Engelse drop
door Engelse drop Nov 14, 2019 om 20:04
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekeraars

We krijgen weer allemaal de nieuwe premies binnen. De makkelijkste is de basis premie , die heeft bij iedereen dezelfde naam. Alleen daarna begint het pas met de aanvullende verzekering en de tandarts verzekering.  Kunnen we die niet allemaal dezelfde naam geven bv 12345. Dan kan de consument ze wat beter gaan vergelijken.

1002 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2019 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat kunnen we niet.

tenormin
door tenormin Nov 14, 2019 om 20:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

;-))

getty
door getty - Nov 14, 2019 om 20:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat niet om de naam maar om de inhoud.

Magnum007
door Magnum007 - Nov 14, 2019 om 20:21
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Vertelikniet,

Dit past precies bij het neoliberalisme: klassieke overheidstaken zoals de zorg,die kostenneutraal werden uitgevoerd, worden overgedragen aan marktpartijen,die er flink aan willen verdienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 14, 2019 om 21:05
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@M niet alle zorgverzekeraars hebben een commerciële basis of wel een basis die uitgaat van flink verdienen.

me
door mein33 Nov 14, 2019 om 21:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er worden miljarden aan verdient en via de miljarden Overheidsbijdrage betaald de consument eigenlijk een veelvoud van de premie waar 'we' ons allemaal zo druk over maken.

aurora1
door aurora1 Nov 15, 2019 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Collectief gepiepeld?

Th
door Thijs124 - Nov 14, 2019 om 20:24
289 Antwoorden / Vragen

Omdat ze allemaal verschillend zijn met ook verschillende prijzen kunnen ze natuurlijk niet dezelfde namen hebben.

jo
door jorisw - Nov 14, 2019 om 20:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we dan ook alle pindakaaspotten hetzelfde maken. En potten en flessen mayonaise.

gerbera
door gerbera Nov 14, 2019 om 22:03
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij zijn de pindakaaspotten al hetzelfde alleen de inhoud niet;-))

me
door mein33 - Nov 14, 2019 om 21:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"WE" zijn de verzekeraars niet en daarom kunnen 'we' aan de aanvullende verzekeringen geen naam of letter toekennen.
Dat zou een cijfer/letter reeks tot in de duizend opleveren, aangezien geen enkele aanvullende verzekering gelijk is, zelfs niet als de verzekeraar tot de zelfde moedermaatschappij behoort.
Het is ook niet de bedoeling dat de consument makkelijk een keuze kan maken en door in elke aanvulling verschillende vergoedingen te stoppen is de consument vrijwillig verplicht mee te betalen aan vergoedingen waar hij zij nooit en te nimmer gebruik van hoeft te maken.
Het is als tomaten en augurken vergelijken, maar betalen zul je, is het niet voor het ene, dan wel voor het andere.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2019 om 21:09
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vertel het wel, zoals al gezegd hebben alle zorgverzekeringspartijen hun eigen aanvullnde verzekeringen en daarom ook verschillende namen. Het is dus een kwestie van het vergelijken van de inhoud van de diverse aanbiedingen en daar is ook op het i-net hulp voor te vinden maar ga daar niet altijd van uit. Sommigen zij niet onafhankelijk en als die voor u bemiddelen verdienen zij er aan.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2019 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zich ook bij voorbaat afvragen of u die aanvullende  dekkingen wel nodig hebt.

En ook de basis levert al heel wat euro's verschil op.

gerbera
door gerbera - Nov 14, 2019 om 21:59
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ze hebben toch allemaal dezelfde naam nml "Aanvullende verzekering" of "Tandartsverzekering". Dat er verschil in vergoedingen zijn is wat anders maar bv. Fysio, Tandarts e.d betekend bij alle verzekeringen hetzelfde.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2019 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou soms heten ze Riant, of Compact of noem maar wat. En bij sommige verzekeraars zijn tandarts en aanvullende gecombineerd.

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2019 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

“We”?
Ik heb geen problemen met vergelijken en ik vermoed velen met mij evenmin.
Mij lijkt het beter dat over al dan niet een tandartsverzekering nemen goed nagedacht wordt. Zelf sparen (aparte internetspaarrekening bijv., eventueel maandelijks automatisch iets op storten) is nmm veel verstandiger, want 12 x bedrag x voor een tandartsverzekering is heel wat meer geld dan 2x per jaar controle van ca 24 euro. En voor het overige goed nadenken of een aanvullende verzekering wel zin heeft.

lo
door lovewinnie - Nov 15, 2019 om 07:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvullend vergoed ook bij elke verzekeraar wat anders. Dus nee het geeft geen zin.
Bij goedkoopste aanvulling van vgz heb je bijv (voorbeeld) 9 fysio behandelingen
Grootste aanvullend 20
Bij andere verzekeraar is dat misschien 5 bij de goedkoopste en 15 bij de duurste

Tand het zelfde. Bijv beugel, kronen, budget, eigen bijdrage etc etc. Echt elke verzekeraar heeft andere voorwaarden. Vergelijken op enkel prijs is niet te doen.

Kijk wat je belangrijk vind in de vergoeding en vergelijk hiermee verschillende pakketten en aanbieders. Alleen zo kom je niet voor verassingen te staan