hennyb86
door hennyb86 Feb 18, 2013 om 14:19
Garantie & verzekeringen

Zorg ???????

stel - je hebt alleen een basis-zorg nodig. dan blijkt in januari dat je een operatie nodig hebt. je hebt geen aanvullende, maar dat geeft niet, want het staat in de basis. ziekenhuis, specialist - alles werkt mee. juist-- de zorg niet. afgewezen. heroverweging-ook afgewezen. aanvullende pas in januari 2014 af te sluiten, dus je loopt bijna een jaar met pijn. waar moet je nou naar toe ??????? iemand enig idee ?????

1345 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Medisch noodzakelijke operaties zitten uiteraard in het basispakket en worden vergoed.

Sommige operaties die niet medisch noodzakelijk zijn, zoals buikwand, overhangende oogleden, borstverkleining, en ga zo maar door zitten niet in het basispakket, maar soms voor een stukje in de aanvullende dekking.

Dus als u dat zelf wilt hebben, moet u als u voor vergoeding in aanmerking wilt komen, ten eerste goed zoeken welke maatschappij dat, volgend jaar, in de aanvullende verzekering heeft, en in ieder geval tot volgend jaar wachten.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2013 om 14:48
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is dus een probleem als je alleen de basisverzorging hebt (je kan veroorloven). In de toekomst kan men niet kijken en nu zit je dus voor dit onverwachte feit. Het enige waar je dan een beroep op kunt doen zijn, indien aanwezig, de thuis hulp troepen, zoals familie en kennissen. Da's trouwens waar de regering gewoon in de toekomst vanuit wil gaan. Je zal helaas tot volgend jaar moeten wachten, maar daar ben je inmiddels ook wel achtergekomen.

dearagain
door dearagain - Feb 18, 2013 om 14:50
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*er klopt iets niet in jouw verhaal

*je zegt dat de operatie in de basisverzekering zit

*als dat zo is, dan kan de zorgverzekeraar niet afwijzend beschikkend

*dat wil dan zeggen dat de operatie niet in de basisverzekering zit

*ik snap het dus even niet/gaarne nadere uitleg

bk
door bkkjourney - Feb 18, 2013 om 14:58
44 Antwoorden / 9 Vragen

Uit uw vraagstelling blijkt idd niet wat voor soort operatie het betreft.

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de operatie echt noodzakelijk is, valt dit toch echt onder de basisverzekering. Niks met aanvullend te maken.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 15:24
106 Antwoorden / 5 Vragen

bedankt voor deze reacties, maar waar het om gaat is de vraag-- hoe en waar kan je eventueel " hogerop " . de rest is technisch en duidelijk. medisch noodzakelijk, maar niet levensbedreigend. de vraag is ook wie dat noodzakelijke bepaald. de specialist is heel duidelijk , maar de zorg ook. en de zorg wint in dit geval. ik zeker niet. dus - waar kan ik nu naartoe. en dan bedoel ik niet volgend jaar, maar nu !!!!!

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 15:26
106 Antwoorden / 5 Vragen

tenormin -- ik heb helaas geen specialisten als thuisfront die operaties uit kunnen voeren !!!!

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 15:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nou eens even meldt over wat voor operatie je het hebt?

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het werkelijk medisch noodzakelijk is, houdt de "zorg" dat niet tegen. Grote onzin.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2013 om 15:50
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hennyb86 schreef op maandag 18 feb 2013, 14:19]stel - je hebt alleen een basis-zorg nodig. dan blijkt in januari dat je een operatie nodig hebt. je hebt geen aanvullende, maar dat geeft niet, want het staat in de basis. ziekenhuis, specialist - alles werkt mee. juist-- de zorg niet. afgewezen. heroverweging-ook afgewezen. aanvullende pas in januari 2014 af te sluiten, dus je loopt bijna een jaar met pijn. waar moet je nou naar toe ??????? iemand enig idee ?????

