Ph
door Philomena49 Feb 19, 2018 om 13:27
Garantie & verzekeringen

Vergoeding fysiotherapie geweigerd

Sinds juli 2017 heb ik de ziekte van parkinson. Sinds die tijd word ik wekelijks tot volle tevredenheid door mijn fysiotherapeut in Elst behandeld. Van de behandelingen in januari 2018 zijn de vergoedingen afgewezen!
Hij heeft zich helemaal verdiept in deze ziekte en behandelt mij uitstekend , helemaal afgestemd op mijn klachten.
nu bestaat er sinds een paar jaar Parkinson Net,waarbij in iedere plaats 1 fysiotherapeut wordt gecontracteerd.
Ik word nu gedwongen over te stappen terwijl ik tot volle tevredenheid en zeer deskundig behandeld word.
Alle moeite die ik doe is vergeefs. Telefoontjes, e-mails, brieven, het heeft totaal geen effect. U begrijpt wel dat ik een prima vertrouwensband heb opgebouwd met mijn huidige therapeut en dat het heel veel stress gaat kosten om te veranderen. Van de behandelingen in januari 2018 zijn de vergoedingen afgewezen!
weet u raad om dit probleem op te lossen?
Wij zijn al bijna 40 jaar klant bij Iza, hebben altijd keurig aan onze betalingsverplichtingen voldaan. Wij hebben al heel veel extra kosten door mijn ziekte: een uitbouw aan ons huis - waarbij de gemeente niets heeft vergoed -
en allerlei extra voorzieningen in ons huis . HELP

11023 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2018 om 13:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een vertrouwensband kun je ook met een nieuwe fysiotherapeut opbouwen. Hoe lang je klant bent, is niet relevant, ook niet dat je altijd netjes betaalt. Zorgverzekeraars sluiten contracten af, blijkbaar voor de behandeling bij Parkinson niet met jouw fysiotherapeut. Het is zoals het is. Enige andere optie is zelf de behandelingen betalen, of dat financieel haalbaar is, kun je alleen zelf beoordelen.

Overigens kan je therapeut volgende maand of volgend jaar ook besluiten te verhuizen naar de andere kant van het land, ook in zo'n geval zul je aangewezen zijn op een andere therapeut.

we
door weethet Feb 21, 2018 om 16:08
107 Antwoorden / 2 Vragen

Zo is het!

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 19, 2018 om 13:36
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het is heel goed mogelijk dat u met een andere therapeut net zo’n goede band krijgt. Die therapeut heeft natuurlijk ook het een en ander in zijn/haar mars en moet u vertrouwen hebben en zich openstellen zodat u goed geholpen kan worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2018 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al bent u al 40 jaar klant en betaalt u trouw uw premie, geeft u dat geen extra rechten. Iedereen moet netjes betalen.

Ook met de voorzieningen in uw huis en dat de gemeente niets vergoedt, heeft de IZA  niets van doen.

Blijkbaar heeft de IZA met één fysiotherapeut een contract inzake Parkinson behandelingen, die dan wellicht uit de basisverzekering vergoed worden. Hebt u zelf geen aanvullende verzekering met fysio dekking?

Anders maar overstappen en met de nieuwe fysio een band opbouwen.

Vergeet niet de kosten van behandelingen van januari op te voeren bij uw aangifte over 2018.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Parkinson staat op de 'Lijst Borst 2018", dus wordt vergoed uit het basispakket. Bij diverse zorgverzekeraars (dus niet alleen IZA) wordt alleen vergoed als de praktijk is aangesloten bij Parkinson.Net. TS heeft blijkbaar e.e.a. niet gecheckt bij het nieuwe verzekeringsjaar.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tijger1
door tijger1 Feb 19, 2018 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan nog kunnen fysiobehandelingen eventueel uit de aanvullende verzekering vergoed worden.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2018 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals ik de OP lees, heeft TS geen AV voor fysio. Bovendien is 20 behandelingen tegenwoordig zo'n beetje het max bij AV, blijven er nog 36 weken niet vergoed.

tijger1
door tijger1 Feb 19, 2018 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft ze wellicht nog alle tijd om over te stappen.

getty
door getty - Feb 19, 2018 om 14:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De behandelingen voor eigen kosten doen en deze opvoeren bij uw belastingaangifte als aftrekpost.

