es
door estpas May 7, 2011 om 13:29
Garantie & verzekeringen

Uwv/jubilee

Hallo,
Ik ontvang sinds vorig jaar februari een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Daarnaast ontvang ik van Jubilee ook nog 350 euro per maand.
Moet ik dit doorgeven aan het UWV en heeft het feit dat Jubilee mij ook uitkeert gevolgen voor mijn uitkering?

Esther Herberichs

2046 10 Rapporteer

de
door deborahlars - May 7, 2011 om 13:42
61 Antwoorden / 4 Vragen

je moet het altijd doorgeven.
het zal waarschijnlijk wel gevolgen hebben.

ro
door ron530 - May 7, 2011 om 13:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet niet of in dit geval Jbilee de evangelische instantie is die ik heb gevonden maar dan zou het u sieren de wao uitkering daar te melden. Voor de wao maakt het niets uit die wordt gewoon betaald want u heeft er voor betaald is dus anders dan een bijstanduitkering.

birdies
door birdies - May 7, 2011 om 13:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@ron530: jubilee is een verzekeringsmaatschappij.

Vlg mij heeft het geen gevolgen voor een WAO/WIA uitkering, wel voor de aangifte inkomstenbelasting. Als er over die 350,- euro geen belasting wordt geheven, komt er een naheffing.

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 13:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Altijd doorgeven, anders kun je later een probleem krijgen.

--Ik heb inkomen naast mijn uitkering
Werkt u naast uw WIA-uitkering? Dan is uw totale inkomen hoger. Uw uitkering gaat wel omlaag. Want een percentage van uw loon trekken we af van uw uitkering

Ik heb extra inkomsten
Heeft u nog andere inkomsten die te maken hebben met (huidig of vroeger) werk? Dan kan dit gevolgen hebben voor uw uitkering. Bijvoorbeeld een prepensioen-uitkering, een flexpensioen of als u nog een andere uitkering krijgt. Geef deze inkomsten daarom altijd aan ons door....--UWV

rj
door rjw - May 7, 2011 om 15:14
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Weet iemand hoe het zit met een wia hiaat verzekering? Mijn werkgever heeft voor iedereen die een salaris heeft boven de wia grens een verzekering afgesloten om het gat te dichten als je onverhoopt in de wia komt. Het zou raar zijn als dit als extra inkomsten wordt gezien waardoor de uitkering wordt gekort.

stacey
door stacey - May 7, 2011 om 17:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rjw schreef op zaterdag 7 mei 2011, 15:14]Weet iemand hoe het zit met een wia hiaat verzekering? Mijn werkgever heeft voor iedereen die een salaris heeft boven de wia grens een verzekering afgesloten om het gat te dichten als je onverhoopt in de wia komt. Het zou raar zijn als dit als extra inkomsten wordt gezien waardoor de uitkering wordt gekort.

Ik heb me er nooit heel erg in verdiept, maar het is een Aanvulling Op je WIA vervolguitkering tot een Bepaalde hoogte.
Afhankelijk van aantal factoren, maar WIA wordt in dat geval niet gekort maar de aanvulling/verzekering (in hoogte) aangepast.
Misschien kun je wat met deze info (schema onderaan) Klik Hier

es
door estpas - May 7, 2011 om 23:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

even een aanvulling op mijn vraag om het een en ander te verduidelijken:
deze uitkering komt van een verzekeringspolis die uitkeert op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, wat dus helaas ook gebeurd is. m.a.w.: het zou toch vreemd zijn als je Wia gekort zou worden op het moment dat zo'n verzekeringsmaatschappij moet uitkering voor iets waar je jarenlang voor verzekerd bent geweest en dus ook een premie voor hebt betaald. als het UWV zou gaan korten zou er toch geen mens zo'n premie meer betalen als het toch niets oplevert?

stacey
door stacey - May 8, 2011 om 00:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zal hetzelfde voor opgaan als voor wia hiaat verzekering, ze keren een Aanvulling uit tot bepaald bedrag, dat wordt dan niet gekort.
Het is een aanvulling tot….Geen Extra inkomen.

Maar moet je wel altijd alles melden voor zover ik weet, je zou in dit geval dan niet in aanmerking komen voor bv een aanvullende inkomenstoeslag (indien je daar anders voor in aanmerking kwam).

WAO/WIA is een LoonDervingsverzekering, ze betalen max 70 of 75% uit en dat restant (tot 100%) kan opgevuld worden door zo`n aanvulling/uitkering.
Zolang je niet meer vangt dan je ving is er niets aan de hand, maar zodra je bv door werk meer inkomen krijgt dan die 100% kun je worden gekort want dan is er sprake van minder of geen loonderving en als dat percentage zakt dan zakt de uitkering, beetje simpel uitgelegd.

Kijk even bij de info bij de link die ik hierboven had neergezet.

es
door estpas - May 8, 2011 om 00:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Stacey: bedankt voor de info. ik kom zeker niet boven de 100 % uit want van dit bedrag moet ook nog eens belasting betaalt worden bij mijn aangifte. maar het advies is dus toch melden bij het UWV voor de zekerheid om problemen te voorkomen?

stacey
door stacey - May 8, 2011 om 00:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=estpas schreef op zondag 8 mei 2011, 00:20]@Stacey: bedankt voor de info. ik kom zeker niet boven de 100 % uit want van dit bedrag moet ook nog eens belasting betaalt worden bij mijn aangifte. maar het advies is dus toch melden bij het UWV voor de zekerheid om problemen te voorkomen?

Volgens mij ben je verplicht alle (andere) Inkomsten te melden bij UWV,
vroeger moest ik elk jaar formulier inkomensgegevens invullen voor WAO, dat is niet meer,
je moet het nu zelf melden.

Bel ze anders even om te informeren, dan weet je ook zeker waar je aan toe bent, blijkt er iets niet te kloppen en je moet achteraf terug betalen dan wordt je niet vrolijk ;-(