Wijnand4
door Wijnand4 Sep 20, 2023 om 21:59
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering hheft mijn aanvullende verzekering er uit gegooid mag dat

Heeft al jaren een aanvullende zorgverzekering. Nooit problemen gehad. Nu kwam ik bij toeval erachter dat mijn verzekering is gestopt in november 2022. Idepender heeft geregeld dat de verzekering automaties van Ditzo naar ASR ging. Maar hebben vergeten ook mijn aanvullende verzekering door te geven. Zowel Independer als ASR weigeren dat als nog te doen. Heeft een nieuw klikgebit nodig en massage voor mijn heup. Kan niet eerder dan in december zeggen ze. Wie weet de oplossing?

3391 11 Rapporteer
sira
door sira - Sep 20, 2023 om 22:05
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u de polis van ASR dan niet gecontroleerd?
Iedereen kan fouten maken, daarom is het belangrijk dat u zelf ook een controle doet.

Vanaf 12 november kunt u wijzigingen aanbrengen of overstappen.

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2023 om 22:08
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft (kennelijk) uw polis niet goed gecontroleerd. U kunt alleen in het einde van het jaar een wijziging in uw polis brengen. U kiest en dat blijft één jaar zo en daar is niets aan te doen, hoewel ditzo of asr een flinke steek hebben laten vallen.

JMA2
door JMA2 - Sep 20, 2023 om 23:19
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ditzo is één op één overgegaan naar ASR. Ik heb daar niets voor hoeven doen en pakket is zelfde gebleven. Alle voormalig Ditzo klanten zijn dus automatisch overgezet, heel vreemd dat dat mis is gegaan want er komt geen mens aan te pas.
Daarnaast als u zich in januari 2024 opnieuw aanvullend verzekerd dan vraag ik me af of het gebit het 1e haar al te verzekeren is.

rj
door rjw Sep 21, 2023 om 06:42
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom denk je dat er geen mens aan te pas komt? Migraties zoals deze komen niet vaak voor en zijn daarom meestal niet 100% geautomatiseerd. Er zijn altijd situaties waarbij menselijke interventie nodig is.

Ozymandias
door Ozymandias Sep 22, 2023 om 09:50
167 Antwoorden / Vragen

Ik heb bij meerdere zorgverzekeraars gewerkt, dit is volledig automatisch. Er is ondoendlijk om honderdduizenden polissen te controleren. Enig idee hoeveel mensen en tijd je daar voor nodig hebt?

JMA2
door JMA2 Sep 24, 2023 om 00:06
117 Antwoorden / 2 Vragen

@rje, er is niets veranderd, alleen is het Ditzo label wat altijd al ASR was vervangen. Dus alle polissen waren al bij ASR in beheer

wi
door wilhelmina59 - Sep 21, 2023 om 09:02
515 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees Independer dan is er een overstap geweest en geen migratie.
Was het een migratie geweest dan had ASR dit toch echt moeten corrigeren.
Oplossing is een andere verzekeraar zoeken per 1 januari 2024.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 21, 2023 om 19:08
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wijnand4,

Wat ik u aanraad is om alles van uw zorgverzekeraar per papieren post te laten bezorgen en niets online met ze te doen.

Zo heeft u een beter overzicht.

Janzegt
door Janzegt Sep 21, 2023 om 19:57
126 Antwoorden / Vragen

Beste GA,

Als je digitale post niet leest, waarom zou iemand dan wel papieren post lezen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 22, 2023 om 00:37
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Janzegt,

Daar had ik nog geen eens aan gedacht....

Janzegt
door Janzegt - Sep 21, 2023 om 20:04
126 Antwoorden / Vragen

Beste wijnand4, vervelend dat de overgang niet goed gegaan is. Ik heb een soortgelijk geval gehad toen ik na een jaar werken in buitenland, weer terug kwam in Nederland. Toendertijd is het mij niet gelukt om alsnog de aanvullende verzekering te krijgen ook al bleef ik bij dezelfde verzekeraar. Aanpassingen in de zorgverzekering mogen alleen gedaan worden op 1 januari.
Check wel of het nieuw klikgebit vergoed gaat worden door de aanvullende verzekering. Als u een meerdere sterren aanvullende verzekering neemt, willen sommige verzekeraars een check voordat ze je accepteren

wi
door wilhelmina59 Sep 22, 2023 om 08:46
515 Antwoorden / 0 Vragen

En vul het vragenformulier naar waarheid in. Nee zeggen en daarna alsnog de nota indienen zorgt ervoor dat u nergens meer terecht kan voor aanvullende verzekeringen.

mo
door mof - Sep 22, 2023 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een aanvullende verzekering kunt u altijd afsluiten, dat hoeft niet in december. Dat is alleen als u overstapt van basisverzekering naar een andere basisverzekering.

Ja
door JannyBoe - Sep 22, 2023 om 12:46
518 Antwoorden / Vragen

Het afsluiten van een aanvullende verzekering midden in een kalenderjaar is slechts mogelijk in zeer specifieke omstandigheden.
Zie de info van de Consumentenbond en de site van United Consumers.

Ka
door Karin en Erik Rodenburg - Sep 22, 2023 om 12:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft er geen vermindering van de premie plaatsgevonden dan?
Bij een "gelijkblijvende" premie mag u ervan uitgaan dat u ook aanvullend verzekerd was!!
De premie verhoging van 2022 naar 2023 kan nooit het verschil geweest zijn van wél of niet een
aanvullende verzekering!!

br
door bravehenk - Sep 22, 2023 om 19:11
206 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft een klikgebit nodig die zit in de basis verzekering kijk maar eens bij uw zorgverzekeraar voor voorwaarden
Fysio kost rond de 40 euro
Aanvullende verzekering kost tussen de 20 en 40 euro
U heeft  nu12 maanden premie bespaard u kon dus voor dat geld  dit jaar   5 tot 10 maal naar fysio
Makkelijke oplossing toch vaak is een aanvullende verzekering duurder dan de te maken kosten.

Re
door Reinier182 - Sep 24, 2023 om 11:21
162 Antwoorden / Vragen

Het is gebeurt bij het overstappen van zorgverzekeringsmaatschappij en jij klikt aan wat je neemt bij de nieuwe maatschappij. Je kan helemaal niet je verzekering meenemen. Jij klikt aan welke pakketten je wil bij de nieuwe maatschappij en neemt het als het voordeliger is. Je hebt zelf niet de juiste dingen aangeklikt en alleen de basisverzekering genomen bij ASR. In december kan je weer overstappen en dan goed kijken naar wat er aangeboden wordt naast de basisverzekering.