ti
door tintie Oct 4, 2011 om 11:44
Garantie & verzekeringen

Meer dan 50% verhoging dierenverzekering Proteq

Met ingang van 1 oktober is de verzekering voor honden meer dan 50% verhoogd. Dit is weliswaar in een brief aangegeven, maar mag dit zomaar? Daarbij geeft men als reden dat het bij sommige rassen minder zal zijn dan ziektegevoeliger rassen. Ben benieuwd of er meer reacties zullen komen.

2787 20 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 4, 2011 om 11:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, dat mag zomaar. Bovendien wordt de premie hoger naarmate het dier ouder wordt.

tdehond
door tdehond - Oct 4, 2011 om 12:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als het goed is wordt u de mogelijkheid geboden om de verzekering te beëindigen per datum dat deze exorbitante prijsverhoging in gaat?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 4, 2011 om 12:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:03]Als het goed is wordt u de mogelijkheid geboden om de verzekering te beëindigen per datum dat deze exorbitante prijsverhoging in gaat?

Staqat dat niet in de voorwaarden?

wolfenjong
door wolfenjong - Oct 4, 2011 om 12:37
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

De verzekering opzeggen, en zelf een potje maken of nog beter spaarrekening openen, en daar de premie opzetten die je normaal kwijt zou zijn aan de polis,en waar je dan de kosten uit betaald.
En bezoek geen grote dierenartsenpraktijken, daar hoe groter de praktijk hoe meer je betaald, en vraag vooraf wat het gaat kosten.

Succes er mee.

el
door ellymaria - Oct 4, 2011 om 12:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook geschrokken van de enorme verhoging. Dat dat zomaar mag/kan, Ik heb de verzekering per direct stopgezet en leg zelf wel een spaarpotje aan.

tdehond
door tdehond - Oct 4, 2011 om 13:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:11][quote=tdehond schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:03]Als het goed is wordt u de mogelijkheid geboden om de verzekering te beëindigen per datum dat deze exorbitante prijsverhoging in gaat?

Staqat dat niet in de voorwaarden?

Ik heb me daar niet in verdiept. Het lijkt mij dat bij zo'n exorbitante prijsverhoging de verzekering per datum dat deze verhoging in gaat beëindigd moet kunnen worden.

ti
door tintie - Oct 4, 2011 om 16:48
6 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt; had de verzekering per direct kunnen kunnen beëindigen, maar dat lijkt mij, gezien de leeftijd van mijn hond, niet verstandig.
Je zult dan net meemaken, ervaring, dat hij dan het e.e.a. kan krijgen, dus zet ik het roch maar door. Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb niet kunnen ontdekken dat de verzekering hoger wordt naarmate de leeftijd van de hond. Dat hebben zij mij telefonisch ook niet gezegd.

birdies
door birdies - Oct 4, 2011 om 18:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tintie schreef op dinsdag 4 okt 2011, 16:48] Ik heb niet kunnen ontdekken dat de verzekering hoger wordt naarmate de leeftijd van de hond.

Dat staat vermeld op de site.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 4, 2011 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:37]Hallo

De verzekering opzeggen, en zelf een potje maken of nog beter spaarrekening openen, en daar de premie opzetten die je normaal kwijt zou zijn aan de polis,en waar je dan de kosten uit betaald.
En bezoek geen grote dierenartsenpraktijken, daar hoe groter de praktijk hoe meer je betaald, en vraag vooraf wat het gaat kosten.

Succes er mee. De een is darr beter vanafr dan een ander, maar als u financieel wat beter zit zou ik nooit zo'n verz. nemen.

tdehond
door tdehond - Oct 5, 2011 om 07:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tintie schreef op dinsdag 4 okt 2011, 16:48]Klopt; heb niet kunnen ontdekken dat de verzekering hoger wordt naarmate de leeftijd van de hond. Dat hebben zij mij telefonisch ook niet gezegd.

Let op: De premie wordt elk jaar met 4% verhoogd. En zodra uw hond of kat 8 jaar geworden is, is er een jaarlijkse leeftijdstoeslag. Voor de hond is dit 10% per jaar en voor de kat is dit 8% per jaar.

karindewit
door karindewit - Oct 12, 2011 om 02:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn hond en kat zijn ook verzekerd bij Proteq. Ik betaal nu ongeveer 43euro per maand. Is inderdaad een fiks bedrag, maar ben nu eenmaal bang voor hoge dierenarts kosten. Ik moet er niet aan denken dat ze iets ergs hebben en ik het niet kan betalen. Er zijn wel andere goedkopere verzekeringen zie hier:

