw vraag weet.

panter22
door panter22 Dec 21, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Voorwaarden zeker niet gelezen. Vergoeding 80%
https://www.vgz.nl/zorgverzekering/tandartsverzekering/tand-best

aurora1
door aurora1 Dec 21, 2019 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Te veel werk, of hier verongelijktheid spuien? Ik heb de indruk dat TS eigenlijk precies weet hoe het werkt maar het daar “niet mee eens” is. Zou ik ook niet zijn als mijn huis in de brand stond en ik een brandverzekering wil afsluiten en ze weigeren me (uit te betalen)...,