grandpa
door grandpa Mar 15, 2013 om 11:42
Geldzaken & recht

Abonnenment Veronica

Ik heb in Januari middels een brief Veronica opgezegd, omdat ik het niet meer betalen kon.
Nu zag ik gister bij de bank ineens dat er 66 euro afgeschreven was, weer voor een jaar.
Ik heb gebeld, over de opzegging, en ook dat ik geen Machtiging gegeven had dat ze geld van de rekening mochten halen.
Zij zeggen nu dat ik dat in 2011 via de telefoon heb gedaan, nou ik weet daar nies van.
Wat kan ik hier tegen doen, ik moet nu alsnog een maand betalen en administratie kosten, de rest storten ze terug.
Ik snap niet dat zij zomaar geld van de rekening kunnen halen, en nog erger dat de Bank daar in accoord gaat.

Wie heeft ook zulke ervaringen met Veronica, en of eet wat ik nog meer kan doen.

393 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en het ergste vergeet ik nog te vermelden, toen ik zij dat ik op dit Panel wilde kijken of meer mensen dit Probleem hadden met Veronica, Werd meteen de verbinding verbroken hoe onbeschoft kun je zijn.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Grandpa,

om te beginnen kunt u dat bedrag laten storneren. Indien u nooit toestemming heeft gegeven, kan dat nog tot 1 jaar na die afschrijving. Dat heet dan een Melding Onterechte Incasso (MOI).

U kunt ook van Veronica eisen (!) dat zij bewijzen dat u ooit een keer toestemming heeft gegeven, zoals zij aangeven. Veronica is hier toe verplicht, indien zij verder willen gaan met gerechtelijke stappen. Dat bewijs is heel simpel: laat hen een kopie van dat (zogenaamde) telefonische gesprek per email toesturen.

Wat dat verbeken betreft: dat zal wel weer zo'n huppeltrut van een callcentrum zijn.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hutch

U weet helemaal niet of Ts wel een dame aan de lijn had.

@grandpa

Hoe heeft u het vorige jaar betaald? En hebt u een bevestiging ontvangen van de opzegging?

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is het juist, dat weet ik niet meer, ik ben sinds vorig jaar verhuisd en ben een hoop papieren kwijt.

Ik wist niet eens dat ik al vanaf 2011 lid was.
Ik weet niet beter dan dat ik vanaf 2012 lid was.
Vandaar dat ik in de opzeg brief ook had gemeld dat ik stopte einde, dat ik stopte eind abonnement

Maar waar het mij om gaat is gewoon dat ze geen machtiging hadden.
Volgens mijn bank gaat dat normaal zo, dat de bank van Veronica een storting vraagt op grond van machtiging.

Inmiddels heeft mijn bank het geld al terug gehaald, en heb ik Veronica laten blokkeren

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vorige week toevallig mijn abonnement op veronika opgezegd en was dus 3 maanden voor einddatum. was geen probleem,heb het per telefoon gedaan. de dame van veronica bood me wel een andere optie aan,want ik was wel tevreden over veronica maar het superdikke blad staat meer vool met reclame en roddelpraat en daar wil ik van af. en krijg na afloop van dit jaar het and3ere veronicamagazine zonder poespas en reclame. puur de tv gids . en voor een mooi prijsje dus dat heb ik maar gedaan. maar ik kon er dus makkelijk van af als ik wou. trouwens de nieuwe wet van Dam maakt het mogelijk om na het verstrijken van het jaarabonnement nu per maand op te zeggen.. en ja je moet het wel op tijd melden. en ja u kan een machtiging altijd terug laten halen.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@superspeedy

Dat mooie prijsje is toch geen bezwaar als u straks miljonair bent? En wat moet u nou met een gids op de Bahama's?

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Superspeedey.
Ik had op tijd afgezegd, zij zeggen gewoon nee hebt u niet.
En Nee ik had ze geen machtiging gegeven, maar zij zeggen gewoon Ja had u wel via de telefoon.
En als je dan om bewijzen vragen, zeggen ze kan niet, en als je over een panel begint hangen ze gewoon op.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 21:41: @superspeedy

Dat mooie prijsje is toch geen bezwaar als u straks miljonair bent? En wat moet u nou met een gids op de Bahama's?

???

Prijsje, miljonair en de Bahama's?! Begrijp uit dat Superspeedy alleen het andere Veronicablad, uitgeklede versie, voor een zacht prijsje kan bekomen.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

grandpa schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 11:42: Ik heb in Januari middels een brief Veronica opgezegd, omdat ik het niet meer betalen kon.
Nu zag ik gister bij de bank ineens dat er 66 euro afgeschreven was, weer voor een jaar.
Ik heb gebeld, over de opzegging, en ook dat ik geen Machtiging gegeven had dat ze geld van de rekening mochten halen.
Zij zeggen nu dat ik dat in 2011 via de telefoon heb gedaan, nou ik weet daar nies van.
Wat kan ik hier tegen doen, ik moet nu alsnog een maand betalen en administratie kosten, de rest storten ze terug.
Ik snap niet dat zij zomaar geld van de rekening kunnen halen, en nog erger dat de Bank daar in accoord gaat.

Wie heeft ook zulke ervaringen met Veronica, en of eet wat ik nog meer kan doen.

Zou dit zeker ook bij 'Vraag & beantwoord' plaatsen?!