Da
door Damini Aug 8, 2016 om 14:11
Garantie & verzekeringen

Welke rechten heb ik?

Ik ben zaterdag 6 augustus naar een milansummerfestival te zuiderpark geweest. Ik heb een chaptimaker of tewel een rotimaker gekocht.
Zondag heb ik de doos geopend en het is niet goed (fabriekfouten) gemaakt. Er zat geen boekje, kabel is een beetje gesmolten, er ontbrak een groefje. Ik heb 's avonds teruggebracht naar zuiderpark. Weer entreekaart gekocht. Ik heb de man gewezen en hij heeft mij een andere gegeven die ook zo beschadigd is alleen heeft deze wel de groefje, maar de kabel kan weer smelten als je gaat gebruiken en geen boekje gekregen. Het heeft geen keurmerk. Ik heb 3 maanden garantie. De winkel is in rotterdam. Ik had mijn geld teruggevraagd maar hij weigert. Heb nog niet gebruikt. Ik heb alleen een pinbon als bewijs. Antibaklaag heeft ook krasjes zijkant is ook beschadigd. Al die andere rotimakers zijn ook zo geen enkel is netjes. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen of kan ik het vergeten?

2184 11 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 8, 2016 om 14:15
251 Antwoorden / Vragen

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Probeer de winkel in R'dam te benaderen per email en of telefoon.

of kan ik het vergeten?
Met een beetje pech wel.

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 14:22
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Damini ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Da
door Damini - Aug 8, 2016 om 14:29
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Marita5
 Ik heb het afgelopen za 6 aug. 2016 gekocht en gisteren al teruggebracht om mijn geld te vragen, maar hij weigert om te geven. Ik heb het niet gebruikt.

newmikey
door newmikey - Aug 8, 2016 om 14:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt redelijk veel rechten, er vanuit gaand dat dit gewoon een aankoop van een nieuw produkt is bij een zakelijke verkoper en niet een tweedehandsje op een rommelmarkt van een privepersoon. De vraag is of je die rechten ook kunt laten gelden en dat zal moeilijk worden, veel tijd kosten met nog maar de vraag wat het resultaat gaat zijn. Zonde van uw zuurverdiende geld maar leer er van: koop nooit iets op straat, aan de deur of via de telefoon. Trek altijd de verkoper na, het bedrijf waar deze voor staat, het retour- en garantiebeleid. Kies voor zeker en geef een paar euro meer uit voortaan.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2016 om 21:27
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of die rechten ook gelden bij verkoop op een festival. Volgens mij staan die verkopers er met een kraampje, misschien niet eens echt geregistreerde handelaars. Het verhaal van winkel in Rotterdam, heeft u dat gechecked? Zoals u het roti-apparaat omschrijft, meerderen, lijkt mij dat ze "van de vrachtwagen" zijn gevallen. (Ja, geloof nu eenmaal niet alles).

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 21:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Damini ,

Stel uw vraag eens aan consuwijzer , klik op de rode regel.

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2016 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk dat je het geld maar moet vergeten. Hoop dat de pan niet al te duur was. Er is een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Voortaan dergelijke zaken maar niet meer kopen op festivals, braderieën e.d.

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen of kan ik het vergeten?

Da
door Damini - Aug 10, 2016 om 20:18
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Allemaal,
Bedankt voor uw antwoord.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2016 om 21:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou er in ieder geval geen (reis)geld aan spenderen voor het mogelijk niet uw recht krijgen.
Kijk anders eens af en toe bij kringloopwinkels, daar zijn ze ook weleens te vinden (voor een enkele euro).
Op festivals e.d. kunt u inderdaad maar beter niet dergelijke spullen kopen. Alleen cd's e.d. heeft soms zin als het bijv.bootlegs zijn die verder nergens te koop zijn en dan bij het standje laten afspelen voor controle, en ook de prijs bij meerdere standjes als die er zijn vergelijken.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 10, 2016 om 21:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft het recht op 14 dagen bedenktijd. Omdat deze winkel u buiten de normale verkoopruimte iets heeft verkocht, krijgt u herroepingsrecht. Ik ga er nu even vanuit dat u dat niet is verteld, daarmee wordt uw bedenktijd maximaal een jaar.
Voor het terugzenden van het product hoeft u in principe ook niet te betalen, omdat de verkoper heeft nagelaten u dit mede te delen.

Oké, dit is de wet. Nu de weerbarstige praktijk. Waarschijnlijk is het zo'n figuur die zijn troep op markten en festivals probeert te slijten en dan wegwezen geblazen.
Naar gelang de prijs van het product zou u er een zaak van kunnen maken, vooral als u bijv. een rechtsbijstandverzekering heeft.

Wil dit alles niets opleveren dan kunt u in ieder geval een klacht over deze ondernemer indienen bij de ACM, dat gaat via consuwijzer (zie marita5)

jo
door jorisw - Aug 10, 2016 om 21:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet hoe duur dat ding was, maar Rotterdam is niet zo ver weg (ik ga er even vanuit dat je in Den Haag woont) en niet geschoten is altijd mis.