to
door tomb2006 Mar 12, 2012 om 15:28
Garantie & verzekeringen

VGZ en kosten oogarts

Sinds 2 jaar heb ik een ziektekostenverzekering bij VGZ. Ik heb al geruimte tijd een oogarts die al jarenlang geen contract meer heeft met VGZ. In 2011 werd door VGZ elke nota van mijn oogarts vergoed met uitzondering van een deel van de (naar de mening van VGZ) te hoge praktijkkosten. Dit laatste - een relatief klein bedrag - werd echter steeds door de oogarts kwijtgescholden. Tot dusver ging alles goed dus.
Maar...nu pas, half maart 2012, krijg ik en passant van VGZ te horen dat vanaf 2012 NIETS meer van mijn oogartsrekeningen vergoed zal worden. Dit hoorde ik omdat ik contact met hen opnam om over een nog steeds niet uitbetaalde declaratie.
Formeel bericht hierover heb ik nooit van VGZ ontvangen. Vanwege mijn leeftijd en zwakke gezichtsvermogen heb ik beslist een adequate verzekering voor een oogarts nodig.
Kortom: men had mij hierover toch voor het nieuwe jaar moeten informeren zodat ik zonodig een andere verzekering had kunnen afsluiten?

2244 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik begrijp het even niet: een oogarts is een specialist en de kosten daarvan vallen onder de basisverzekering.

to
door tomb2006 - Mar 12, 2012 om 19:34
15 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 17:31]Ik begrijp het even niet: een oogarts is een specialist en de kosten daarvan vallen onder de basisverzekering.

Zou ik ook zeggen ja. Maar de vezekeraar zegt nu dat ze geen contract hebben met mijn oogartspraktijk en dus hun nota's niet meer willen vergoeden. Tot en met 2011 deden ze dat nog wel maar halverwege maart zeggen ze nu dat ze het niet meer doen.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 21:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, het gaat dus om gecontracteerde zorg blijkbaar. Dan kun je niks anders doen (ervan uitgaande dat je het wel vergoed wilt hebben) dan een oogarts zoeken waar VGZ wel een contract mee heeft.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 21:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Het is verstandig om ieder jaar opnieuw te checken hoe het zit met vergoedingen en hoe het zit met gecontracteerde zorgverleners. Ieder jaar wordt tegenwoordig het nodige gewijzigd.

to
door tomb2006 - Mar 12, 2012 om 21:55
15 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 21:38]P.S. Het is verstandig om ieder jaar opnieuw te checken hoe het zit met vergoedingen en hoe het zit met gecontracteerde zorgverleners. Ieder jaar wordt tegenwoordig het nodige gewijzigd.
Ja, uiteraard doe ik dat altijd, maar je gaat er aan voorbij dat VGZ me dat NU pas meldt, dus na ruim 2 maanden in het nieuwe jaar en dus niet voorafgaand aan het verzekeringsjaar. Had men het toen al aangegeven dan had ik natuurlijk allang een andere verzekering gezocht.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zorgverzekeraars melden het via hun website. Ik ga er vanuit dat de lijst met gecontracteerde zorgverleners beschikbaar was voor het einde van het jaar.

webcare vgz
door webcare vgz - Mar 13, 2012 om 09:56
39 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar klachtenwebcare@vgziza.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Sandra
Webcare VGZ

to
door tomb2006 - Mar 13, 2012 om 13:42
15 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb u zojuist de gevraagde info gezonden. Dank voor uw reactie!

=webcare vgz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 09:56: Geachte heer, mevrouw,

Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar klachtenwebcare@vgziza.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Sandra
Webcare VGZ