gezellig
door gezellig Sep 19, 2005 om 15:24
Garantie & verzekeringen

Tandartsverzekering

Als ik me voor de kosten voor een tandartsbehandeling wil verzekeren,
staat mijn verzekeringsmaatschappij te springen om me een aanvullende
verzekering te slijten. Die gaat tot een bepaalde vergoeding die ik
zelf kan kiezen (bijvoorbeeld 750 euro). Hoe hoger de vergoeding, hoe
hoger de premie.

Maar ik zoek juist een verzekering die me dekt voor als het een keer
echt goed misgaat. Ik heb niets aan een dekking voor het kleine werk,
ik wil juist gedekt zijn voor als ik een keer op m'n smoel val en het
duizenden euro's gaat kosten. Een tandartsrekening van 200 euro kan ik
nog wel betalen, eentje van 5.000 euro niet. Maar ik kan geen
maatschappij vinden die een dergelijke dekking biedt.

Dat is toch eigenlijk raar? Je neemt een verzekering juist voor als de
kosten niet meer te overzien zijn, het enige wat de bedrijven bieden is
een verzekering voor als de schade  beperkt blijft. Alsof je een
autoverzekering neemt die alleen kleine schades dekt, maar je in de kou
laat staan zodra je een serieus ongeluk veroorzaakt.

Kent iemand een verzekeringsmaatschappij die een tandartskostendekking
heeft die juist vanaf een bepaald bedrag is, i.p.v. tot een bepaald
bedrag?

499 3 Rapporteer

ph
door phinder - Sep 19, 2005 om 15:31
433 Antwoorden / 4 Vragen

In principe ben je toch gewoon verzekerd voor alle kosten die bij een behandeling horen !?!?! Alle behandelingen die nodig zijn krijg je volgens mij gewoon vergoed. Kan wel zijn dat je een bepaald percentage ( afhankelijk van de verzekering ) zelf moet betalen. Dit scheelt dan weer in de af te dragen premie.

Lijk mij dat je een verzekering zoekt met een hoog eigen risico ( bijv. tot 1000 euro of zo ?!?!? ). Je betaalt dan relatief weinig premie. Mocht je iets "kleins" hebben dan betaal je dus gewoon zelf ( eigen risico ). Heb je iets groots ( van duizenden euro's ) dan spreek je je verzekering aan en is je grote schade gedekt !!!

gezellig
door gezellig - Sep 19, 2005 om 16:19
7 Antwoorden / 8 Vragen

Voor zover ik weet is er geen enkele verzekering die tandartskosten
boven de 1.000 euro dekt. De meeste dekken 75% tot een maximum van 690
(ZilverenKruis), 345 (Ohra) of 950 (VGZ).

En daar wringt nou net de schoen: vanwaar dat maximum?

in
door inge2 - Sep 20, 2005 om 09:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. Er zijn denk ik wel maatschappijen die dat doen, maar dan op een andere wijze. U moet dan een ongevallenverzekering rubriek E sluiten. Die dekt alleen tandartskosten tot het vooraf afgesproken bedrag (dat best op E 5.000 kan liggen). Let wel: dan zijn alleen kosten als gevolg van een ongeval gedekt: en dus niet als gevolg van slecht gebit, slecht onderhoud e.d. (Voor dat soort kosten willen verzekeraars maar beperkt opdraaien. Daarom de beperking.)

Waarschijnlijk kan een goede tussenpersoon u wel helpen.