mi
door minouche Dec 13, 2003 om 08:25
Garantie & verzekeringen

Ziekenfondspremie Agis flink omhoog

Ik woon in Amsterdam en ben verzekerd bij Agis (voorgaand ZAO). Ik ben ook aanvullend verzekerd. Nu is straks per 1 jan. 2004 mijn maandpremie flink verhoogd. Het wordt nu per maand 54,70 Euro!!! De aanvullende verzekering is gewijzigd naar Comfort Polis. (de tandarts, de pil, fysio en IVF blijven er dan gewoon erin en worden dan grotendeels toch vergoed)
Nu heb ik is gekeken op het internet naar andere verzekeraars en ik zag toch wel een aantal die goedkoper dan waren? Maar welke moet ik nu kiezen en is betrouwbaar? b.v; Ander Zorg, Achmea, etc.
Wie kan mij adviseren? Wil graag tandarts, e.d erin houden en een maandpremie van 40 Euro vind ik wel okay.

groet

1000 7 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:18
207 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet of ze echt onafhankelijk zijn maar ik gebruik herhaaldelijk www.independer.nl Daar worden vergelijkingen gemaakt tussen 240 ziekenfondsen en dan niet alleen het pakket vergoedingen, maar ook de duur van de polis, het eigen risicom enz.
http://www.independer.nl/thema/common/default_page.asp
Succes

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:18
91 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, maar niet alleen u maar heel ziekenfonds verzekerd nederland gaat per 1-1-2004 meer betalen. Bakellende2 heeft dat zo geregeld. Je kunt wel opzoek gaan naar een andere maatschapij en kunt opzeggen zonder termijn wegens verhoging van de premie.
Veel suc6 met het vinden van een nieuwe verzekering.

ro
door roymjlemmens - Apr 16, 2004 om 12:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de CZ goep, maar ga nu naar unive waar ik elke maand e22,40 goedkoper uitben vor mijn gezin. Wel is het zo dat de vergoeding voor de tandarts iets lager is maar dit bedrag kan je flink verhogen voor e8,50. Uiteindelijk ben je dan toch goedkoper uit en beter verzekerd.

mvg
roy

mi
door minouche - Apr 16, 2004 om 12:18
5 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt allemaal,......ik kom via Independer ook wel op Unive uit. Maar bij Ander Zorg is de premie per maand toch nog minder. Alleen ik weet niet of deze wel oh zo betrouwbaar is. Misschien kies ik toch voor de gulde middenweg. Waarschijnlijk dus toch Unive.

ro
door roymjlemmens - Apr 16, 2004 om 12:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net nog even gekeken. Unive kost e 35,45 per maand met een tandartsdekking van e 227 en e 42,45 met e 454 dekking.

mvg
roy

na
door natachakok - Apr 16, 2004 om 12:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

independer is een super site maar helaas kun je daar nu nog niet zoveel mee omdat de premies van 2003 worden gebruikt voor de berekening. Als je niets extra wilt is volgens mij Anderzorg de goedkoopste. Maar dat kan voor 2004 anders zijn. Zodra de premies 2004 bekend zijn kun je een email van independer krijgen als je wilt. moet je je dan wel even voor opgeven. nog even wachten zou ik dus, je hebt tot uiterlijk eind januari, al duurt het soms even voor je geaccepteerd wordt, dus zou ik niet tot het eind wachten.

ru
door ruudmartens - Apr 16, 2004 om 12:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat de premies van 2004 inmiddels op de site van Independer staan.