si
door simonbraun Dec 22, 2015 om 17:47
Garantie & verzekeringen

Overstappen zorgverzekering

Ik wil overstappen naar een andere zorgverzekering (Ohra naar FNV Menzis) maar kan dit niet omdat mijn 2 kinderen een orthodontie behandeling ondergaan en er bij Menzis een wachttijd geldt voor deze behandeling van 1 jaar: moet ik dan die behandeling maar 1 jaar stopzetten, of ben ik gewoon inderdaad niet vrij om te wisselen!?

1559 6 Rapporteer

getty
door getty - Dec 22, 2015 om 18:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ze mogen inderdaad aan de aanvullende verzekering extra voorwaarden stellen om te voorkomen dat ze gelijk in het eerste jaar veel kosten moeten betalen, en daarna de klant er weer vandoor gaat. Dus ja, dat mag. Niet overstappen dus, of inderdaad een jaar wachten.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2015 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard bent u vrij om te wisselen, maar dan moeten de tanden dus een jaar wachten en om dan van die vergoeding gebruik te maken, moet u daarna bij Menzis blijven.

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2015 om 18:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan maar niet overstappen. Zo erg is dat toch niet. Zo'n behandeling een jaar stop zetten, slaat natuurlijk nergens op.

pi
door pieterwolters - Dec 22, 2015 om 19:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel is die FNV verzekering goedkoper? Dan kan volgens mij nooit zoveel zijn dat het opweegt tegen de nadelen.

holstein
door holstein - Dec 22, 2015 om 20:21
922 Antwoorden / 16 Vragen

U bent altijd vrij, maar de verzekeraar bepaald grotendeels de regels en Menzis kan denken, laat ze hier eerst maar een jaar zitten en dan gaan we die dure orthondie behandeling betalen, want overstappen met een dikke kostenpost zit geen enkele verzekeraar op te wachten.

menziswebcare
door menziswebcare - Dec 28, 2015 om 14:31
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Simonbraun,

Leuk om te lezen dat u interesse heeft in onze verzekering. Bent u op dit moment bij Ohra al verzekerd voor orthodontie? Dan kan u gebruik maken van onze 'gelijk over regeling'. De wachttijd is dan niet van toepassing. Wilt u de verklaring op onze website invullen na aanmelding? Zie voor meer informatie: https://www.menzis.nl/zorgverzekering/tandartsverzekering/verklaring-gelijk-over-regeling-tandverzorgd.
Mocht u nog vragen hebben, mail ons dan gerust! Ons e-mailadres is social@menzis.nl.

Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Menzis