hi
door hindi1103 Feb 12, 2014 om 12:09
Garantie & verzekeringen

Schade aan auto

tijdens het inhalen van een vrachtwagen viel er iets van de vrachtwagen af tegen mijn auto aan het gaf een behoorlijke klap ik heb nog wel zijn kenteken kunnen noteren heb een schade van 650 euro maar omdat ik geen getuige heb word er niets vergoed kan dat zomaar

6485 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2014 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult moeten bewijzen dat het van die vrachtwagen viel en dat zal uiterst moeilijk zijn.

corv
door corv - Feb 12, 2014 om 13:19
41 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat kan.
U moet bewijzen dat het van de vrachtwagen afviel, anders krijgen we rare situaties zoals alle schade claimen op een willekeurige vrachtwagen die in de straat rijd.

hutch
door hutch - Feb 12, 2014 om 13:24
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers. Wie eist, bewijst.

Maar wel heb ik nog een tip. Klik * *.

Voor allerlei zaken (zeer) doeltreffend.

Zeer wel mogelijk dat u dan wel/meer bewijs gehad zou hebben...........

Gr. Hutch

hi
door hindi1103 - Feb 12, 2014 om 13:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

daar heb je wel gelijk in maar als je alleen in de auto zit heb je geen getuigen ik ben gewoon eerlijk ik heb dit nog nooit meegemaakt ik rij al 42 jaar schadeloos en nu dit als ik dit van te voren had geweten dat je zo wordt behandeld dan had ik een collega gevraagt om te getuigen dan maar op een oneerlijke manier wand als je eerlijk bent dan doen ze niets ik heb nog nooit een claim ingediend

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2014 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al claimt u honderd jaar niets, dat geeft nog geen recht op een uitkering zonder bewijs. En die valse getuigenis door een collega zou ik maar gauw vergeten, als men daar achter komt, kunt u nergens meer voor dat dan ook een verzekering sluiten en bent u en die collega nog strafbaar ook.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 12, 2014 om 15:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Aangifte doen bij de politie. Je krijgt dan de gegevens van de ander in handen, kun je altijd nog zelf even contact opnemen.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2014 om 15:39
16878 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo hindi1103, dat iets wat van de vrachtwagen viel, misschien rare vraag, maar heb je dat nog? Ik neem tenminste aan dat je stil hebt moeten staan? Zo ja, dan heb je het kenteken zoals je schrijft en kan je met het afgevallen ?? misschien één en ander laten combineren met vrachtauto en wat hij vervoerde.

ou
door oudgediende - Feb 14, 2014 om 10:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een schade heeft van 650 euro ga ik er even van uit dat uw auto nog rijdbaar was.
Waarom bent u de vrachtwagen niet achterop gereden?
Zo'n situatie meegemaakt bij Ridderkerk. Vrachtwagen verloor multiplex platen en een achter de vrachtwagen rijdende BMW was gelijk een cabrio. Man ter plaatse onthoofd.
Ik was beiden net aan het passeren en ben onmiddellijk de chauffeur gaan verwittigen.
Bewijzen hoeft niet altijd want hoe vaak verliest een vrachtwagen geen grind o.i.d.
Kan je moeilijk bewijzen dat die stenen van hem waren.
Gewoon melden bij de verzekering en tegenpartij.
Moeten hun maar eens bewijzen dat het niet zo is.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2014 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oudgediende

Bij verzekeringen is het nog altijd zo dat wie eist, bewijst.

Maar bij het door u beschreven voorval, lijkt me dat niet zo moeilijk.

ma
door marleenvanh - Feb 14, 2014 om 11:34
454 Antwoorden / 1 Vragen

Is van vrachtwagens niet bekend wanneer zij waar reden en wat zij toen vervoerden?
Wat is er van de vrachtwagen afgevallen?? Heeft u dat meegenomen of was dat nbiet mogelijk? Zo ja dan heeft u MET het kenteken misschien toch genoeg in handen om uw zaak 'hard te maken'. Wanneer u medewerking krijgt om na te gaan van welk bedrijf die vrachtwagen is. Dan moet alles met een beetje 'geluk' (lees: goede wil om het slachtoffer te helpen en niet de dader!!!) toch goed komen.

