VGZ en kosten oogarts
Sinds 2 jaar heb ik een ziektekostenverzekering bij VGZ. Ik heb al geruimte tijd een oogarts die al jarenlang geen contract meer heeft met VGZ. In 2011 werd door VGZ elke nota van mijn oogarts vergoed met uitzondering van een deel van de (naar de mening van VGZ) te hoge praktijkkosten. Dit laatste - een relatief klein bedrag - werd echter steeds door de oogarts kwijtgescholden. Tot dusver ging alles goed dus.
Maar...nu pas, half maart 2012, krijg ik en passant van VGZ te horen dat vanaf 2012 NIETS meer van mijn oogartsrekeningen vergoed zal worden. Dit hoorde ik omdat ik contact met hen opnam om over een nog steeds niet uitbetaalde declaratie.
Formeel bericht hierover heb ik nooit van VGZ ontvangen. Vanwege mijn leeftijd en zwakke gezichtsvermogen heb ik beslist een adequate verzekering voor een oogarts nodig.
Kortom: men had mij hierover toch voor het nieuwe jaar moeten informeren zodat ik zonodig een andere verzekering had kunnen afsluiten?
[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 17:31]Ik begrijp het even niet: een oogarts is een specialist en de kosten daarvan vallen onder de basisverzekering.
Zou ik ook zeggen ja. Maar de vezekeraar zegt nu dat ze geen contract hebben met mijn oogartspraktijk en dus hun nota's niet meer willen vergoeden. Tot en met 2011 deden ze dat nog wel maar halverwege maart zeggen ze nu dat ze het niet meer doen.
O, het gaat dus om gecontracteerde zorg blijkbaar. Dan kun je niks anders doen (ervan uitgaande dat je het wel vergoed wilt hebben) dan een oogarts zoeken waar VGZ wel een contract mee heeft.
P.S. Het is verstandig om ieder jaar opnieuw te checken hoe het zit met vergoedingen en hoe het zit met gecontracteerde zorgverleners. Ieder jaar wordt tegenwoordig het nodige gewijzigd.
[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 21:38]P.S. Het is verstandig om ieder jaar opnieuw te checken hoe het zit met vergoedingen en hoe het zit met gecontracteerde zorgverleners. Ieder jaar wordt tegenwoordig het nodige gewijzigd.
Ja, uiteraard doe ik dat altijd, maar je gaat er aan voorbij dat VGZ me dat NU pas meldt, dus na ruim 2 maanden in het nieuwe jaar en dus niet voorafgaand aan het verzekeringsjaar. Had men het toen al aangegeven dan had ik natuurlijk allang een andere verzekering gezocht.
Zorgverzekeraars melden het via hun website. Ik ga er vanuit dat de lijst met gecontracteerde zorgverleners beschikbaar was voor het einde van het jaar.
Geachte heer, mevrouw,
Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar klachtenwebcare@vgziza.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Sandra
Webcare VGZ
Ik heb u zojuist de gevraagde info gezonden. Dank voor uw reactie!
=webcare vgz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 09:56: Geachte heer, mevrouw,
Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar klachtenwebcare@vgziza.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Sandra
Webcare VGZ
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer