wa
door waf1 Jul 27, 2005 om 16:52
Geldzaken & recht

ABC Sparen van AMEV

Beste mensen

Ik heb een vraagje over ABC sparen van AMEV.

Wie heeft er zo een soort manier van sparen, en kan mij hier meer  over vertellen.

Is het en vorm van veilig sparen of is het rescant.

Heel erg bedankt voor de moeite

mijn persoonlijke email adres is

swafelgha@hotmail.com

804 2 Rapporteer

cl
door clussler - Oct 15, 2005 om 22:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze vraag ook al beantwoord over een RvS spaarpolis maar hier geldt hetzelfde:

Is niet aan te bevelen. Dit is sparen in een kapitaalsverzekering. Het fiscale voordeel van deze spaarvorm is na 2001 volledig weg (toen belastingsvrij spaarplan). Tevens zijn dit soort spaarvormen duur voor wat betreft kosten en overlijdensrisico premie's. U kunt beter een gewone beleggingsrekening openen en daarop sparen. het voordeel: veel meer keuze in fondsen(ipv AMEV ASR fondsen), minder kosten, en het belangrijkste punt: veel flexibeler. U kunt zelf bepalen hoeveel en wanneer u spaart en dat kan bij een spaarpolis niet. U kunt bij een beleggersrekening saldo opnemen als u daar behoefte aan heeft , bij een polis niet (vaste einddatum). Niet doen dus !! Sparen op een internetspaarrekening en op een beleggersrekening dan zie je ook wat je spaart.

merlijn2005
door merlijn2005 - Jul 12, 2008 om 08:30
47 Antwoorden / 43 Vragen

Ik zou het niet aanraden. Mijn ABC spaarplan loopt deze maand af. Ik krijg minder als wanneer ik het gewoon op een spaarrekening had gezet! Ik heb nu 15 jaar gespaard en eigenlijk niet veel er aan overgehouden.