an
door antje1962 May 27, 2012 om 20:59
Geldzaken & recht

Aankoopbon

heb in april jl. een wasmachine gekocht en bij aflevering heb ik contant betaald aan bezorger, heb geen aankoopbon gekregen.nu eist de leverancier dat ik het nog een keer moet betalen, wat kan ik hier aan doen.

1560 25 Rapporteer

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - May 27, 2012 om 21:08
355 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heb je zelf al gedaan/geprobeerd/voorgesteld?
Of wat heb je zelf al bedacht om te kunnen doen?

tenormin
door tenormin - May 27, 2012 om 21:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Grote zaak? Kleine winkel? Misschien proberen de bezorger te spreken te krijgen of hij zich iets herinnert over een contante betaling. Want dat is, m.i. dan, niet zo heel gewoon meer vandaag de dag. Meestal betaling in winkel en dan thuis bezorgen. Oei, dat word wel moeilijk want je gaat natuurlijk wel iets denken (en dat mag niet, maar....).

zwemmer
door zwemmer - May 27, 2012 om 21:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik kan het mij echt niet voorstellen dat u -zeg maar- een paar honderd euro voor een wasmaschine in huis haalt en de wasmachine aan de bezorger betaald hebt Dat is niet van deze tijd en ik heb er dan ook geen goed gevoel bij. Wie is eigenlijk de leverancier?

Zwemmer

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2012 om 22:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan heeft u zeker de rekening niet laten tekenen met Voldaan dd en handtekening. Altijd een bewijs van betaling vragen. Zwemmer ligt het al toe dat dit vragen om moeilijkheden is.

abarth
door abarth - May 27, 2012 om 23:10
845 Antwoorden / 19 Vragen

Hoe gaat het normaal gesproken bij deze leverancier?

vooraf overmaken
contant bij aflevering
achteraf betalen?

Als optie 1 of 2 alleen mogelijk is dan zou ik me niet zo druk maken en aan de leverancier meedelen dat hij dient te bewijzen dat u nog niet betaald heeft (wie eist bewijst namelijk)
Als ook optie 3 tot de mogelijkheden behoort dan moet de leverancier alsnog kunnen bewijzen dat de rekening is verstuurd en de betaling uitblijft.

ps. heeft u nog een bankafschrift van grote geldopname ivm betaling aan bezorger rond die datum. Dan kunt u dit in een later stadium gebruiken

mahadma
door mahadma - May 27, 2012 om 23:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft in de winkel (uitgaande dat u de machine in een winkel heeft gekocht) de machine uitgezocht, een bezorgdatum afgesproken en vermoedelijk een deel aanbetaald. In ieder geval is er een aankoop/bestelnota gemaakt/ondertekend. Op de betreffende bezorgdatum moet er vanuit de winkel een aflever/bezorgroute zijn geplanned, waar op te zien is dat (de machine is bij u bezorgd, dat is een bewezen feit) uw machine bezorgd is en door wie. Heeft u dit al onderzocht?
U zegt contant te hebben betaald (heeft u daarn een pinbewijs van?) maar geen bon gehad te hebben. U heeft nu ook geen garantiebewijs dus. En het lijkt mij vreemd dat u dat ook niet gevraagd heeft. Er zijn nu een aantal mogelijkheden: of u vertelt een verhaaltje, of de bezorger heeft het geld in zijn privé zak gestoken en niet afgedragen aan zijn werk/opdracht gever. Het eerste geloof ik niet één twee drie, maar het tweede gaat er bij mij ook wat moeilijk in, want dan moet ook de opdrachtgever voor de bezorging wèl een machine hebben meegegeven aan de bezorger en dus géén geld afgedragen hebben die dag. Hoe en waar heeft u de machine gekocht?

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2012 om 23:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

TS heeft vandaag pas een registratie gedaan, ik denk dat het een onwaar verhaal is.

abarth
door abarth - May 27, 2012 om 23:53
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 27 mei 2012, 23:51]TS heeft vandaag pas een registratie gedaan, ik denk dat het een onwaar verhaal is.

??

Dus alleen als je eerder bent geregistreerd mag je een vraag stellen

zwemmer
door zwemmer - May 27, 2012 om 23:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik hoop dat de TS een uitleg over een en ander geeft.

=======

Mahadma, een pinbewijs? Wat versta jij onder contant betalen?

zwemmer
door zwemmer - May 27, 2012 om 23:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@valerius, voor alles is een eerste keer....

fe
door festinger - May 28, 2012 om 02:08
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ach en wee weer zo een uniek studiegeval.Als je verhaal daadwerkelijk zo is gebeurt als geschetst zou ik aangifte doen samen met de leverancier .

empyria
door empyria - May 28, 2012 om 05:09
504 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, je kan het ook omdraaien...misschien probeert TS wel onder de betaling uit te komen door te beweren contant te hebben betaald.

