vi
door villadorina Dec 16, 2015 om 12:44
Geldzaken & recht

Administratiekosten en rioolkosten WBV

sinds 1991 huur ik sociale woning van een woningbouwvereniging

nu wordt mij gemeld dat uit de administratie blijkt dat ik geen bijdrage rioolontstoppingsfonds betaal.....

ik mag/moet miv 2016 0,63 p.mnd gaan betalen, indien niet, dan komen eventuele kosten ontstopping voor mijn rekening

A- hoe kom ik erachter of ev. verstopping door mij veroorzaakt is ?  woon op 3 hoog, alleen en gooi geen vet of troep in riool

B- hoe kom ik erachter of eventuele andere bewoners -3 verdiepingen onder mij- die verstopping veroorzaken

Voorts dienen ze sinds 2014 bij specificatie servicekosten ineens administratiekosten in - soort verkapte huurverhoging

Voorts is levering elektra gem.voorziening ineens gestegen van 12.00 p jr naar 30.77 p jr excl admin kosten

Het gaat om kleine bedragen, maar het stoort mij dat op een gluiperige manier allerlei kosten ineens in rekening worden gebracht

In mijn huurovereenkomst en voorstel nieuwe huur staat nl niets vermeld over administratiekosten, die bestonden niet

En nu ik toch aan het vragen ben - ik moet ook bijdragen aan het tuinfonds - het is een kijktuin, je kunt er dus niet in, ik zit op 3e verdieping in de hoek, mijn zicht op de tuin is alleen mogelijk als ik voor het raam ga staan in 1 kamertje, dan zie ik idd boomtoppen !

Mijn vraag komt voort omdat ik aantal ouderen sprak, hurend bij dezelfde WBV die ook met deze sluipende huurverhoging worden geconfronteerd en zuinig moeten rondkomen van alleen AOW - dus voor hen is iedere euro belangrijk

778 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2015 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist in een flat is bijna niet na te gaan wie een verstopping van het riool heeft veroorzaakt en worden die kosten vaak gedekt door een fonds. Administratiekosten in rekening brengen bij de servicekosten is ook heel gebruikelijk en ja ook dat tuinonderhoud voor een tuin die bij die flat hoort.

U kunt ook navragen waardoor de elektrakosten zo sterk stijgen. Een deel van die kosten kan voor huurtoeslag in aanmerking genomen worden.

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2015 om 13:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gemeenschappelijke kosten worden door ALLE bewoners gedeeld. Als iemand op de bovenste verdieping een lekkage krijgt, hebben bewoners die beneden wonen daar ook geen last van, maar ze betalen er wel aan mee.

Blijkbaar wordt er in gemeenschappelijke ruimten (kelder e.d.) meer elektra verbruikt (denk aan vriezers, klussers, scootmobiels, e-bikes enz. enz.), ook die kosten worden bij alle bewoners in rekening gebracht.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat iemand plantjes kweekt in zijn kelder;-)

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2015 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult verstopping bedoelen ipv lekkages. :-))

De benedenburen zullen juist wel last hebben van lekkages bij hun bovenburen.

Cookies
door Cookies Dec 16, 2015 om 17:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, bedoelde daklekkage.

mahadma
door mahadma - Dec 16, 2015 om 16:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ook de tuinkosten worden "omgeslagen" over alle bewoners, lees uw contract eens.