boy
door boy Dec 22, 2007 om 09:29
Garantie & verzekeringen

Mobile telefoon en waterschade

Eergister stootte ik per ongeluk een glas water om. Dit water kwam ook op de mobile telefoon van mijn zoon terecht. Na het drogen van deze telefoon deed alles het weer, behalve waarvoor een telefoon is gemaakt, nl bellen. IHij kan wel iemans opbellen en gebeld worden, doch dan hoort hij slechts een gebrom en hier tussendoor af en toe de stem van de opbeller. Zelf is hij niet te horen bij de opbeller, Mogelijk heeft het microfoontje en de ontvanger toch schade opgelopen.

Mijn vraag is,i of het mogelijk is om  deze schade bij mijn wa-verzekering namens mijn zoon indienen m.a.w. dat hij mij aansprakelijk stelt. (zoon valt ook onder mijn wa-verzekering: betreft uitwonend studerend kind).

P.S. telefoon is ca 4 maanden oud. Ik denk gezien de schade dat geen beroep kan worden gedaan op de garantie)

Alvast bedank voor de medewerking , en prettige feestdagen.

Boy

15022 16 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 22, 2007 om 10:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit kunt u niet claimen op uw Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren (AVP). Een AVP dekt schade, die aan een derde wordt toegebracht m.u.v. van schade toegebracht door een motorvoertuig. Uw zoon is geen derde, daar hij op dezelfde verzekering verzekerd is.

Vladja

br
door breehorn - Dec 22, 2007 om 11:57
26 Antwoorden / 0 Vragen

schades, met uitzondering van letselschades, zijn onderling niet verzekerd. Probeer uw inboedelverzekeraar. Als uw inboedelpolis een All Risk variant is, is het op deze polis verhaalbaar, tenzij het risico bij de uitsluitingen is genoemd.

vladja
door vladja - Dec 22, 2007 om 12:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Breehoorn,

Waar haal je dat vandaan? Dat schades onderling niet verzekerd zijn met uitzondering van letselschades? Dat zou ik heel graag willen weten.

In dat geval zou het wel onderling verhaalbaar zijn als moeder per ongeluk een kop hete koffie over zoons been o.i.d. zou stoten.

Graag uitleg.

Vladja

br
door breehorn - Dec 22, 2007 om 12:23
26 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Zo is dat gewoon geregeld in het verzekeringsrecht. De AVP biedt een subsidiaire dekking voor personenschade onderling.

br
door breehorn - Dec 22, 2007 om 12:25
26 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Zo is dat gewoon geregeld in het verzekeringsrecht. De AVP biedt een subsidiaire dekking voor personenschade onderling.

Mocht er inderdaad letselschade ontstaan door de hete koffie, kan er dekking van de AVP van toepassing zijn

hutch
door hutch - Dec 22, 2007 om 12:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Boy,

zoals gezegd, is deze schade (zo goed als zeker) in dit geval niet te verhalen.

Nadeel in deze is ook (en dat is logisch...), dat de volledige garantie bij deze is gestopt.

Probeer eens zo goed als het kan, dat toestel in zijn geheel, zoveel mogelijk, uit elkaar te halen en (wederom) met de fohn droog te maken. Daarna 1 of 2 dagen op de verwarming te leggen (uiteraard niet te heet) en dan maar hopen dat het toch nog goed komt.

Baat het niet, schaadt het niet.

Succes, gr. Hutch

vladja
door vladja - Dec 22, 2007 om 12:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Breehorn,

Dus als moeder per ongeluk een kop hete koffie over zoon uitkeert, dan is die schade gedekt op de AVP, waarbij zoon en moeder verzekeringnemers zijn op dezelfde polis?

Ja of nee.

Vladja

br
door breehorn - Dec 22, 2007 om 12:34
26 Antwoorden / 0 Vragen

en voordat je dat doet, toch even de inboedelverzekeraar bellen of je polis bekijken....

