br
door brielshout Apr 20, 2023 om 18:06
Garantie & verzekeringen

Verhoging premie autverzekering, mijn verzekering wordt met bijna 50% verhoogd,

Mijn autoverzekering is van € 21,38 naar € 40.03 verhoogd.
Bijna het dubbele. De verzekering is van sns overgegaan naar nationale nederlanden
Mogen ze dit zomaar verhogen met bijna 50%
Bovendien krijg ik op 20 april de brief binnen en gaat de premie 1mei in.

9161 12 Rapporteer

getty
door getty - Apr 20, 2023 om 18:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Verhoging mag gewoon.

Als het goed is mag u gewoon nog opzeggen.

rj
door rjw - Apr 20, 2023 om 18:29
3262 Antwoorden / 5 Vragen

We komen al om in de regels in dit land. Wees blij dat niet alles van bovenaf geregeld is. Voor dit soort gevallen is er 1 algemene regel die de problemen voldoende afdekt: als een leverancier de voorwaarden veranderd (daar vallen ook prijsverhogingen onder, anders dan indexatie) dan mag de consument de overeenkomst zonder meer beeindigen. Meer regels zijn niet nodig.

1paul
door 1paul - Apr 21, 2023 om 10:28
3149 Antwoorden / 0 Vragen

dat mogen ze doen net als u over mag stappen per die datum naar een andere verzekeraar!

Co
door Com-mcr - Apr 21, 2023 om 10:36
9 Antwoorden / Vragen

Het financiële klachtenloket Kifid heeft op de website een kennisdocument over dit onderwerp.Daarin staat onder andere:
Een verzekeraar mag per verlengingsdatum aanpassingen doen in de premie en de voorwaarden van de schadeverzekering. De verzekeraar moet u daarover wel tijdig informeren én op een duidelijke en begrijpelijke manier uitleggen waarom de wijzigingen nodig zijn. U heeft op uw beurt het recht om de verzekering op te zeggen per de verlengingsdatum. Na het eerste verzekeringsjaar kunt u de verzekering bovendien dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Het kennisdocument is te vinden onder de naam 'Nieuwe verzekeringspolis met veel hogere premie'.

vo
door volgensmij - Apr 21, 2023 om 11:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is het een verhoging van 87%.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2023 om 11:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht, ik weet uw leeftijd niet, zou de leeftijd een van de redenen kunnen zijn. Verder mag het, echter, u mag ook veranderen van verzekeraar, let wel op dat u verzekerd blijft!!!!

ne
door neodutchio - Apr 21, 2023 om 11:51
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als een verzekering door een andere maatschappij word overgenomen mogen er niet zomaar aanpassingen gedaan worden. Dat mag pas per einde contractdatum.

Gaat er een nieuw contract in op 1 mei, dan mag dit. En u mag ook opzeggen en naar een andere partij gaan.

ro
door ronny530 - Apr 21, 2023 om 12:15
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Ik kan niets over de overname terug vinden enkel dat SNS schadeverzekeringen voor Nationale Nederlanden bemiddeld maar terzijde. Als na het contractsjaar de polis geprolongeerd wordt krijgt de verzekerde een voorstel met daarin de nieuwe premie voor het aankomende jaar. Gaat u niet met dat voorstel akkoord dan kunt u per direct de verzekering opzeggen. SNS is wel rijkelijk laat maar als het een prolongatievoorstel betreft dan dient die in de aflopende maand verstrekt te worden.

ro
door robert907 - Apr 21, 2023 om 16:27
5 Antwoorden / Vragen

De oude verzekeringen van SNS liepen via Volmachtskantoor. Dit is overgenomen door Nationale Nederlanden. In de brief die ik een paarweken geleden ontving staat dat de pakketkorting en de kortingen die ik krijg omdat ik een bankrekening biju SNS heb vervallen.
Meer informatie staat hier: https://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/vernieuwde-verzekeringen.html. In de voorwaarden voor mjijn verzekeringen staat ook dat de opzegtermijn van een maand is veranderd in een werkdag.

mo
door mof - Apr 21, 2023 om 18:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) van ca. 20 naar ca. 40€ is geen 50 maar 100% prijsverhoging. Dit mag alleen als er een goede argumentatie wordt gegeven. Inflatie kan een deel verklaren maar niet 100% ...

Iv
door Ivo W Apr 24, 2023 om 10:13
729 Antwoorden / Vragen

Bij einde van de contractperiode mag altijd een prijsverhoging worden doorgevoerd voor de nieuwe contractperiode en aan zo'n prijsverhoging zit geen maximum verbonden..

Als de klant de prijs na verhoging te duur vindt, mag de klant de overeenkomst stop zetten. Take it or leave it.

ve
door veerman120 - Apr 23, 2023 om 16:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag de nieuw polissen SNS/NN ontvangen van 6 verzekeringen en ga in totaal € 2.53 omhoog.
De autoverzekering allrisk is van €45.70 verlaagd naar € 41.50  bij 12000km/jr

lo
door lovewinnie - Apr 23, 2023 om 17:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag . Wel kunt u nu opzeggen en ergens anders verzekeren als u goedkoper kunt vinden

Wel zullen ze met argumenten moeten komen. Alleen inflatie is geen rede voor stijging van bijna 100%.
Misschien bent u vanwegen leeftijd een groter risico?