vr
door vrouwedidi Jan 17, 2006 om 10:49
Geldzaken & recht

Abb. stilzwijgend verlengd ??

Mijn moeder heeft een jaarabb. op de AVRObode, die loopt 1-2-2006 af. Zij heeft het niet in de gaten gehouden er is 2 mnd opzegtermijn,en was te laat met het afzeggen 10-01-2006)  Nu is het abb. weer met een jaar verlengd, dus stilzwijgend. Mijn moeder is 67, is weduwe en heeft een pensioen en wilde haar (te hoge) vaste lasten verlagen.

In de media heb ik gehoord dat dit stilzwijgend verlengen niet meer mocht, maar ik weet dus niet of dit al door gevoerd is, wie weet dit wel ??

228 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft U dat verkeerd gehoord! Het mag nog steeds. Men wil dit wel veranderen, maar daar heeft uw moeder met dit contract sowieso niets aan.

Jammer voor uw moeder, maar het feit dat ze nu al weduwe is geeft haar geen extra recht! Uw moeder moet deze abo nog een jaar volledig betalen.

Wat U nu alvast kan doen: Stuur die opzegging vandaag nog de deur uit. Daarbij dus duidelijk aangeven dat U opzegt per 10-01-2007. Dan bent U nu in ieder geval op tijd en bent U er ook gelijk vanaf!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg wel dat u op papier krijgt dat het abonnement per ..? is be?indigd.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal vast in de voorwaarden staat en er is geen speld tussen te krijgen, direkt schriftelijk opzeggen en vragen om een bevestiging, dan bent u er voor volgend jaar vanaf, denk niet eerder.....

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vrouwedidi,

wat was/is er mis met mijn antwoord. Bij mijn weten geef ik een duidelijk en goed antwoord, desondanks "beloont" U mij niet en iemand die later eigenlijk exact hetzelfde zegt wel?!?!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dds:

Dat hoeft toch geen opzet te zijn. Het gebeurt mij ook wel eens dat ik aan iemand punten uitdeel terwijl ik gewoon op zijn antwoord wil reageren.

Maak er niet zo'n punt van.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo DDS,

Ik weet niet wat ik heb gedaan maar ik weet van geen belonen af. ben voor het eerst op deze site met een vraag en ben heel blij met de antwoorden, hoewel een antwoord over dat mijn moeder weduwe is er niets mee te maken heeft maar dat was voor mij om gewoon een beeld te scheppen. Ik zal wel iets fout hebben gedaan, maar weet blijkbaar nog niet helemaal hoe het werkt en ben er dus niet van gediend om zo'n vinnig antwoord te krijgen

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vrouwedidi:

Zoiets had ik al gedacht. Het beloningsysteem is bedoeld dat er alleen serieuze antwoordden worden gegeven en niet allemaal onzin reacties (hier zou diegene namelijk geen punten voor krijgen). Echter, in de praktijk is de 'beste antwoordknop' (want daarmee heeft u iemand beloond) op zo'n omhandige plek neergezet, dat er vaak ten onrechte of aan de verkeerde persoon punten worden gegeven.

IK zou zeggen, trek u er niet teveel van aan en laat u zeker niet afschrikken door zo'n reactie. Mocht uzelf het antwoord weten op een gestelde vraag, beantwoord deze dan alstublieft. De vragensteller zal net zo blij zijn met een serieus antwoord als u nu.

Dus nogmaals: laat u niet afschrikken door één negatieve reactie en laat u niet weerhouden om een serieuze bijdrage aan deze site (en daarmee een andere vragensteller te helpen) te leveren.

Voor uitleg over het puntensysteem zie: uitleg manier van punten 'scoren' op de kassa site (klik op het donkere/blauwe gedeelte voor de link)

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat klopt natuurlijk ook. Je hebt gelijk.

Laatst was er ook iemand die iedereen punten gaf.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dds,

Bedelen om punten is ongepast. Het hele puntensysteem op deze site is toch al een facade en inconsistent, maar om dan nog je zeuern om puntjes siert niemand. Ik weet dat dit ook door de redactie niet op prijs wordt gesteld, want de doelstelling van deze site is zeker geen wedstrijd, maar volledig gericht op de consument die geholpen wil worden. Dat je deze site misbruikt voor eigen gewin siert je niet. De keuze op iemand te belonen is volledig het recht van de stel(st)er van de vraag en meestal worden deze punten nog per ongeluk toegekend, doordat men op de verkeerde knop drukt.

Ter illustratie: er zijn in het verleden al mensen op deze site op nonactief gesteld door irriterend gedrag en zeuren om puntjes. Degenen die al wat langer meedraaien op deze site weten waar ik op doel: o.a. Felix, Stroopwafel, Smurfin en nog enkele anderen die ik niet bij naam zal noemen, waarvan het vermoeden bestond dat zij een en dezelfde persoon waren.

Er zijn maar weinig andere "Vraag & Beantwoord" gebruikers die de puntentelling als leidraad nemen en hier veel waarde aan hechten. Zoals gezegd worden veel punten per ongeluk toegekend en is het gewon een kwestie van tijd voordat zij oploopt. De meesten van ons vinden het dan ook leuk om zich in te zetten voor de problemen van anderen en ik hoop dat jij dit ook vindt.

Door een dergelijke bedelactie heb je de schijn al per definitie tegen en zul je door de overige gasten in deze rubriek al gauw met de nek worden aangekeken en je spoedig geweerd zult worden door de redactie.

Dit even ter waarschuwing, doe ermee wat je wilt. Tenzij je het zoveelste alter ego bent van Felix, want dan weet je wel waar ik het over heb.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jan 17, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dds,

Dat bewijst maar weer dat je het hele puntensysteem met een flinke korrel zout moet nemen en er geen waarde aan kunt toekennen.

Brynnar