ou
door oudgediende - Feb 14, 2014 om 11:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien interessant.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/28875-schade-aan-uw-auto-door-afgevallen-lading.html

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2014 om 11:49
16878 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marleenvanh schreef op vrijdag 14 feb 2014, 11:34]Is van vrachtwagens niet bekend wanneer zij waar reden en wat zij toen vervoerden?
Wat is er van de vrachtwagen afgevallen?? Heeft u dat meegenomen of was dat nbiet mogelijk? Zo ja dan heeft u MET het kenteken misschien toch genoeg in handen om uw zaak 'hard te maken'. Wanneer u medewerking krijgt om na te gaan van welk bedrijf die vrachtwagen is. Dan moet alles met een beetje 'geluk' (lees: goede wil om het slachtoffer te helpen en niet de dader!!!) toch goed komen.

Wat u schrijft had ik woensdag al gesuggereerd; alleen hindi antwoord niet. Dus neem ik aan dat ze, wat er op de auto gevallen is, niet op kon pakken. Jammer voor haar.

pi
door pieterwolters - Feb 14, 2014 om 14:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=oudgediende schreef op vrijdag 14 feb 2014, 10:43]Als u een schade heeft van 650 euro ga ik er even van uit dat uw auto nog rijdbaar was.
Waarom bent u de vrachtwagen niet achterop gereden?

Dan was de schade in ieder geval een stuk groter geworden....

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2014 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 14 feb 2014, 14:27][quote=oudgediende schreef op vrijdag 14 feb 2014, 10:43]Als u een schade heeft van 650 euro ga ik er even van uit dat uw auto nog rijdbaar was.
Waarom bent u de vrachtwagen niet achterop gereden?

Dan was de schade in ieder geval een stuk groter geworden....

Maar dan was wel duidelijk waar de schuldvraag lag.;-)

hi
door hindi1103 - Feb 15, 2014 om 09:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt niet zomaar midden op de snelweg waar ze 130 rijden zomaar stoppen en ik ben voor de vrachtwagen gaan rijden met gevaren licht en hij reageert niet heb wel zijn kenteken genoteerd en de naam van het bedrijf maar ze houden vol zonder getuigen geen vergoeding

ou
door oudgediende - Feb 15, 2014 om 09:42
10 Antwoorden / 1 Vragen

Wie zijn ze?
Anders naar het waarborgfonds.
Daar aangeven wie het heeft veroorzaakt dan gaat het fonds daar wel centen halen.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=oudgediende schreef op zaterdag 15 feb 2014, 09:42]Wie zijn ze?
Anders naar het waarborgfonds.
Daar aangeven wie het heeft veroorzaakt dan gaat het fonds daar wel centen halen.

Zo werkt het bij het Waarborgfonds natuurlijk helemaal niet. Als je weet wie de schade heeft veroorzaakt, of waarvan je veronderstelt dat die de schade heeft veroorzaakt, moet je die persoon of dat bedrijf aanspreken en dat heeft de Ts gedaan.

Alleen wijzen zij de aansprakelijkheid af en nu moet de Ts gaan bewijzen en dat is, hoe naar ook, voor de Ts niet mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat het Waarborgfonds dan gaat betalen.

hutch
door hutch - Feb 15, 2014 om 11:20
4517 Antwoorden / 29 Vragen

@Oudgediende, leest u onderstaande eens:

:

"Ik heb schade doordat een ander voertuig lading/olie/onderdelen heeft verloren.
Betaalt het Waarborgfonds mijn schade?

Dat is mogelijk. Maar u moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden:
- de schade moet aantoonbaar door lading/olie/onderdelen van een ander motorvoertuig
zijn ontstaan én dit motorvoertuig moet onbekend gebleven zijn;
- er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan;
- u moet bewijs voor de toedracht kunnen leveren;
- de schade mag niet het gevolg zijn van uw eigen gedrag in het verkeer.
"

- Aantoonbaar?
- Onbekend gebleven?
- Valse aangfite doen?
- Bewijs?