ba
door babbus Oct 20, 2005 om 20:54
Geldzaken & recht

Abonement loopt ongevraagt door

In het begin van dit jaar word ik gebeld door een medewerker van het Veronica (tv gids) of ik een abonementje wil. Nou ja dat wil ik wel een half jaar voor 26 eries dus doe maar.  Nu krijg ik een acceptgiro dat ik 46 euries moet betalen voor het nieuwe jaar!!!!!! Hallo daar heb ik niet om gevraagd!!!!

Nu is het al bij een incacco buro ik weiger om te betalen een handtekening heb ik nergens onder gezet en om verlenging heb ik ook niet gevraagd. Ben ik nu verplich om te betalen??????

441 4 Rapporteer

yx
door yxl - Oct 20, 2005 om 21:19
4 Antwoorden / 13 Vragen

het was dus een abo met stilzwijgend verlengen! Ik weet niet of je de voorwaarden hebt kunnen lezen vooraf. Neem cotact op met veronica en informeer naar het verlengen.  Als dit in de voorwaarden staan, kan je weinig aan doen. Typisch voor die acties, een half jaar voor X en dan echt verdienen aan de jaarabo's. Missschien hebben ze coulance regelingen?

succes

scroogy
door scroogy - Oct 20, 2005 om 21:36
367 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ben bang dat je er niets tegen doet, je accepteerde een eerste halfjaar met korting, dat betekend dat je gewoon een abonnement bent aangegaan.

Er zit niets anders op dan te betalen en meteen opzeggen anders moet je nog een jaar. Een veel voorkomend probleem, een proefabonnement waarbij je moet opletten.

Volgens mij is er in kassa een tijd geleden een onderwerp geweest dat abonnementen maar 1 jaar zouden moeten duren en je voor een volgend jaar middels betaling aan moest geven dat je nog een jaar lid wilde blijven.

ricardow
door ricardow - Oct 20, 2005 om 22:16
202 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Ja ook ik denk dat je hierts meer tegen kan doen. Helaas hanteren bedrijven tegenwoordig steeds vaker de 'negatieve optie', die inhoud dat als jij iets NIET doet, dat dan het abonnement (of bijvoorbeeld een verzekering) automatisch stilzwijgend wordt verlengd.

Het enige advies wat ik u mee kan geven is, om inderdaad het abonnement AANGETEKEND op te zeggen, voor het volgende jaar zodat u er niet nog een jaar aan vast zit.

Groet Richard

ricardow
door ricardow - Oct 20, 2005 om 22:58
202 Antwoorden / 7 Vragen

Ja ook ik denk dat je hier niets meer tegen kan doen