ta
door taksie Sep 18, 2005 om 18:23
Garantie & verzekeringen

Moet ik een nieuwe telefoon kopen voordat de verzekering uitkeert?

Mijn moeder heeft mijn gsm stukgemaakt en opgegeven aan haar aansprakelijkheidsverzekering. Nu wil haar verzekering eerst een nota hebben van een nieuwe gsm,maar ik wil eerst geld en dan een nieuwe mobiel kopen,omdat ik geen geld heb om zo een nieuwe te kopen..Kan de verzekeringsmaatschappij mij verplichten eerst een nieuwe mobiel te kopen ?

664 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mi
door miraltje - Sep 18, 2005 om 19:16
462 Antwoorden / 0 Vragen
0

de verzekering kan inderdaad eisen dat er eerst een nota word overlegt voordat tot uitkering word overgegaan.


dit doen ze omdat er veel misbruik van is/word gemaakt.

in
door inge2 - Sep 20, 2005 om 11:47
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, dat kan de verzekeraar niet eisen. De verzekeraar betaalt ook niet de nieuwe telefoon, maar (de schade aan) de oude telefoon. Als u daar geen nota meer van hebt, zult u moeten opgeven waar en wanneer en tegen welke prijs u die gekocht hebt. Op die basis kan de verzekeraar (kijken of het klopt; tenslotte hebt u de beschadigde telefoon nog) en de uitkering berekenen.


Succes.


Hou er wel rekening mee, dat u (als de telefoon niet toevallig net nieuw was) geen nieuwwaarde krijgt. Op telefoons wordt snel afgeschreven; de meeste gaan niet meer dan drie jaar of zo mee.

totalloss
door totalloss - Sep 20, 2005 om 15:32
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helemaal eens met Inge2. Ik wil je er echter ook even op wijzen wanneer je geen aankoopbon meer hebt, dat je dan ook een kopie van een bankafschrift mag overhandigen (dit is ook een betalingsbewijs). In sommige gevallen nemen ze zelfs genoegen met een gebruiksaanwijzing die erbij hoort.


Succes!

fcgroningen
door fcgroningen - Sep 23, 2005 om 20:30
18 Antwoorden / 1 Vragen
0

De eis van de verzekeraar is totaal ongegrond: uw telefoon is beschadigd, dus de (verzekeraar van) de aansprakelijke partij (in dit geval: uw moeder) dient u schadeloos te stellen, waarbij de nota van een vervangend toestel volledig irrelevant is, daar de schade dient te worden berekend op basis van het beschadigde toestel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer