masjery
door masjery Jun 11, 2013 om 18:01
Geldzaken & recht

Adverteren op Marktplaats kan duur uitpakken.

Graag zou ik het volgende willen weten. Als je een advertentie op marktplaats plaatst , dan gaat de betaling online ,na een tijd krijg je een mail u advertentie is bijna afgelopen verwijder of verleng. Als je nu voor welke reden dan ook stel je komt in het ziekenhuis te liggen , of je hebt even geen internet je advertentie niet verwijderd , boekt marktplaats gewoon weer geld van je rekening .Als je een adv plaatst moet je daarmee akkoord gaan. Vroeger had je de eenmalige machtiging . Mijn vraag mag marktplaats dit zo maar doen ?? Ik zelf vind het een slecht systeem.

929 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 11, 2013 om 19:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat kan in de voorwaarden staan die zal u eens goed moeten bekijken.

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2013 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Mijn vraag mag marktplaats dit zo maar doen ?? Ik zelf vind het een slecht systeem.....

Ja, dat mag. Gewoon zorgen dat je adv. op tijd verwijderd. Zou wel erg toevallig zijn dat je net op de dag van verlenging in het ziekenhuis belandt. Als dit systeem je niet bevalt: je bent niet verplicht op MP te adverteren.

alfatrion
door alfatrion - Jun 11, 2013 om 20:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een consument bent dan geldt dat degelijke overeenkomst niet stilzwijgend kunnen worden verlengt, maar wel mogen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur mits u op ieder moment mag opzeggen met een opzegtermijn van hooguit 30 dagen.

Als u een ondernemer bent kun u zich soms beroepen op reflexwerking. In alle overige gevallen mag dit.

alfatrion
door alfatrion - Jun 11, 2013 om 20:36
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens kunt u een machtiging tot automatische incasso altijd intrekken.