S V
door S V Oct 29, 2022 om 16:09
Garantie & verzekeringen
Mag de neus van kindrrschoenen na 6 weken al kapot zijn

Dit is door speelgedrag , geen garantie !
Moeten wij Dit antwoord accepteren?

2096 14 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Oct 29, 2022 om 16:18
132 Antwoorden / 1 Vragen

Topantwoord

Th
door Theawaalen - Oct 29, 2022 om 16:18
113 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt mij dat ze met het fietsen veel afremd met de schoenen over de grond afremd en dan zou dit inderdaad het geval kunnen zijn. Dan is het inderdaad geen garantie

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2022 om 16:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is dit ook bij eerdere schoenen zo snel geweest? Of is uw zoon/dochter een rauwdouwertje. Kan allemaal. Het ligt uiteindelijk niet eens aan de prijs maar kinderen die nogal ruw spelen, bedoel het niet negatief, dan gaan schoenen snel kapot. Ik zelf denk ook dat het dus speelgedrag is.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2022 om 16:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is m.i. zeker een te accepteren antwoord, u weet niet hoe uw kind bezig is als u er niet bij bent.
Zelfs met mijn "werkschoenen" met stalen voering kan nog kapot gaan.

gerbera
door gerbera - Oct 29, 2022 om 16:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hier is duidelijk sprake van het slepen over de straat dus spreken we over speelgedrag. Zou het een andere oorzaak hebben zouden er stukjes van de neus  als vladdertjes bij hangen. Overigens lijkt mij dit niet van zomaar een dag dus had het u al eerder moeten opvallen dat de neus kaal werd, dus ja u moet het antwoord accepteren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2022 om 16:41
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens de hiervoor geldede wetgeving is het aan de verkoper om te bewijzen dat dit niet een kwestie van ondeugdelijkje schoenen is.
Het lijkt mij, afgaande op de foto dat de verkoper dat ook kan en zou het aan u zijn om dan het tegendeel te bewijzen.

Ik vrees dat u dat niet kunt.

Zie toch: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

panter22
door panter22 - Oct 29, 2022 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

De schoenen zien er behoorlijk versleten uit voor 6 weken oud.

Je kunt de schoenmaker vragen of ze gerepareerd kunnen worden.

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 29, 2022 om 18:35
166 Antwoorden / Vragen

Heel simpel gezegd, schoenen zijn om op te lopen en niet om mee te spelen. Ik weet niet wat je kind doet, voetballen of kruipend naar school toe maar dit ontstaat niet door normaal gebruik.

gerbera
door gerbera Nov 1, 2022 om 15:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dus gaat een kind spelen, ook op straat, moet deze de schoenen uittrekken?☺

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2022 om 18:40
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Kinderen raspen vaak met de neus van de schoenen over de straat.
De andere neus zal er ook wel zo uitzien.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 29, 2022 om 20:04
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte SV,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Hoe oud is uw kind?

Waar heeft u deze schoenen gekocht?

Kunt u foto's plaatsen van de zijkant, achterkant en onderkant van de schoenen?

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

justmeagain
door justmeagain Oct 30, 2022 om 01:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ts vraagt en klaagt over de neus, waarom wilt u foto's van de zijkant achterkant en onderkant zien. U vraagt met grote regelmaat om foto's die vervolgens echt nooit worden geplaatst. Conclusie is dat de vraag geen nut heeft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 30, 2022 om 02:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain ,

Ik probeer erachter te komen hoe de rest van de schoenen eruit ziet .....

Als de zool bijvoorbeeld nog goed is,heeft het kind opzettelijk de schoen vernield.

gerbera
door gerbera Oct 30, 2022 om 21:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

GA, Gewoon ff goed naar de foto kijken, de zool ziet er nog prima uit zij het dat deze bij de neus, onder het gat, is gerafeld hetgeen betekend dat deze ergens langs gesleept is. De rest van de schoen ziet er nog goed uit zij het de de bovenkant behoorlijk gekreukeld is hetgeen betekend dat de neus op vreemde wijze belast wordt, maar wat de leeftijd er mee te maken heeft? maar aan de maat te zien schat ik 8 tot 10 jaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 30, 2022 om 22:11
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Hoe kunt u nou zien aan bovenstaande foto welke maat het is?

Ik denk eerder aan schoenen van een skater of een straatvoetballer.....

gerbera
door gerbera Oct 31, 2022 om 21:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

GA, waar staat dat ik weet welke maat het is, wel dat ik de leeftijd inschat gelet op de grote van de schoen.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 30, 2022 om 07:53
426 Antwoorden / 2 Vragen

Ikzelf loop altijd op werkschoenen, die bestaan ook in sportieve modellen voor een prijs zie vele malen lager ligt als normale nette schoenen en gaan veel langer mee als normale schoenen. Of er ook sportief en leuk uitziende werkschoenen bestaan in kindermaten is mij niet bekend.

rj
door rjw - Oct 30, 2022 om 08:48
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit soort schade kan al binnen 1 dag ontstaan. Het is niet zo dat het leer (of wat voor materiaal het dan ook moge zijn) in het begin sterker is.

JanF42
door JanF42 - Oct 31, 2022 om 22:59
31 Antwoorden / Vragen

Schoenen zijn om mee te lopen, niet te kruipen.