G.
door G.J. Wolters Mar 31, 2018 om 14:59
Geldzaken & recht

Afhandelingskosten PostNL

Ik heb een pakje ontvangen uit China (free shipping)

Pakketje moet via de Douane voor de  BTW (kosten 6,99 euro)

Afhandelingskosten PostNL  13 euro

13 euro om met een pakketje langs de Douane te gaan vind ik  buiten buitenproportioneel.

Het monopoliespel van Post NL.

2256 7 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 31, 2018 om 15:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat zijn niet alleen de kosten van PostNL, elke transporteur berekend een soortgelijk bedrag. En waarom? Ze willen graag betaald worden voor het werk dat ze doen. En of het nu om een klein pakje gaat, of een volle pallet, de kosten van de verwerking zijn hetzelfde.

Wat ik dan weer buitenproportioneel vind is dat er steeds meer en meer mensen zijn die hier over klagen en niet alle andere topics hier over kunnen lezen.

marita5
door marita5 - Mar 31, 2018 om 15:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GI Wolters ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .( klik ook op de afbeeldingen )

http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

newmikey
door newmikey - Mar 31, 2018 om 15:27
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is daar "monopoliespel" aan? Het staat u vrij een andere vervoerder te kiezen en die berekenen uiteraard ook allemaal kosten voor het verrichten van werkzaamheden. Die werkzaamheden bestaan uit het doen van aangifte, voorschieten van de belasting die u moet gaan betalen en de administratieve afhandeling. Werkt u zelf voor niets dan?

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2018 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

13 euro om met een pakketje langs de Douane te gaan vind ik  buiten buitenproportioneel.
Dat kun je nu wel vinden, maar voor niets gaat de zon op.
Het monopoliespel van Post NL.
Nee hoor; elke vervoerder rekent dit soort kosten.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2018 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u het de volgende keer toch zelf halen?

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2018 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Buiten buitenproportioneel nog wel, toe maar! Maar, wat is je vraag?

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 31, 2018 om 19:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je de spelregels niet begrijpt , speel het spelletje dan niet.

(+) Offline kopen (-)  Online kopen. In uw geval dus.