il
door il Apr 10, 2020 om 01:23
Garantie & verzekeringen

Wie heeft vooral audioproblemen met de iPhone XR?

Al 14 maanden lang heb ik vooral audio problemen met mijn iPhone XR.
Sinds 31 januari is mijn iPhone XR in de reparatie gegaan op advies van Apple support bij Coolblue. Er waren steeds weer aantoonbare problemen bij meting en visueel.Tot twee keer toe heb ik een gloed nieuwe iPhone XR gekregen. Maar ook deze hadden problemen. Bij Coolblue ben ik telkens super netjes geholpen, zo ook door Apple support.
Omdat Coolblue gesloten is vanwege de Corona crisis heeft Apple support mij doorverwezen naar de Amecstore. Daar ben ik 2x geweest en 2x toe bij meting niets gevonden ondanks dat ik aangaf dat ik met regelmaat niet verstaanbaar ben voor de gesprekspartner. Amecstore medewerker was onvermurwbaar: ik kon gaan zij konden niets doen.
Toen heb ik contact opgenomen met mijn provider die hebben mij in eerste instantie een nieuwe simkaart gestuurd toen het probleem nog niet verholpen was hebben ze mij met allerlei instellingen geholpen en ze hebben metingen verricht over het telefoon leidingnet: daar kwam niks uit. Toen heb ik weer contact opgenomen met Apple support deze heeft mijn iPhone XR op afstand doorgemeten en mijn iPhone XR bleek inderdaad een audio probleem te hebben. Ik heb aangegeven dat bij de Amecstore tot twee keer toe weg gestuurd ben omdat de meting van mijn iPhone XR geen probleem aangaf.
Apple support vertelde mij dat ze het toestel zonder meer hadden moeten opsturen en ook dat ze daar niet de juiste apparatuur hebben om dit specifieke probleem te meten.
Nu blijkt er toch een aantoonbaar audio probleem te zijn en moet mijn iPhone XR weer voor reparatie weg.
Eind april verloopt de garantie op reparaties ik zie het niet meer zitten om mijn iPhone XR te laten repareren. Ik heb zelfs vrijdag nacht op NPO 1 Nachtzuster gebeld en ben ik live in de uitzending geweest en  is mijn iPhone XR zowaar hoorbaar weggevallen.
Ik heb contact opgenomen met de verkopende partij omdat deze zou moeten bemiddelen tussen Apple en mij want de iPhone XR voldoet niet aan de conformiteitseis. Maar de verkopende partij probeert zich te drukken. Ik zit nu in een patstelling.
Ik wil me graag beroepen op die conformiteitseis waaraan de iPhone XR niet voldoet en wil mijn geld terug om een nieuwe andere iPhone te kopen met weer een jaar garantie.
Wat kan ik doen/eisen?
Wie heeft ook problemen met deze iPhone?

3032 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 10, 2020 om 06:26
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo IL ,

De verkoper blijft verantwoordelijk , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Neem eens contact op met Consuwijzer , of Juridisch Loket .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.juridischloket.nl/contact/#

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 10, 2020 om 06:26
7199 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link staan enkele tips, even door de reclame scrollen.
https://nl.callacab-android.com/how-fix-audio-problems-your-apple-iphone-xr

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 09:26
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gemeld, uw wettelijke consumentengarantie vervalt niet! U heeft in beginsel helemaal niets met fabrieksgarantie te maken. Zie ook nog deze m.b.t. de verplichtingen die de verkoper heeft volgens de wetgeving: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten   Als reparatie dus kennelijk niet lukt of onmogelijk lijkt heeft u recht op een adequate vervanger of recht op geld terug.

ma
door malty - Apr 10, 2020 om 09:37
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens het artikel van onderstaande link.

Sommige hebben hun probleem op kunnen lossen, het proberen waard.
https://discussions.apple.com/thread/8660712
(
read all replies)

justmeagain
door justmeagain - Apr 11, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dit probleem komt bij een aantal iPhones voor.
Ik neem mijn gesprekken soms op als ik iets belangrijks wil bespreken.
Zo ook mijn mijn zus. Ik gaf aan dat het leek alsof ze de telefoon in de keuken had laten liggen en naar de huiskamer was gelopen.

Ik heb de opname van dat gesprek naar haar verstuurd en de iPhone werd opgestuurd met bewijs op een USB stick.

Ze kreeg keurig een nieuwe. Zelfde probleem. Apple service gebeld, die gaven aan haar amper te verstaan. Weer opgestuurd weer een nieuwe gehad.

Helaas ook deze heeft dit probleem. Sim vervangen, inmiddels van provider gewisseld en Apple roept nu dat ze de software steeds updaten naar dat dit een product eigenschap is.

Dit is haar laatste iPhone. Ding kost bijna 900 euro en bellen doen we maar via Whatsapp dat gaat wel goed.
U bent zeker niet de enige hiermee.

ag
door agneske - Apr 13, 2020 om 11:17
15 Antwoorden / 4 Vragen

Heb sinds dec '19 een Apple iPhone XS, het viel me ook op dat men mij soms niet kon verstaan en toen ze mij belden ging het wel, heel vreemd,ga er nu aantekeningen van maken en het melden bij mijn verkoper T- mobile. Dit kon wel eens een groot Apple probleem zijn...

Edver
door Edver - Apr 13, 2020 om 11:27
2 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb ook audio probleem.

namelijk, ik versta de mensen prima, maar als ik praat verstaan ze mij haast niet. Iedereen zegt herhaal het eens.
klacht is als of ik in een holle loze ruimte staat met veel echo.

nogmaals ik kan de mensen uitstekend verstaan.

groetjes,
edver21@hotmail.com

Edver
door Edver - Apr 13, 2020 om 11:29
2 Antwoorden / Vragen

Inmiddels is die ook al een keer vervangen door de Amac store.

nu willen ze hem niet meer aannemen om dat ik al een gloednieuw toestel heb ontvangen.

raar toch?
edver21@hotmail.com

Dy
door Dymphna Daams - Apr 13, 2020 om 19:57
3 Antwoorden / Vragen

Goedeavond bij is dat ook ze vragen regelmatig
of ik in de luidspreker wil spreker.
ik heb dit inderdaad nog nooit bij geen apple mob. gehad. Maar wat doe je hier aan????
groetjes Dymphna Daams

il
door il - Apr 17, 2020 om 14:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

Martia, Shoppie, Heremiet Kreeft, Malty dank voor jullie reactie, fijn alles bij elkaar.
Hieraan heb ik echt wat aan.

De anderen ook super bedankt.
Het is een hardnekkig probleem.
Mijn 3 telefoon is nu weer in reparatie.
Ik hoorde van mijn provider dat de Iphone 8  ook deze problemen had en dat Apple geen duidelijkheid van zaken geeft.
Het lijkt mij van belang dat we de krachten bundelen.
Zorg dat je alles op papier krijgt via email of n brief, dan staat dat vast en vooral bij het bedrijf waar je de Iphone gekocht hebt.
Het gaat om de conformiteitseis, zo een duur product wat niet aan de eisen voldoet, daarvan moet je je geld terug kunnen krijgen zodat je een ander kopen kan.
Ik houd jullie op de hoogte van stappen die genomen kunnen worden.
vr gr Ina