vergelijksite voor hondenverzekeringen

vergelijksite voor kattenverzekeringen

Als je Proteq vergelijkt met Petplan is Petplan wel erg goedkoop. Alleen vergoedt Proteq wel bijna alles dus dat is wel weer beter. Met mijn kat durf ik geen risico's te nemen die is al op leeftijd. Maar mijn hond is wel wat jonger dus misschien kan ik dan beter overstappen.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 12:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=karindewit schreef op woensdag 12 okt 2011, 02:33]Mijn hond en kat zijn ook verzekerd bij Proteq. Ik betaal nu ongeveer 43euro per maand. Is inderdaad een fiks bedrag, maar ben nu eenmaal bang voor hoge dierenarts kosten. Ik moet er niet aan denken dat ze iets ergs hebben en ik het niet kan betalen. Er zijn wel andere goedkopere verzekeringen zie hier:

vergelijksite voor hondenverzekeringen

vergelijksite voor kattenverzekeringen

Als je Proteq vergelijkt met Petplan is Petplan wel erg goedkoop. Alleen vergoedt Proteq wel bijna alles dus dat is wel weer beter. Met mijn kat durf ik geen risico's te nemen die is al op leeftijd. Maar mijn hond is wel wat jonger dus misschien kan ik dan beter overstappen.

Bij Petplan zag ik wel de nodige uitsluitingen, die juist zo'n operatie erg duur maken als plaatsing van protheses.
Proteq vergoedt dat dan weer wel.

traporgel
door traporgel - Oct 13, 2011 om 14:09
191 Antwoorden / 4 Vragen

1.) Onze hond van nu 10 jaar, is in de verzekering gedaan op 13 weken. Toen was de optie: levenslang vaste premie.
2) De hond is bij mij geboren, op 13 weken naar een vriend gegaan, op zijn naam stond ook de verzekering.
3. De vriend is vorig jaar ernstig ziek geworden, en kon niet meer voor de hond zorgen. De hond was overigens zijn hele leven al, overdag bij mij.
4. Dus vorig jaar heb ik de hond 'helemaal' en we hebben de polis over laten schrijven, kosten iets van 4,50 euro. Premie staat nog steeds vast op het oude niveau.
5. Wij hebben tot op vandaag geen brief ontvangen van Proteq.

Misschien hebben wij dus geluk, met een oudere, langlopende verzekering.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 13, 2011 om 14:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Karin de Wit

reken je even met mij mee ?
43 euro per maand is 516 euro per jaar.
Als hond en kat 13 jaar oud zijn heb je zesduizend zevenhonderd en acht euro betaald !
Om het nog erger te maken : dat waren 14 duizend 757 honderd en 6 guldentjes
En jij schrijft dat je bang bent voor hoge dierenarts kosten !
En dan ga ik er ook nog van uit dat de premie in al die jaren niet omhoog gaat !
Want dan ben je nog veeeel meer kwijt.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=karindewit schreef op woensdag 12 okt 2011, 02:33: Mijn hond en kat zijn ook verzekerd bij Proteq. Ik betaal nu ongeveer 43euro per maand. Is inderdaad een fiks bedrag, maar ben nu eenmaal bang voor hoge dierenarts kosten. Ik moet er niet aan denken dat ze iets ergs hebben en ik het niet kan betalen. Er zijn wel andere goedkopere verzekeringen zie hier:

vergelijksite voor hondenverzekeringen

vergelijksite voor kattenverzekeringen

Als je Proteq vergelijkt met Petplan is Petplan wel erg goedkoop. Alleen vergoedt Proteq wel bijna alles dus dat is wel weer beter. Met mijn kat durf ik geen risico's te nemen die is al op leeftijd. Maar mijn hond is wel wat jonger dus misschien kan ik dan beter overstappen.

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 14:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=traporgel schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:09]1.) Onze hond van nu 10 jaar, is in de verzekering gedaan op 13 weken. Toen was de optie: levenslang vaste premie.

Misschien hebben wij dus geluk, met een oudere, langlopende verzekering.

Heeft u wel een bevestiging dat polis op uw naam staat ontvangen of nieuwe polis op uw naam ontvangen
?

em
door emmy1939 - Oct 13, 2011 om 15:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

De premie is waanzinnig hoog voor een hond Wij hebben een LABRADOR van13 maanden ,maar leggen elke week 20 euro weg voor voer en de dierenarts en grijpen dus nooit mis voor kosten van de dokter Sluit je een verzekering af dan moet je de eerste 3 mnd wel betalen MAAR niet DECLAREREN.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 13, 2011 om 19:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn mensen bij wie dieren tot het gezin behoren, dan moet je duser ook alles voor doen wat je ook voor anderen in het gezin zijn doen. De premie voor mensen gaat omhoog dan kunnen de verzekeraars voor dieren niet achter blijven zij willen dus ook dekkende premie hebben, en de dierenartsen worden ook steeds duurder.

karindewit
door karindewit - Oct 13, 2011 om 22:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wimmi20

Dat heb je mooi uitgerekend. Ik betaal ook 30euro voor mijn tandartsverzekring en 13euro voor mijn inboedel elke maand. Ik heb een slecht gebit en haal de kosten het ene jaar er wel uit en het andere weer niet. Toch houd ik de verzekering aan. Dit doe ik ook voor mijn inboedel, hoop dat er never iets gebeurt met mijn inboedel alleen als er dan wat is ben ik toch verzekerd. Dat vind ik dus ook van mijn verzekeringen voor puk en maartje. Ik heb het bedrag dat je noemt er misschien na 13 jaar niet uit. Maar vind het gewoon fijn om te weten dat als het wel nodig is ik het zonder zorgen kan betalen. Sparen is niet mijn ding dus als er dan ineens een operatie van 2000euro betaald moet worden dan kan ik dat niet ineens betalen.

