fonzerello
door fonzerello May 17, 2016 om 15:47
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering betaling

ik krijg een brief van het incassoburo over een rekening van 2010, kan dit nog?

881 6 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - May 17, 2016 om 15:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

In principe verjaard, tenzij er in de tussentijd ook nog aanmaningen zijn geweest.
Waar gaat het over? Een consumentenkoop verjaart al naar 2 jaar.

Als er een vonnis van een rechter aan ten grondslag ligt, dan is het niet verjaard.

marita5
door marita5 May 17, 2016 om 16:05
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 , gaat over zorgverzekering

zoekster1
door zoekster1 May 17, 2016 om 17:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

O verhip, stupid. Ben er niet helemaal met mijn gedachten bij.

marita5
door marita5 May 17, 2016 om 17:19
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is helemaal niet stupid , hoe vaak lees ik ergens overheen , gebeurd mij vaker dan u .

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van wanneer was de nota origineel?

marita5
door marita5 - May 17, 2016 om 16:29
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fonzerello ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 16:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Rekeningen waarvan nimmer een aanmaning, navorderdering is verstuurd binnen een periode van vijf jaren zijn verjaard. De eiser heeft onafdoende maatregelen genomen om middels herinnering, veertiendagenbrief of het -via gerechtelijke macht- doen afdwingen van betaling van de rekening en kan derhalve na vijf tussenliggende jaren worden betwist danwel als verjaard beschouwd . Er mag dan in de tussentijd overgens nooit een aanmaning door U zijn ontvangen op een latere dan de faktuur datum.  Heeft U deze faktuur ooit gezien, woonde u op hetzelfde adres. Bent U te allen tijde ingeschreven geweest bij een gemeente m.a.w. kon de eiser met U contact leggen. Mvrgr.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2016 om 17:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wanneer is een oude factuur verjaard?

Wanneer is een oude factuur verjaard? Krijg je na een lange tijd nog een factuur voor een product of dienst? Dan bestaat er een kans dat deze inmiddels is verjaard en je hem dus niet meer hoeft te betalen. Ook al dreigt een bedrijf met het inschakelen van een incassobureau, het loont de moeite om eerst zelf na te gaan of je nog wel wettelijk verplicht bent om de rekening te betalen. Is dit niet het geval dan kun je je dat mooi besparen. Lees hier meer over de je wettelijke verplichtingen en de verjaringstermijn van oude nagekomen rekeningen.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2016 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik krijg een brief van het incassoburo

Maar dan is er al een traject aan vooraf gegaan en daar meld je niets over.
Dat incassobureau stuurt niet ineens 'zomaar' die brief en is niet 'zomaar' door die zorgverzekeraar ingeschakeld.