vr
door vrouwedidi Feb 17, 2006 om 17:18
Geldzaken & recht

1x gepind 2x afgehouden

Mijn dochet 18 en studente haalt 14-2 (pinnen)geld bij een ander bank (ING) dan die van haarzelf (RABO). Ziet 16-2 op internet dat het bedrag er 2x is afgehaald. Belt Rabo en die wisten van het probleem maar het was de schukd van ING...ja ja je raad het al volgens ING was het de schuld van de RABO..weer de RABO gebeld die draaide er omheen. Het geld kreeg ze maandag of dinsdag wel terig gestort (bij 1 week later) Weer de RABO gebeld en die konden niets doen dat was nu eenmaal de procedure en als het geld was terug gestort kon ze een klacht indienen. ??  Alle mensen die die dag van de RABO en ook de Postbank bij de ING gepind hadden waren dus dubbel geld kwijt ...waar is dat geld....Bij de ING en wat gebeurt ermee (lekker 1 week rente trekken??) Is het een normale procedure dat er geld door schuld bank verdwijnt, zij al weten dat het fout zit en en je dus 1 week moet wachten op je geld????

Wie heeft al eens meegemaakt en is daar iets aan te doen?? Rekening kunnen nu niet worden afgeschreven omdat haar rekening leeg is !!

Bedankt alvast voor evt. reacties

970 5 Rapporteer

ge
door gerland - Feb 17, 2006 om 17:39
127 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is weinig aan te doen.

Dat is ook niet nodig, want er is weinig aan de hand:

Er wordt gewerkt

Er wordt een fout gemaakt

De fout wordt hersteld

Niet direct iets om zo'n heisa van te maken

Wat wilt u: een schadevergoeding?

En voor wat betreft het ongemak m.b.t. het niet kunnen betalen van rekeningen. Daarvoor zijn verschillende oplossingen: later betalen, anders betalen, iemand anders laten voorschieten, vanaf een andere rekening overmaken naar de rekening waar nu niets meer op staat etc.

vr
door vrouwedidi - Feb 17, 2006 om 17:57
13 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Gerland,

Ik maak er geen HEISA van, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt maar herstel die dan sneller dan nu. Mensen komen door hun laksheid in de problemen en ik zei al het gaat om een studente met weinig middelen en die oplossingen die u aan draagt die kan ik zelf ook bedenken, ik vroeg of iemand dit geval had MEEGEMAAKT en wat er aan gedaan kan worden en niet laten oplossen door de persoon zelf of de omgeving (ouders). De heren van de RABO reageerde ook zo lakoniek tja niets aan te doen !!! zeker nooit aan het einde van de maand met weinig geld moeten doen..

Waar ik dus die "HEISA" om maak is dat dit allemaal maar kan, je bent geen baas meer over je iegen geld !!

vr
door vrouwedidi - Feb 17, 2006 om 23:06
13 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt Opaleo voor je antwoord, ach ik weet dat je als klein radertje er niets aan kan doen maar ik word zo boos dat dit allemaal maar kan en je lijdzaam moet toe zien en inderdaad anno 2006 ligt niemand daar wakker meer van, treurig maar zoals blijkt maar al te waar.

Bedankt voor je reactie..

opaleo
door opaleo - Feb 17, 2006 om 23:07
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vrouwedidi.

Een vervelend misverstand, maar zoals al is geantwoord, je knt er ho zo weinig tegen doen. Voor u of uw dochter is het gepinde bedrag, misschien een behoorlijke uitgave, of gepind bedrag. In Nederland liggen we anno 2006 niet meer wakker van dit soort dingetjes. Klinkt groots, maar de overheid, financiele instellingen banken en dergelijke gaan er zonder meer vanuit, dat iedereen een potje heeft, om deze dingen te kunnen overbruggen. Helaas het is niet zo, maar het motto is dan vaak, ja sorry, maar een foutje kun je maken, wij werken. Daar komt dan gelijk achteraan, en wat wilt u nu, uw dochter heeft het teveel afgeschreven bedrag, inmiddels weer op haar rekening. Daar sta je dan, ik begrijp je frustatie, maar een passende oplossing voor dergelijke voorvallen is er niet.

Succes. Opaleo.

fl
door fluffietec - Mar 31, 2006 om 03:15
9 Antwoorden / 0 Vragen

VrouweDidi;

Het bedrag zal binnen 2 werkdagen op de rekening teruggeboekt worden, met behoud van rentedatum, dwz dat uw dochter geen rente verlies heeft. Klachten over de gang van zaken doet u altijd bij de eigen bank, deze moeten de zaak uitzoeken.

Vriendelijke groet