Maar allereerst, ga in bezwaar tegen de afwijzing.

panter22
door panter22 - Feb 19, 2018 om 14:45
6599 Antwoorden / Vragen

Krijg je helemaal niets vergoed of een deel niet vergoed. Kijk op de site van de IZA
https://www.iza.nl/vergoedingen/parkinsonnet

Bespreek het probleem met je fysiotherapeut en ga naar de gecontracteerde fysiotherapeut. Kijken hoe het bevalt.
Valt het tegen, stap dan volgend jaar over naar een andere zorgverzekeraar waarmee deze fysiotherapeut wel een contract heeft.
De IZA is niet meer zoals het vroeger geweest is.

Als de gemeente bepaalde voorzieningen niet vergoedt, dan betekent het dat jullie zelf voldoende middelen hebben om het te betalen.

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2018 om 18:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt toch ook met een nieuwe/andere fysiotherpeut een prima band opbouwen?
Trouw de premie van uw verzekering betalen geven u niet meer rechten dan anderen die dat ook doen, ook niet na 40 jaar.
Verder zou ik denken dat u er niet goed aan doet zo verbeten dit te (blijven) eisen want de verzekering handelt volgens de voorwaarden. Zonde van de energie en stress dus.

Vo
door Voorjaar2018€€ - Feb 21, 2018 om 12:45
1 Antwoorden / Vragen

Een raad zou kunnen zijn aanvullend verzekeren- restitutie polis te nemen bij je huidige ziekenfonds. Dan heb je namelijk de mogelijkheid zelf je fysio te kiezen. Let wel op je fysio moet wel BIG geregistreerd zijn en mogelijk nog andere een codering voor registratie. Je kunt bij je verzekering vragen, zij kunnen dit ook zien hoe en wat.

kan me voorstellen dat u graag bij uw fysio wil blijven. Succes

ba
door batav - Feb 21, 2018 om 12:56
29 Antwoorden / 0 Vragen

De zorgverzekeringen sluiten overal contracten mee af, met therapeuten en ook met oog en hoorcentra. Het zou eigenlijk verboden moeten worden. Voor de patiënt/klant kan her erg vervelend zijn.  Het riekt naar belangenverstrengeling en discriminatie. Maar hier zal ik wel commentaar op krijgen, verwacht ik.

brainless
door brainless Feb 21, 2018 om 14:47
324 Antwoorden / 0 Vragen

Of een vrije zorg polis nemen; dan mag je zelf kiezen waar je heen gaat.

pe
door pebk Feb 21, 2018 om 14:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

De belanghebbende van de zorgverzekering is al jaren de patient/klant niet meer, maar de aandeelhouder.

koekeloer
door koekeloer - Feb 21, 2018 om 13:01
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als U geen polis heeft waarbij U zelf de zorgverlener mag uitzoeken dan kan het zijn dat Uw fysiotherapeut geen contract heeft met Uw zorgverzekeraar. U kunt dus wel blijven bij de zorgverlener, maar dan zelf betalen. Kreeg U in 2017 wel vergoed en wat is er dan veranderd (andere polis ?).

pe
door petraleo - Feb 21, 2018 om 13:14
7 Antwoorden / 3 Vragen

Bij ons houdt de fysio dit in de gaten, jammer dat die van u dat niet gedaan heeft. U fysio weet zelf of hij/zij een contract met de IZA heeft in 2018 en had u hiervoor dus kunnen waarschuwen.
Onze fysio geeft zelf aan met welke verzekeringen ze het volgend jaar een contract heeft, dan kun je dus als patient kiezen of je overstapt van fysio of zorgverzekeraar indien nodig.
Misschien een tip voor volgend jaar.

holiday
door holiday - Feb 21, 2018 om 14:29
102 Antwoorden / 12 Vragen

Volgend jaar overstappen naar een zorgverzekering die wel een contract met uw fysiotherapeut heeft, maar misschien bevalt het wel bij de nieuwe fysiotherapeut en kan u gewoon bij uw zorgverzekering blijven.

mo
door mof - Feb 21, 2018 om 17:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent afhankelijk met wie uw verzekering een contract afsluit.
slechts overstap naar een andere verzekering, of meer betalen als uw huidige verzekering dat kan aanbieden, helpt