Sa
door Sandra de Nobel Nov 20, 2018 om 08:51
Garantie & verzekeringen

Slotenmaker prijzen

Gisteren een slotenmaker laten komen. Via Www.slotenmaker-slim.nl. de prijzen schoten de pan uit. In totaal ruim € 400. Ik vindt dit te zot voor woorden. Volgens de site binnen half uur aanwezig. Dit duurde ruim een uur. Geen schade aaan de deur, nou mijn deur is niet om aan te zien. Was blij dat mijn deur open was maar daarna toen ik de prijs zag niet meer. Kan ik hier nog iets mee.

1350 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Nov 20, 2018 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de rekening betaald. Deze slotenmaker geeft je echt geen geld meer terug.
Voortaan eerst vragen naar de tarieven en niet meer de eerste de beste slotenmaker bellen. Mocht het je weer overkomen, lees deze info:
https://www.consumentenbond.nl/inboedelverzekering/slotenmakers

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2018 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker de eerste de beste advertentie op internet aangeklikt?

Geef een reservesleutel af bij de buren. Staat u niet meer voor een dichte deur.

ne
door neodutchio - Nov 20, 2018 om 09:45
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel topics moeten er nog voorbij komen van slotenmakers. Alle eerdere topics en zelfs televisieprogramma’s ten spijt, niemand ziet het. NPO kan dus wel opgedoekt worden, het heeft geen nut meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2018 om 10:29
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is dit alweer iets waarvoor met grote regelmaat aandachgt woprdt gevraagd. De inhoud is steeds hetzelfde, een slotemaker via een zoekmachine gevonden en die ingeschakeld. Dat dan ook veelal zonder vooraf duidelijk een prijsafspraak te maken. U kunt zelfs via de politiue wel een adviies krijgen (dan niet via het noodnummer).

Het resultaat qua schade is meestal ook aanzienlijk. U kunt altijd een procedure via Rechtspraak proberen aan te spannen maar dat zal u meer kosten dan het bedrag dat u nu noemt. (Bijv. tekortkomen in naleving van een overeenkomst gelet op o.a. schade).

Het advies is alweer: zoek een goede slotenmaker in uw eigen omgeving, bijv. bij een zaak die ook zelf sloten verkoopt. Eén die is aangesloten bij een branchevereniging waar u dan ook eventueel bij problemen verhaal kunt halen. En zorg altijd voor goede prijsafspraak.

Praktischg gesproken, met hetgeen nu is voorgevallen kunt u m.i. niets anders dan lering trekken.

marita5
door marita5 - Nov 20, 2018 om 11:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sandra De Nobel ,

Kan ik hier nog iets mee

Nee .

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/item/8979/

Mosterd na de maaltijd , bekijk eens dit filmpje .

https://www.destentor.nl/video/kanalen/~c416/series/~s965/~p48803

Ka
door Kassagebruiker - Nov 20, 2018 om 11:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, hier kan je niks (meer) mee, er is betaald.
voor alle adviezen: ga naar "Zoek een vraag" in de bovenste balk van dit scherm.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 20, 2018 om 12:00
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Sandra,

Ik heb ook een vermoeden,dat slotenmakers prijsafspraken hebben.

Ik raad je ook aan om een reserve sleutel aan een familielid of goede kennis te geven en altijd van te voren de prijzen te vergelijken.

ne
door neodutchio Nov 20, 2018 om 12:09
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt het beste Rambam terug kijken. De uitzending is alweer een paar jaar oud, maar er wordt uitgelegd waar de hoge prijzen vandaan komen. Bovenaan in Google staan kost geld en elke klik kost geld. Concurrenten klikken de hele dag door waardoor ze flink moeten betalen. De bedrijfjes zijn doorgeefluiken. Zij sturen een mannetje die weer een vast bedrag moet afdragen.
Dus: advertentiekosten, vaste afdracht aan het bedrijf dat de telefoon opneemt en woekerprijzen van de slotenmaker geeft de hoge prijs.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2018 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik hier nog iets mee.
Nee.
Zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren (reservesleutel?)
Stel de slotenmaker schriftelijk aansprakelijk voor de schade aan je deur.
Altijd van tevoren een schriftelijke prijsafspraak vastleggen.