Groetjes,

Karin

=wimmi20 schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:33: Beste Karin de Wit

reken je even met mij mee ?
43 euro per maand is 516 euro per jaar.
Als hond en kat 13 jaar oud zijn heb je zesduizend zevenhonderd en acht euro betaald !
Om het nog erger te maken : dat waren 14 duizend 757 honderd en 6 guldentjes
En jij schrijft dat je bang bent voor hoge dierenarts kosten !
En dan ga ik er ook nog van uit dat de premie in al die jaren niet omhoog gaat !
Want dan ben je nog veeeel meer kwijt.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========
=karindewit schreef op woensdag 12 okt 2011, 02:33: Mijn hond en kat zijn ook verzekerd bij Proteq. Ik betaal nu ongeveer 43euro per maand. Is inderdaad een fiks bedrag, maar ben nu eenmaal bang voor hoge dierenarts kosten. Ik moet er niet aan denken dat ze iets ergs hebben en ik het niet kan betalen. Er zijn wel andere goedkopere verzekeringen zie hier:

vergelijksite voor hondenverzekeringen

vergelijksite voor kattenverzekeringen

Als je Proteq vergelijkt met Petplan is Petplan wel erg goedkoop. Alleen vergoedt Proteq wel bijna alles dus dat is wel weer beter. Met mijn kat durf ik geen risico's te nemen die is al op leeftijd. Maar mijn hond is wel wat jonger dus misschien kan ik dan beter overstappen.

karindewit
door karindewit - Oct 13, 2011 om 22:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 13 okt 2011, 14:33]Beste Karin de Wit

reken je even met mij mee ?
43 euro per maand is 516 euro per jaar.
Als hond en kat 13 jaar oud zijn heb je zesduizend zevenhonderd en acht euro betaald !
Om het nog erger te maken : dat waren 14 duizend 757 honderd en 6 guldentjes
En jij schrijft dat je bang bent voor hoge dierenarts kosten !
En dan ga ik er ook nog van uit dat de premie in al die jaren niet omhoog gaat !
Want dan ben je nog veeeel meer kwijt.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

[quote=karindewit schreef op woensdag 12 okt 2011, 02:33]Mijn hond en kat zijn ook verzekerd bij Proteq. Ik betaal nu ongeveer 43euro per maand. Is inderdaad een fiks bedrag, maar ben nu eenmaal bang voor hoge dierenarts kosten. Ik moet er niet aan denken dat ze iets ergs hebben en ik het niet kan betalen. Er zijn wel andere goedkopere verzekeringen zie hier:

vergelijksite voor hondenverzekeringen

vergelijksite voor kattenverzekeringen

Als je Proteq vergelijkt met Petplan is Petplan wel erg goedkoop. Alleen vergoedt Proteq wel bijna alles dus dat is wel weer beter. Met mijn kat durf ik geen risico's te nemen die is al op leeftijd. Maar mijn hond is wel wat jonger dus misschien kan ik dan beter overstappen.

do
door doberlover - Oct 27, 2011 om 12:22
6 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben ook de verzekering opgezegd, en dat na vele jaren. Erg jammer, want wij waren erg tevreden over Proteq, maar vind het nu veel te duur. Wij zijn m.i.v. 1 augustus jl overgestapt naar Petplan. Wat een drama. Het geld was al afgeschreven van onze rekening, voordat de 14 dagen bedenktijd voorbij waren. Wij hebben helaas toch gebruik gemaakt van deze verzekering, en heb voor het eerst een rekening ingediend met medicijnen die bij Proteq gewoon vergoed werden. Petplan heeft eerst mijn dierenarts gebeld om te vragen waar ik ze voor nodig had. Ik heb dus altijd Rimadyl in huis, omdat ik honden heb, die vrij hard met elkaar spelen. Dan blesseren ze wel eens wat, en hol ik niet direct naar de dierenarts, maar geef ze gewoon een Rimadyl, en dat helpt erg goed. Een pot kost 93 euro en werd dus altijd vergoed, maar nu dus niet. Ze hebben blijkbaar dus liever, dat ik steeds naar de dierenarts hol, maar daar zullen ze ook wel weer wat op verzinnen. Ik heb de verzekering inmiddels per 1-08-2012 opgezegd, want we hebben hem gelukkig voor onze honden maar voor 1 jaar afgesloten. Dus wilt U uw hond verzekeren, doe dat zeker niet bij Petplan. Het enige waar ze snel mee zijn is het innen van de premie.