Woekerpolis? Ja of nee!
Kreeg enige weken geleden telefonisch bericht via SNSbank, dat ze kontakt met ons op zouden nemen ivm. het aflopen van onze overlijdens-risico verzekering en wat we met het overgebleven gedeelte wilden doen. Het gaat om een Multi-Facetplan van Reaal, waar na nu blijkt, helemaal niets meer van over is/was. Kregen een uur voor afspraak een telefoontje van de bank, dat ze die dag nog kontakt hadden gehad met het hoofdkantoor van Reaal en dat aan ons moesten mededelen. Zijn daarom ook niet naar de bank gegaan, maar wilde kontakt opnemen met het hoofdkantoor, wat tegenwoordig niet meevalt, omdat SNS de tussenpersoon is. Heb daarom een boze mail gestuurd en gevraagd kontakt met ons op te nemen, wat overigens nog niet is gebeurd.
Mijn vraag is, herkent iemand dit en valt dit nu onder de categorie "woekerpolis" en zoja, wat kan ik er nog aan of tegen doen?
Mvg, Melati
Niet alle woekerpolissen staan hierop vermeld. De mijne tenminste niet en ik heb toch een woekerpolis. Als er nu een bepaald bedrag had moeten zijn en er is nu niets meer, dan kan u er van uit gaan dat u een woekerpolis heeft.
Vraag uitleg hoe het zit en probeer meer informatie bij verliespolis of rechtsbijstandverzekering te verkrijgen.
Omdat wij met een zelfde vraag rondliepen maar dan bij Delta Lloyd ivm spaarloon, en wij echt niet veel wijzer worden van hun zelf hebben wij de consumentenbond ingeschakeld om er achter te komen of wij ook onder de woekerpolisslachtoffers vallen.
Deze zijn onafhankelijk en aan hun kun je je vragen stellen en ook geven ze advies wat je in elk geval kunt vertrouwen, want als je in gesprek gaat met de SNS of Reaal kan je er vanuit gaan dat je geen eerlijke informatie gaat krijgen omdat ze beide belangen hebben. Je moet dan wel lid worden van de Consumentenbond, maar dan heb je ook iets waar je wat aan hebt.
Een andere optie is om een eventuele rechtsbijstandverzekering te raadplegen als je die hebt of lid te worden van een belangenvereniging van gedupeerden van woekerpolissen, want ik denk dat zo'n beetje elk huishouden wel iemand kent die zo'n woekerpolis heeft.
Ik hoop dat je met deze info iets kan en wens je succes!
Ik heb precies hetzelfde de afgelopen weken meegemaakt. Ik wilde een tussentijdse opname doen van 8500 euro, maar kon maar 8000 euro opnemen. Ik vond dit vreemd want er zou minstens 9700 euro op moeten staan. Dit aan de hand van het overzicht van vorig jaar. Ik heb dus ook het Multi Facet Plan. Na dat ik dus de 8000 euro overgemaakt heb gekregen bleek uit een nieuw overzicht dat ik voor 1644 euro het schip in ben gegaan. Ik heb gelijk SNS gebeld en Reaal. Bij het afsluiten van het Multi Facet Plan is mij in 1993 verteld dat je nimmer je eigen inleg kwijt zou kunnen raken. We hebben destijds dit product afgesloten als spaar- en studieverzekering voor de kinderen. Als ik niet een tussentijdse opname had gepland was ik waarschijnlijk net als u het geld kwijt geweest. Momenteel is mijn klacht in behandeling en ook ik heb me aangemeld bij Verliespolis.nl. We moeten het er niet bij laten zitten. Volgens SNS Reaal zou dit géén woekerpolis zijn. Nee, wat is het dan? Je bent gewoon een gedeelte van je geld kwijt. Schandalig, ik heb dan ook de tussenpersoon van destijds aansprakelijk gesteld voor dit gebeuren.
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb me intussen aangemeld bij verliespolis. De onze stond daar wel bij. Ook wij hadden het in 1993 afgesloten met een looptijd van 15 jaar, die nu binnenkort afloopt. Ons is het verkocht, als zijnde een overlijdens-risico verzekering met aan het een eind een bepaald bedag, wat wij dan weer opnieuw wilden besteden voor een begrafenisverzekering. Maar helaas......... d'r zit niks meer in de pot.
Ps. Ik ben geen lid van de consumentenbond en wil dat eigenlijk ook zo houden, maar toch bedankt voor de suggestie.
Wel gek dat als je belt of mailt je nooit antwoord krijgt als klant. Maar ook melati verteld sprookjes.in 1993 afgesloten voor 15 jaar en binnenkort aflopend??????!!
Sorry kan wat jaren gemist hebben maar 1993 plus 15 is 2008. Zal wel 1998 bedoelen.
Het probleem met woekerpolissen is. De slachtoffers zijn er nog steeds. De verkopers en de banken/verzekeraars zijn er ook nog steeds. Het is zo dichtgespijkerd dat men er zonder straf mee wegkomt.Legaal oplichten heet dat. En waarom zitten deze bedenkers en bewuste tussenpersonen niet achter tralies?
Het is voor mij een compleet raadsel. Het is net als misbruik binnen kerken.Wegkijken en de top weet van geen enkel kwaad. Die top zit er nog steeds ongestraft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer