ba
door bas1988 Nov 16, 2010 om 21:45
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering

Hallo,

Nadat ik afgelopen de uitzending van Kassa gezien had over de zorgverzekering wilde ik ook overstappen.
Op dit moment ben ik nog klant bij VGZ, toen ik ze opbelde om te vragen hoe ik me bij hun af kon melden zei de medewerkster dat ik dat via een brief kon doen.
Alleen vervolgens zei ze dat ik het beste alvast 2 brieven kon sturen en hem nog een keer in de pc op kon slaan omdat ik er vanuit moest gaan dat ze de brief kwijt raken.
Dit vind ik een erg rare instelling hebben jullie hier ook mee te maken of is dit alleen normaal bij VGZ.

Groetjes

991 3 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 16, 2010 om 21:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hebben wel meer bedrijven last van helaas, die 2 brieven kunnen ook kwijt raken trouwens en dat je hem opslaat op pc is ook geen bewijs.............

Dus aangetekend met ontvangstbewijs verzenden en bevestiging van ontvangst en accoord beeindiging verzekering vragen.

Als je een andere Aanvullende verzekering wilt kun je beter voor je de oude opzegt kijken of een ander je daarvoor wel accepteerd, dat zijn ze namelijk niet verplicht en als je dan al hebt opgezegd zit je als je pech hebt straks zonder aanvullende verzekering.

Succes,

an
door anicu - Nov 16, 2010 om 22:08
110 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon aanmelden bij die andere zorgverzekeraar. Want die ander heeft namelijk een opzegservice: dan hoef jij je geen zorgen te maken of alles wel goed komt.

fo
door forumfreak - Nov 18, 2010 om 14:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou inderdaad gewoon aangetekend verzenden. Er zullen naar verwachting ruim 1 miljoen mensen overstappen. Je kunt wel nagaan wat voor overlast dat kan geven.

Die zes euro voor de aangetekende brief kan een boel ellende doen voorkomen en als je kijkt naar de verschillen in de basispremies dan heb je dit er zo uit. Vergelijk zorgverzekering 2011 is zo'n website die in een duidelijk overzicht laat zien, dat er al gauw € 200,- verschil zit in de basispremie.

Maar let op dit zegt niet alles. Houd goed rekening met het feit wat je verwacht nodig te hebben. Fysiotherapie, Eerstelijns pschychologie, Alternatieve geneeswijzen en Orthodontie (voor kinderen), zijn de meestvoorkomende aanvullende kosten, dus let ook hier goed op.

Laat nog even weten of het goed is gegaan. Ben wel benieuwd.

gr. Rita