ko
door koorntje May 18, 2011 om 13:03
Geldzaken & recht

Abonement krant

Ik belde net met het Ad om ons abonement op te zeggen
Toen kon het niet meer, ik zat er voor een jaar aan vast, want vorige maand hebben zonder enig medeweten ons abonement verlengd
Dus nu zit ik nog een jaar vast aan een krant die ik eigenlijk niet meer wil
Mede omdat ik zeker 1 a 2x per maand de krant niet krijg
En als ik dan wil bellen om iemand aan de tel te krijgen, dan duurt het heel lang eer ik iemand kan spreken omdat er van alles door zo'n bandje (stem) wordt verteld en als ik het menu volg krijg ik dus helemaal niemand aan de tel
Maar ik dacht dat een abonement niet meer zomaar stilzwijgend verlengd mocht worden??
Maar volgens het Ad dus wel

493 4 Rapporteer

vladja
door vladja - May 18, 2011 om 13:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, dat mag nog steeds. Er is wel een wet in de maak hiervoor, maar die is nog niet ingevoerd.

Vladja

ko
door koorntje - May 18, 2011 om 13:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Schandalig vind ik dit nog steeds nu zit ik dus weer een jaar vast aan een krant die ik niet meer wil
Zeker als je hem mandelijks niet altijd krijgt

=vladja schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:06: Ja, dat mag nog steeds. Er is wel een wet in de maak hiervoor, maar die is nog niet ingevoerd.

Vladja

edrick3
door edrick3 - May 18, 2011 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koorntje,

Je kunt dit nu wel 'schandalig' vinden, maar ik denk dat het AD het 'schandalig' vindt dat hun abonnees de voorwaarden niet lezen en daardoor niet tijdig opzeggen.

Met vr.gr.

loreleigil
door loreleigil - May 18, 2011 om 17:16
678 Antwoorden / 3 Vragen

Wees slim en zeg nu vast (schriftelijk) voor volgend jaar op. Dan kunt u het ook niet vergeten en voorkomt u dat u weer een jaar aan de krant vast zit. Ik vind het echter wel heel logisch dat er een opzegtermijn is, en dat mensen zich daar ook aan houden. Ik las vandaag een hele goede vergelijking: stel dat uw baas ineens zegt "Vanaf morgen hoef je niet meer op je werk te komen, je bent ontslagen!". Hoe blij bent u dan dat er geen opzegtermijnen gelden? Via onderstaande link vindt u trouwens meer informatie over abonnementen en stilzwijgende verlenging:
Consuwijzer