Een expert van de verzekeraar heeft er niets aan als de telefoon uitelkaar ligt...

vladja
door vladja - Dec 22, 2007 om 13:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Breehoorn,

Deze schade valt niet onder de dekking van de inboedelverzekering. Hoe kom je er bij. Geef nog even antwoord van ja of nee over de hete koffie, gedekt onder de AVP-verzekering.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 22, 2007 om 13:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Door redenerend:

Als dit gedekt is onder de inboedelverzekering dan kan je dus een eigen duur apparaat (televisie, laptop), die je uit je eigen handen laat vallen op je eigen inboedelverzekering claimen en uitbetaald krijgen?

Vladja

labswans
door labswans - Dec 22, 2007 om 14:24
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom laat u het niet  domweg repareren ? Als u het uitelkaar gaat halen en het gaat verkeerd zit u dieper in de problemen.

Ik zou adviseren : nalaten kijken ( onderzoekskosten betalen ) en de vervolg reparatie ( dus vervanging )van de microfoontje  van de telefoon betalen.

groetjes ,labswans

boy
door boy - Dec 22, 2007 om 15:09
92 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb deze vraag gesteld omdat je links en rechts wel eens hoort dat andere soortgelijk gevallen (schade aan apparatuur van iemand uit een gezin, toegebracht door iemand anders uit dat gezin) met succes geclaimd zijn bij de verzekering.

Ik dank jullie allemaal hartelijk voor jullie antwoorden en zal toch komende week ook nog eens contact opnemen met mijn verzekeringsagent. IK weet nu tenminste waar ik vermoedelijk aan toe ben., nl dat de schade waarschijnlijk voor eigen rekening is.

Boy

toolboy
door toolboy - Dec 22, 2007 om 15:31
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dat gebeurd idd af en toe wel eens.Heeft wel met de tussen persoon te maken en in welke vorm je de schade giet.

T

tonnieboy
door tonnieboy - Dec 22, 2007 om 16:35
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Discussie Breehorn en Vladja

Onder de AVP geen dekking voor deze schade. Bij zowel opstal als inboedel bestaat zogenaamde totaal / All-risk / alle onheilen dekking bij sommige verzekeraars en deze keren dus wel uit voor schade voor van buiten komende onheilen. Uitsluiting is en blijft opzet en er wordt altijd een eigen risico ingehouden voor een schade uitkering. De prijs van het toestel minus dit eigen risico zal dan worden uitgekeerd.

Zo kan gedekt zijn het versjouwen van een flat screen en na ophangen het van de muur vallen of tijdens sjouwen struikelen en toestel total loss.

Waar Breehorn voorts op doelt houdt volgens mij verband met WAM schade.

br
door breehorn - Dec 23, 2007 om 00:14
26 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niet altijd een eigen risico bij een all risk inboedelverzekering en ik doel met de uitzondering op de uitsluitingen  (letselschade) van de AVP niet op de WAM.

Suc6 met claimen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 23, 2007 om 00:49
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Waarom moeilijk claimen als het apparaat weer goed werkt na de behandeling zoals HUTCH dit voorstelt. Zelf heb ik daar de Philips Koerier al eens mee gehaald. De kans dat je na aftrek van eigen risico nog wat overhoud is gering, ALS het al onder een verzekering valt.

Een rekenmachientje-timer-klok-kalender-stopwatch van dat merk draaide in de borstzak van m'n overhemd een volledig witwasprogramma op 60 graden mee.
Uit elkaar gehaald, afgedroogd met keukenrol, zonder  batterij 2 dagen op de verwarming gelegd. Het LC-Display was helemaal zwart van de warmte, maar dat trekt zo weer bij.

De contactvlakjes schoongemaakt met isopropyl-alcohol (Isopropanol= 99,6 % zuivere alcohol verkrijgbaar bij apotheek) en een wattenstaafje. Weer in elkaar gezet en ziedaar, het werkt. Volledig. Het heeft me nog jaren goede diensten bewezen, totdat het LC-Display brak.

Als je het ook zo doet, gebruik dan geen fohn, dat kan te heet worden. En geen accu op de verwarming. Idem.
Deze gewoon met keukenrol drogen in de woonkamer(temperatuur).

Het kost wat tijd, maar als de telefoon het weer doet heb je er meer plezier van.

Hardware ERror MAN. (repareert tot het bittere einde.)