Servicecontract gehoorapparaten
We gingen op gehoortest, wetende dat de verzekering 75% vergoed en 25 % zelf betaald moet worden. We kwamen eerst bij Beter Horen, 2 hoortoestellen, (we hadden geen vrije keus want ze verkopen alleen eigen merk) dan oplader van 388 euro erbij, enz. Maar wat ook aangeraden werd sluit 1 van de 3 verzekeringen af zodat al uw reparaties gedekt zijn. Dus nog een x tussen 3 a 400 erbij. Al snel 1100 euro zelf bijbetalen.
we gingen naar Roos in Zwolle want die was ook gecontracteerd. Weer 2 hoortoestellen maar de eigen bijdrage was nu opeens geen 125,00 maar 180 per toestel, maar we hadden wel een beperkte eigen merk keuze. De oplader was goedkoper, maar ook nu weer sluit een service contract af voor 5 jaar voor al uw reparaties.
de Consumentenbond waarschuwt nog sluit geen servicecontract af omdat alle reparaties al in de kosten van 75% vergoeding zitten.
Echter de firma geeft aan dat zij wel de jaarlijkse controle doen maar voor al het andere kosten in rekening brengen. Te denken aan mankracht uren.
maar ook nu kunnen wij een service contract afsluiten voor bijna 500 euro voor 5 jaar. Dan bedoel,ik geen diefstal/verlies verzekering
ik bel Achmea en na verschillende keren in de wacht verteld de dame mij dat alle nota,s voor reparatie gewoon door de gecontracteerde audiciens ingediend kunnen worden 5 jaar lang. Dus als klant hang ik hier niet tussen.
dus weer een andere audicien opgezocht, die vertelde ik ben verplicht om u voor die 75% vergoeding 5 jaar lang gratis te helpen. Dat houd in 1x per jaar een basis controle van 20 minuten. Maar daar kan ik het niet voor doen, dus ook bij mij koopt u een service contract voor 160 euro voor 5 jaar.
dus ook even bij Schoneberg op de website gekeken en weer de keuze tussen 3 contracten. Allemaal een beetje vaag opgesteld. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat voor iemand met gewoon gemiddelde ouderdoms gehoorproblematiek.
de verzekering vergoed dus zeg maar 125 euro per oor voor categorie 3, maar hoe je het ook wendt of keert overal moet ik bijna 1000 euro zelf bijbetalen.
wie kan mij adviseren
Sorry ik bedoel in mijn artikel, dat je eigen bedrag 125, euro per oor is wat je zelf moet bijbetalen.
This article is truly astounding. Appreciative for sharing.
MyMileStoneCard
Volgens mij is de eigen bijdrage ook afhankelijk van welk gehoorapparaat je kiest. Ik weet van mijn moeder destijds dat zij voor een gehoorapparaat ging dat achtergrondgeluiden filtert en dat zij niets vergoed kreeg (€ 2.000,- per toestel).
Bij een basis apparaat krijg je meer vergoed dan eentje uit een hoger segment.
Overigens zagen wij ook door de bomen het bos niet meer, maar zijn er uiteindelijk wel uitgekomen.
Ga voor alle zekerheid toch nog naar een andere winkel. Informeer ook bij kennissen met een gehoorapparaat. Ik zou niet naar de goedkoopste winkels gaan, want die moeten ergens de winst vandaan halen.
U kunt de kosten die u heeft gemaakt volgend jaar bij de belastingdienst opgeven.
Maar dat zegt nog niet dat ts alles of iets daarvan terugkrijgt.
op zich frappant omdat ook hier spake is van verkoop aan consumenten en dan daarvoor wetgeving geldt. het likt mij hoe dan ook bijzonder zinvol nyu u zelf een verwizing geeft naar de consumenytenbond om uw opmerking te platsen bij www.klachtenkompas.nl en uiteraard toch ook weer bij uw verzekeraar Achmea waar menaangeeft dat nota's voor reparaties gewoon bij Achgmea kunnen worden infgediend. M.i. behoeft u dus ook in ieder geval geen servicecontract af te sluiten. Ik ben van mening dat dat alleen maar extra inkomsten voor de verkoper oplevert.
Voor relevante wetgeving m.b.t. reparaties etc. (nodig indien de oorzaak niet bij u ligt) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
heremietkreeft, ik wil echt niet zeuren maar lees nu eens wat je schrijft. Het stikt van de misaanslagen. Je weet dat je vingers te dik zijn voor waar je nu op typt. Tenminste, dat heb je destijds geschreven. Geen gewoon toetsenbord?
U was bijna twee uur later toch nog meer wakker dan ik!
U moet het omdraaien naar wat u het belangrijkste vindt. Geef aan dat u geen waarde hecht aan de kwaliteit van de hulpmiddelen maar dat u gewoon niets zelf wenst te betalen. Dan gaat er een ander laadje open en blijkt dat mogelijk. Een soort teruggrijpen op de spreekwoordelijke 'ziekenfonds bril', ook een gewaardeerd product.
Geachte Martine,
Uit eigen ervaring weet ik, dat de "hoorapparaat business" een schimmige wereld is met vage kosten.
Ik raad u aan om ook even langs opticiens te gaan, die vaak ook hoorapparaten verkopen.
Ik raad u aan om eens langs specsavers te gaan. Tot nu toe heeft het mij niets gekost. Kostelose service en prima audicien.
Ik heb gehoor apperaten welke volledig zijn vergoed. Ik kan ze bedienen met een app op mijn telefoon.En mocht er wat zijn kan ik altijd langskomen. Na drie jaar nog niet nodig geweest.
Re: op zich frappant omdat ook hier sprake is van verkoop aan consumenten en dan daarvoor wetgeving geldt. het lijkt mij hoe dan ook bijzonder zinvol nu u zelf een verwijzing geeft naar de consumentenbond om uw opmerking te plaatsen bij www.klachtenkompas.nl en uiteraard toch ook weer bij uw verzekeraar Achmea waar men aangeeft dat nota's voor reparaties gewoon bij Achgmea kunnen worden ingediend. M.i. behoeft u dus ook in ieder geval geen servicecontract af te sluiten. Ik ben van mening dat dat alleen maar extra inkomsten voor de verkoper oplevert.
Voor relevante wetgeving m.b.t. reparaties etc. (nodig indien de oorzaak niet bij u ligt) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
de ene verteld het u al, ik ben verplicht om u te helpen, of deze firma dat kan doen voor dit bedrag of niet maakt verder niet uit!
Wilt u echt een goed antwoord op uw vraag, bel uw zorgverzekering op en vraag daar naar de voorwaarden en wat deze prcs inhouden met welke afspraken zij hebben met de verschillende leveranciers, Nederlanders zijn kampioen oververzekeren en daar maken sommige partijen handig misbruik van!!!!
De verzekeraars vergoeden alleen maar de standaard hoortoestellen terwijl de geavanceerden(wel noodzakelijke) buiten de polis vallen.
Mijn schoonma heeft oortjes van 3500 de stuk en dat zijn echt niet die dingen waar je mee kan bellen en meer van dat soort zaken.
Is hezelfde verhaal als met brillenglazen. 2e bril gratis, gratis glazen.
Zal best maar mijn essilortjes zijn toch echt eigen rekening.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer