melati
door melati Oct 27, 2008 om 19:34
Garantie & verzekeringen

Woekerpolis? Ja of nee!

Kreeg enige weken geleden telefonisch bericht via SNSbank, dat ze kontakt met ons op zouden nemen ivm. het aflopen van onze overlijdens-risico verzekering en wat we met het overgebleven gedeelte wilden doen. Het gaat om een Multi-Facetplan van Reaal, waar na nu blijkt, helemaal niets meer van over is/was. Kregen een uur voor afspraak een telefoontje van de bank, dat ze die dag nog kontakt hadden gehad met het hoofdkantoor van Reaal en dat aan ons moesten mededelen. Zijn daarom ook niet naar de bank gegaan, maar wilde kontakt opnemen met het hoofdkantoor, wat tegenwoordig niet meevalt, omdat SNS de tussenpersoon is. Heb daarom een boze mail gestuurd en gevraagd kontakt met ons op te nemen, wat overigens nog niet is gebeurd.

Mijn vraag is, herkent iemand dit en valt dit nu onder de categorie "woekerpolis" en zoja, wat kan ik er nog aan of tegen doen?

Mvg, Melati

4378 7 Rapporteer

wi
door wiziwik - Oct 31, 2008 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

of uw polis een woekerpolis is, kunt u nagaan op www.verliespolis.nl. daar staat een lijst met alle producten van alle verzekeraars; u ziet snel of uw polis hier bij staat, succes!

an
door andrea - Oct 31, 2008 om 14:07
21 Antwoorden / 5 Vragen

Niet alle woekerpolissen staan hierop vermeld. De mijne tenminste niet en ik heb toch een woekerpolis. Als er nu een bepaald bedrag had moeten zijn en er is nu niets meer, dan kan u er van uit gaan dat u een woekerpolis heeft.

Vraag uitleg hoe het zit en probeer meer informatie bij verliespolis of rechtsbijstandverzekering te verkrijgen.

an
door anromach - Oct 31, 2008 om 16:04
36 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat wij met een zelfde vraag rondliepen maar dan bij Delta Lloyd ivm spaarloon, en wij echt niet veel wijzer worden van hun zelf hebben wij de consumentenbond ingeschakeld om er achter te komen of wij ook onder de woekerpolisslachtoffers vallen.

Deze zijn onafhankelijk en aan hun kun je je vragen stellen en ook geven ze advies wat je in elk geval kunt vertrouwen, want als je in gesprek gaat met de SNS of Reaal kan je er vanuit gaan dat je geen eerlijke informatie gaat krijgen omdat ze beide belangen hebben. Je moet dan wel lid worden van de Consumentenbond, maar dan heb  je ook iets waar je wat aan hebt.

Een andere optie is om een eventuele rechtsbijstandverzekering te raadplegen als je die hebt of lid te worden van een belangenvereniging van gedupeerden van woekerpolissen, want ik denk dat zo'n beetje elk huishouden wel iemand kent die zo'n woekerpolis heeft.

Ik hoop dat je met deze info iets kan en wens je succes!

mi
door mirdik - Oct 31, 2008 om 18:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde de afgelopen weken meegemaakt. Ik wilde een tussentijdse opname doen van 8500 euro, maar kon maar 8000 euro opnemen. Ik vond dit vreemd want er zou minstens 9700 euro op moeten staan. Dit aan de hand van het overzicht van vorig jaar. Ik heb dus ook het Multi Facet Plan. Na dat ik dus de 8000 euro overgemaakt heb gekregen bleek uit een nieuw overzicht dat ik voor 1644 euro het schip in ben gegaan. Ik heb gelijk SNS gebeld en Reaal. Bij het afsluiten van het Multi Facet Plan is mij in 1993 verteld dat je nimmer je eigen inleg kwijt zou kunnen raken. We hebben destijds dit product afgesloten als spaar- en studieverzekering voor de kinderen. Als ik niet een tussentijdse opname had gepland was ik waarschijnlijk net als u het geld kwijt geweest. Momenteel is mijn klacht in behandeling en ook ik heb me aangemeld bij Verliespolis.nl. We moeten het er niet bij laten zitten. Volgens SNS Reaal zou dit géén woekerpolis zijn. Nee, wat is het dan? Je bent gewoon een gedeelte van je geld kwijt. Schandalig, ik heb dan ook de tussenpersoon van destijds aansprakelijk gesteld voor dit gebeuren.

melati
door melati - Oct 31, 2008 om 18:34
76 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb me intussen aangemeld bij verliespolis. De onze stond daar wel bij. Ook wij hadden het in 1993 afgesloten met een looptijd van 15 jaar, die nu binnenkort afloopt. Ons is het verkocht, als zijnde een overlijdens-risico verzekering met aan het een eind een bepaald bedag, wat wij dan weer opnieuw wilden besteden voor een begrafenisverzekering. Maar helaas......... d'r zit niks meer in de pot.

Ps. Ik ben geen lid van de consumentenbond en wil dat eigenlijk ook zo houden, maar toch bedankt voor de suggestie.

hereistom
door hereistom - Jun 3, 2012 om 01:38
754 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vroeg me af hoe het bij jullie is afgelopen met het MultiFacet Plan?

fe
door festinger - Jun 3, 2012 om 02:32
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wel gek dat als je belt of mailt je nooit antwoord krijgt als klant. Maar ook melati verteld sprookjes.in 1993 afgesloten voor 15 jaar en binnenkort aflopend??????!!

Sorry kan wat jaren gemist hebben maar 1993 plus 15 is 2008. Zal wel 1998 bedoelen.

Het probleem met woekerpolissen is. De slachtoffers zijn er nog steeds. De verkopers en de banken/verzekeraars zijn er ook nog steeds. Het is zo dichtgespijkerd dat men er zonder straf mee wegkomt.Legaal oplichten heet dat. En waarom zitten deze bedenkers en bewuste tussenpersonen niet achter tralies?

Het is voor mij een compleet raadsel. Het is net als misbruik binnen kerken.Wegkijken en de top weet van geen enkel kwaad. Die top zit er nog steeds ongestraft.