ja
door jadie Apr 6, 2004 om 14:57
Garantie & verzekeringen

Mag dit zo maar??

Toen wij ons huis kochten hebben we een verzekering bij Cardif afgesloten voor het geval dat mijn man onverhoopt zonder werk zou komen te zitten. Dit gebeurde afgelopen augustus,het bedrijf waar hij werkte moest het filiaal om bedrijfseconomische redenen sluiten. Mijn man kreeg een uitkering van het UVW. Na verloop van tijd kreeg hij een nieuwe baan en na telefoontjes ,,wat te doen,, bij het UVW..is hij aan de slag gegaan. Helaas was dit werk na 14 dagen weer weg en wij hebben dit door gegeven aan het UVW..Nu was mijn man er vanuit gegaan dat dit vast werk zou worden en hij had dus 2 sollicitaties niet opgestuurd naar het UVW..Wat volgde was een strafkorting van 385 euro per 4 weken en dat gedurende 16 weken.Natuurlijk hebben wij bezwaar aangetekend en natuurlijk is dat afgewezen. Ondertussen was ook de verzekering van Cardif op de hoogte gesteld en wij stuurden trouw de loonbriefjes van de uitkering op. Maar betaald werd er niet..er moest eerst gewacht worden op de uitslag van de hoorzitting van het UVW. Toen die dus binnen was,kregen wij een brief dat er dus niet betaald werd omdat er een afwijzend antwoord op het bezwaarschrift was gekomen...Waar ben ik dan voor verzekerd??Ik voel me nu dubbel genaaid...385 euro per 4 weken door het UVW en 272 euro per maand door Cardif...Ik krijg het idee dat ik alleen maar goed ben om te betalen...want halen....ho maar!!Kan dit zomaar??Wie kan me hier iets wijzer in maken?
Groetjes...Jadie

536 3 Rapporteer

ca
door careuter - May 28, 2004 om 08:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kassa heeft enige tijd geleden aandacht besteed aan Cardif. U bent schijnbaar niet de enige! Zelf (ik ben conflictbemiddelaar) heb ik ook zo'n zaak in handen die nog heel wat makkelijker ligt. Zelfs met aantoonbaar medisch objectiveerbare klachten wordt NIET uitgekeerd! Op klachten of aanvullende argumenten wordt altijd negatief gereageerd. Het zou Stichting de Ombudsman sieren als zij deze club eens goed onder de loep nemen. Naar mijn mening zit hier iets fundamenteel fout! Mocht er desondanks geen actie worden ondernomen, dan wil ik Stichting GAOS voorstellen de klachten te verzamelen en afhankelijk van het aantal reacties stappen te ondernemen. U kunt zich aanmelden op www.stichtinggaos.nl en ga vervolgens naar het MELDPUNT.

ja
door jadie - May 28, 2004 om 10:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga hier zeker kijken!!..Bedankt voor je antwoord,het is te gek voor woorden dat hier niets aan gedaan kan worden. Mijn man is gelukkig weer aan het werk en we hebben gelukkig niets meer met uitkerende instanties te maken. De verzekering heb ik opgezegd,dat geld wat ik maandelijks aan hen moest betalen staat nu op een aparte rekening...voor onvoorziene uitgaven. Ik kan het dan tenminste gebruiken als het echt nodig is. Bij Cardif breng je alleen maar je geld en je krijgt er niets van terug. ik had het net zo goed in het water kunnen gooien,dan had ik nog de lol gehad om het weg te zien drijven..Nu heeft alleen de verzekering weer hard gelachen!!

Groetjes...Jadie.

ca
door careuter - Apr 20, 2005 om 18:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

Is het probleem al opgelost? Groetjes, Carlo.

Deze club is bij ons bekend. Ga eens kijken op www.stichtinggaos.nl of ga rechtstreeks naar:

www.stichtinggaos.nl/verzekeraarsmaatschappijen.php

Neem snel contact met ons op en wij zullen zien wat wij voor u kunnen betekenen. Jouw verhaal staat niet alleen. Cardif overspoelt Nederland met een wanproduct (hypotheekpolissen met werkloosheid en arbeidsongeschiktheidsdekking) waarbij zekerheid ver te zoeken is. Stichting GAOS probeert hier iets aan te doen, dus....