Wie met gezond verstand betaalt er nu nog contant zónder een kwitantie te vragen???
Hoe dom kun je zijn?

mahadma
door mahadma - May 28, 2012 om 08:22
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@zwemmer,

ik bedoel een bankafschrijving van een contante pinopname.En onder contavt betalen versta ik flappen, munten, pucunia, sestertieën enz aan de bezorger geven.

@antje 1962

Noem eerst eens de naam en plaats van de zaak met wie dit plaatsgevonden zou hebben. en geef eens wat meer informatie. Eerlijk gezegd vertrouw ik je vraag niet helemaal. Ik ben het met Festinger eens, dat als het werkelijk zo gegaan is, je samen naar de politie moet gaan voor aangifte van een strafbaar feit.

mahadma
door mahadma - May 28, 2012 om 08:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

En op welke manier eist de leverancier een "tweede" betaling?

tdehond
door tdehond - May 28, 2012 om 09:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is gebruikelijk dat u als u aan de deur bij aflevering betaalt minimaal een copie ontvangt van een formulier waaruit blijkt dat u de aankoop afgerekend heeft.

Op het bestelformulier had m.i. moeten staan dat u zou betalen bij aflevering.

Mogelijk heeft bedrijf zijn administratie niet op orde of heeft de bezorger het bedrag achter over gedrukt.

Spit eerst eens in de algemene leveringsvoorwaarden van het bedrijf hoe de gang van zaken is indien u betaalt bij aflevering.

voorbeeld:

[[ "Aflevering

Bij de aflevering, uitgezonderd van de pakketdienst (P), kunt u bij de chauffeurs betalen. U kunt zowel contant als met de PIN betalen! Wel zo prettig, u betaalt immers pas nadat u uw bestelling in ontvangst heeft genomen en de goederen heeft gecontroleerd.

Indien u voor contante betaling kiest, zorgt u er dan alstublieft voor het geld zoveel mogelijk gepast in huis te hebben. De bezorgers hebben, uit veiligheidsoverwegingen, maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld bij zich. Voor rembours betalingen aan de chauffeur zal E... een toeslag van € .... berekenen. "]]

Ik zou overleg met juridisch loket of rechtsbijstand plegen om te helpen bij het opstellen van een goede brief die aangetekend aan bedrijf verzonden kan worden.
Copie brief + verzendbewijs bewaren.

naitsoezn
door naitsoezn - May 28, 2012 om 09:04
842 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het een vaag verhaal. Contante betalingen bij aflevering zijn niet meer van deze tijd, maar wat te denken van winkels die wasmachines leveren zonder daarvoor vooraf betaald te worden? Zelfs als er pas bij aflevering betaald hoeft te worden, is er normaal gesproken geen bezorger die de wasmachine achterlaat zonder geld te hebben ontvangen...

mahadma
door mahadma - May 28, 2012 om 09:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dit gaat steeds meer op een (klik hier) te lijken .............

eh
door ehzdhz - May 28, 2012 om 10:04
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als je via internet besteld hebt dan staat toch in de bevestiging per e-mail dat je voor een remboursbetaling gekozen hebt?

tenormin
door tenormin - May 28, 2012 om 10:13
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 28 mei 2012, 09:14]Dit gaat steeds meer op een (klik hier) te lijken .............

Dat dacht ik gisteren al, maar als ik zoiets schrijf krijg ik een lading (vul maar in) over me heen. Want dit betekent ook geen garantie? geen gebruiksaanwijzing? Nada? Of het is gewoon een tweedehandsje via, via. Anders kan ik er geen koek van bakken.

mahadma
door mahadma - May 28, 2012 om 14:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zolang er verder geen informatie over hoe, wie, wat en waar van de vraagsteller komt is het afwachten ...............

mahadma
door mahadma - May 30, 2012 om 11:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dus toch een broodje aap verhaal!

tenormin
door tenormin - May 30, 2012 om 12:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

denk dat antje fijne Pinksterdagen heeft gevierd met "de wasmachine" centjes.

tdehond
door tdehond - May 30, 2012 om 12:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat vraagstelster geen behoefte heeft om hier te reageren gezien de negatieve antwoorden op haar vraag.

=tenormin schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:11: denk dat antje fijne Pinksterdagen heeft gevierd met "de wasmachine" centjes.

valerius-2
door valerius-2 - May 30, 2012 om 12:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het de werkelijk is wat TS hier schrijft en verder niet reageerd zie ik het als een verhaaltje.

tenormin
door tenormin - May 30, 2012 om 13:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

tdehond, we zijn toch echt serieus begonnen met antwoorden en, uiteraard, vragen over hoe en wat van de levering en waar verkocht is. Als er totaal geen terugkoppeling is, tja, dan slaat twijfel toe of de vraag echt is.