Je schrijft toch: alles werkt mee. juist-- de zorg niet. afgewezen. Daar antwoord ik op dat je dan op familie enz. Enfin, als ik het verkeerd geinterpreteerd heb, sorry. Heb geen idee waarom je schrijft: heb helaas geen specialisten als thuisfront die de operatie kunnen uitvoeren. Dat begrijpt mijn poes nog wel, ik denk gewoon dat je het over nazorg e.d. hebt. Fout gedacht, dan sorry, maar komt anders over dan je schrijft.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 17:01
106 Antwoorden / 5 Vragen

het spijt me als ik niet helemaal duidelijk ben geweest. het gaat niet om het feit of het wel of niet noodzakelijk is, of dat het wel of niet verzekerd is en om wat voor operatie het gaat. de vraag is en blijft waar je terecht kan als je het niet met die beslissing eens bent. of er een hoger beroep is en wat dat zou zijn. de rest is off-topic. wat ik wil weten is-- weet er iemand wat ik nog kan doen. in ieder geval bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meningsverschillen over het verlenen of vergoeden van zorg
De beoordeling welke zorg wel of niet kan worden verleend en de eventuele vaststelling van een vergoeding van zorgkosten is een verantwoordelijkheid van de zorgverzekeraars. Lukt het u niet om met uw verzekeraar tot een oplossing te komen, dan kunt u het meningsverschil voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen > contactgegevens

Bron site CVZ

hier kunt u terecht.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

http://www.cvz.nl/hetcvz/vragen+over/vragen+over.html

Dit is de site

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 17:13
106 Antwoorden / 5 Vragen

tijger1 -- kijk !! dat bedoelde ik dus. en grote onzin is het niet, hoor. haha. hartstikke bedankt. daar kan ik wat mee.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het duurde dus even, maar toch gekregen wat u wilde. Graag gedaan en ik hoop dat u er uit komt.

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2013 om 18:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u er met uw zorgverzekeraar niet uitkomt en u meent dat u ten onrechte uw gelijk niet krijgt, kunt u om bemiddeling vragen de Ombudsman Zorgverzekeringen of een bindende uitspraak vragen bij de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

klik HIER voor alle informatie daarover.

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2013 om 18:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zag te laat dat tijger1 u al op weg had geholpen.
Nou ja, ter aanvulling dan.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 19:00
106 Antwoorden / 5 Vragen

zoekster. het gaat om het idee en dat is goed !!!! ook bedankt en ik heb de site inmiddels gevonden en een email gestuurd naar dat info-adres. op hoop van zegen, he. haha. doeiiiii

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk natuurlijk, briefjes schrijven naar CVZ enz. enz., maar geef je weinig tot geen kans van slagen. Specialist kan het wel nodig vinden, maar het hoeft daardoor nog steeds niet medisch noodzakelijk te zijn. Geen enkele medisch noodzakelijke ingreep wordt (tot 2x toe) afgewezen.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even afgezien daarvan, maar de specialist had u natuurlijk simpel naar die instantie kunnen verwijzen, maar goed. Niet geschoten altijd mis.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 19:06
106 Antwoorden / 5 Vragen

dankjewel, carola. ben blij met je steun. ga zo door !!!!!!!

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 19:07
106 Antwoorden / 5 Vragen

vind ik ook, tijger. proberen mag, he,

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2013 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad Henny, maar ik ben het wel eens met Carole dat het een zinloze bezigheid is.

Maar als u het voor uzelf nodig vindt, moet u het vooral niet laten.

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2013 om 19:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie op de site van SKGZ anders een voorbeeld van een jongen met een ernstige huidallergie, bij wie zowel de aanvraag als de heroverweging werd afgewezen. Dankzij een bemiddeling van de ombudsman is deze behandeling alsnog vergoed.
Door rekening te houden met de bijzondere omstandigheden van deze persoon, (wat die ook waren) kwam er uiteindelijk toch nog coulanceregeling.
Dus onmogelijk is het niet.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 19:26
106 Antwoorden / 5 Vragen

ik probeer en wacht af. nee heb je en .......... !!! heb weinig keus, he. maar allemaal bedankt, hoor.

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hennyb86 schreef op maandag 18 feb 2013, 19:06]dankjewel, carola. ben blij met je steun. ga zo door !!!!!!!

Ja, jij ook, hè! (1 uitroepteken is meer dan voldoende overigens). Ik wil je wel sprookjes voor spiegelen als je dat liever hebt: gaat vast lukken bij CVZ hoor.

hennyb86
door hennyb86 - Feb 18, 2013 om 19:45
106 Antwoorden / 5 Vragen

nee, dank je. op sprookjes zit ik niet te wachten, maar op overbodige opmerkingen ook niet. ik stel hier een vraag en krijg antwoord. meer hoeft dat niet te zijn en wat ik daarmee doe is mijn zaak. en zoals zoekster al zei--- soms helpt het. dus laat mij maar in die waan. ok ?