Ma
door Martine Bakkenes Jun 21, 2021 om 21:37
Geldzaken & recht

Aanmeld datum pensioen klopt niet

Volgens mijn pensioenfonds (PFZW) heeft mijn werkgever mij pas in 2002 aangemeld ipv 1993 toen ik in dienst kwam , ik was toen 25. Ik heb zelfs een bewijs van aanmelding maar pensioenfonds blijft ontkennen....

1393 8 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Jun 21, 2021 om 21:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En wat zei uw werkgever toen u hierna vroeg?

Ma
door Martine Bakkenes - Jun 21, 2021 om 21:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn werkgever,  zegt dat ik wel aangemeld ben....dus wordt welles nietes spelletje. Ik ben er al bijna 3 maanden mee bezig , tig keer gebeld , zowel naar pensioenfonds als  naar PenO.

panter22
door panter22 Jun 22, 2021 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt wel 3 maanden bellen. maar daar bereik je niets mee.
Daar moet een deskundige zich mee bemoeien.
Ik neem aan dat je geen lid bent van een vakbond.
Ben je geen lid, neem dan contact op met het juridisch loket.https://www.juridischloket.nl/

gerbera
door gerbera - Jun 21, 2021 om 21:55
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u ook pensioenpremie betaald, is dat terug te vinden op uw loonstrook. Uw werkgever moet toch ook aan kunnen tonen dat er vanaf welke datum premie is ingehouden en aan het fonds betaald is.

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2021 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was uw werkgever wellicht voordien bij een ander pensioenfonds aangesloten? Bijvoorbeeld PGGM?.

panter22
door panter22 Jun 22, 2021 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Volgens dit artikel is de overgang van PGGM naar PFZW op 1 januari 2008 geweest.
https://www.pfzw.nl/over-ons/dit-zijn-we/geschiedenis.html

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 21, 2021 om 22:59
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Martine,

Ik raad u aan om PFZW een aangetekende brief hierover te schrijven.

Maak een kopie voor uzelf en zet de gekopieerde bewijzen erbij.(u heeft waarschijnlijk de jaarlijkse pensioen-overzichten bewaard).

Wacht even hun antwoord af.

Als PFZW blijft ontkennen, schakel dan uw vakbond in.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 22, 2021 om 07:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Goedemorgen, zie de info uit de verwijzing waar u zich kunt melden met uw vraag/klacht zoals de hierin genoemde omdusman en andere mogelijkheden.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/veelgestelde-vragen/pensioentoezicht/klacht-over-pensioenuitvoerder  U geeft aan zelf over bewijs te beschikken en dan zal het oplosbaar zijn.

Men zal wel vragen of u een schriftelijke reactie heeft van het door u genoemde fonds (zie de reactie van @GEBORENAMSTERDAMMER)

va
door vanlotjegetikt - Jun 22, 2021 om 11:16
809 Antwoorden / Vragen

Pensioenfondsen zijn akelig correct in hun administratie. Wat kan zijn is dat er een volledige overdracht heeft plaatsgevonden van het een naar het andere pensioenfonds.
Leeftijd zegt niet altijd iets mbt afdracht.
Staat in de CAO of er een bedrijfsopbouw is of dat u  zelf uw pensioen moest regelen.
Als het goed is heeft u zelf ook info ontvangen vanaf wanneer er premie werd ingehouden=aanmelding bij het pensioenfonds.

Als u wat opstuurt altijd de kopien nooit de originelen.